KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. září do 22. září 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Abaja včera na Šelepce

Text: Jiří Mikšík, Foto: Cardion AB Motoracing
30.03.2009
 

Zaplněný sál tradičního brněnského klubu \"Šelepka\" byl včera dějištěm předsezónního setkání motocyklového závodníka Grand Prix třídy dvěstěpadesátek Karla Abrahama se svými fanoušky. A setkání se pochopitelně zúčastnili i majitel týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham sr., ředitelka brněnského Automotodromu Mgr. Ivana Ulmannová a zástupce hlavního sponzora, tedy firmy Cardion, Vít Nekuda. A zde je několik postřehů, které také v diskuzi s fanoušky zazněly.

K posledním testům v Jerezu se brněnský jezdec vyjádřil včera před svými fanoušky v diskuzi následovně:
"V první řadě bych chtěl uvést na správnou míru otázku trakce a jejího používání, respektive vypnutí během posledního dne testování. Nevím, kde se tato informace vzala, ale je v každém případě nepravdivá. Kontrolu trakce používám a budu používat a postupně ji začínám rozumět. Otázka je pochopitelně jejího správného nastavení. Ale chtěl bych k tomu říci něco podstatného, kontrola trakce nezrychlí automaticky jízdu, tedy časy na jedno kolo. Má především význam v okamžiku, že když už jsou gumy ojety, nebo se jede na mokru, tak se dá jezdit pravidelně a také se zmenší riziko pádu přibližně o 75 %.
Jinak o časy během testování jsem se v Jerezu během prvních dvou dnů nezajímal, a díval se
na ně až vždy večer po skončení tréninku. Šlo především o správné nastavení pro mě úplně nové motorky. (tedy o tkzv. setup továrního motocyklu Aprilia RSA, neboť jak známo Karel Abraham poslední dva roky jezdil motocykl Aprilia LE, tedy úplně rozdílný motocykl - pozn. redakce). 
Teprve poslední den jsem se na časy částečně zaměřil. Jinak počasí v Jerezu nebylo nic moc, hodně foukal nárazový vítr a proti Estorilu bylo také podstatně chladněji.“

Jeho otec a majitel týmu Karel Abraham sr. zase mimo jiné odpovídal na otázky, týkající se především televizních přenosů a přechodu z ČT na Novu:
"Podmínky, které ČT nabídla, byly neakceptovatelné. Podíváme-li se např., kolik stálo jen ubytování televizního štábu ČT na nedávno skončeném mistrovství světa v Liberci a srovnáme je s podmínkami, jaké měly být pro závody silničních motorek, tak je škoda o tom vůbec hovořit. Navíc ČT vloni některé body smlouvy nerespektovala, jen namátkou třeba nepřenášela stupně vítězů atd. Naproti tomu TV Nova má motocyklovou silnici vytipovanou mezi své prioritní sporty, tedy myšleno MotoGP. Ale máme zároveň příslib, že v případě, že Kája a Lukáš budou jezdit dobře, tak budou dvěstěpadesátky na Nově a kubatura MotoGP operativně zařazena na Novu-sport. ".

A konečně paní Ivana Ulmanová hovořila o některých novinkách na Automotodromu:
"Zima nám příliš "nepřála", neboť byla hodně stabilní a nemohla tak dostatečně vyzkoušet nový povrch a jeho reakci na různé povětrnostní změny. Je určitou zajímavostí, že německá firma, která nám nový povrch na Masarykově okruhu udělala, už v Česku nepůsobí, neboť se zhrozila, jaké zde fungují podnikatelské podmínky. Nás se to netýká, my s nimi máme smlouvu i na eventuální záruční opravy.
Jinak pro diváky připravujeme rozšíření tribuny "F", která se nyní stane ještě více atraktivní".

 


Další články sekce