KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. května do 19. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Aktuální novinky ze tříd 125 a 250 ccm

Text: Jiří Mikšík, Foto: Metis Gilera
Aktuální novinky ze tříd 125 a 250 ccm
25.11.2008
 

Mistr světa dvěstěpadesátek Marco Simoncelli bude tento týden testovat superbikový motocykl Aprilia ve Valencii. Tento test bude navazovat na testy Aprilia-Superbike-Teamu se Shinyou Nakanem a už uzdraveným testovacím jezdcem Alexem Hofmannem. Důvodem je skutečnost, že podvozek RSV 4 je dle všech odborníků hodně podobný aktuální tovární dvěstěpdesátce z výrobního programu hlavního konstruktéra Aprilie, tedy inženýra Gigi Dall´Igna. A v článku najdete i další zajímavosti a aktuality ze tříd 125 a 250 ccm.

První testování španělského jezdce Hectora Faubela (letos celkově na 14. místě s nejlepším umístěním na 6. místě ve finále ve Valencii) pro jeho nový tým Team Thai Honda - na rok 2009 jako spolujezdce letos velmi silného Ratthaparka Wilairota (v MS 13. celkově a celkem 6x v Top 10) z Thajska - se mělo konat už tento týden. Muselo však být odřeknuto, neboť týmový direktor Eduardo Perales má hnisavý zánět mandlí a tak první seznámení s motocyklem Honda bude mít zřejmě Faubel až v roce 2009.

Německá stáj Stefana Kiefera s jezdcem Stefanem Bradlem vzdala po neúspěšných jednáních s firmou Red Bull svou možnou účast ve dvěstěpadesátkách (mělo se jednat o dvoučlenný tým Hiroshi Aoyama - Stefan Bradl) a pojede opět třídu stopětadvacítek. Stefan Bradl - letos celkově 4. v MS - bude mít k dispozici tovární motocykl RSA Aprilia. Druhý jezdec této stáje není ještě zatím známý.

Svou třetí šanci u továrního týmu Gilery dostane v roce 2009 veterán této třídy Ital Roberto Locatelli, bývalý mistr světa stopětadvacítek. Ten skončil letos v MS celkově devátý a zejména zlepšenými výkony v závěru šampionátu si vytvořil podmínky pro novou smlouvu.

Řada prominentních pilotů dvěstěpadesátek je však stále ještě bez angažmá. Jsou to především Japonec Hiroshi Aoyama - letos celkově 7. (po odchodu KTM z této kubatury) a Ital Mattia Pasini - 8. v MS (jehož tým Polaris World se rozpadl). Ovšem ani Španělé Alex Debon a Aleix Espargaro nemají doposud nic jistého, ba naopak.

Japonec Hiro Aoyama stále doufá, že po rozhodnutí vícemistra světa 125 ccm, Simone Corsiho, zůstat ještě jeden rok ve stopětadvacítkách - dostane šanci místo svého krajana Yukiho Takahashiho (odešel do MotoGP) a pojede v týmu Scot ex-tovární Hondu, ale majitel týmu by raději chtěl nějakého italského jezdce.

Nejvíce šancí z výše jmenovaných - a doposud nezaměstnaných - pilotů má zřejmě Mattia Pasini. Ten by měl mít k dispozici v každém případě - pokud tedy najde tým s odpovídající struktůrou - tovární Aprilii a mohl by nahradit Španěla Hectora Barberu (bude jezdit u Sita Ponse) v maďarském týmu Toth a být tak spolujezdcem syna majitele týmu Imre Totha.

Nejasná je zatím situace okolo Alexe Debona a jeho španělského krajana Aleixe Espargara. Majitel týmu Daniel Amatrian svůj tým rozpustil, ale...Vítěz dvou letošních závodů Grand Prix (tedy kromě v Le Mans i u nás v Brně) a celkově čtvrtý muž tabulky Alex Debon má přislíbenou tovární motorku z Noale, jeho dosavadní "crew" má zájem pokračovat a tak nyní Debon sám - po neuskutečněném přestupu jak do MotoGP (třetí Kawasaki) či do WSBK (Aprilia) - jedná s dosavadním sponzorem Lotusem - hodinářská firma - a pokud bude jednání úspěšné, tak by byl Debon jak jezdcem, tak týmovým šéfem a Aleix Espargaro (letos celkově 12. v MS a nejlepší jezdec s motocyklem LE) by zůstal jeho týmovým kolegou.

A konečně, aspoň dle zahraničních médií, se Dorna stále snaží přesvědčit pana Karla Abrahama, aby tým Cardion AB Motoracing jel v nové sezóně 2009 se dvěma jezdci, neboť dosavadní počet přihlášených a hlavně potvrzených pilotů ve třídě dvěstěpadesátek se zatím těžko přehoupne přes číslo 15...



Další články sekce