KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. června do 23. června 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Anglická klasika

Zdroj:Stargater, www.fansof96.cz
Anglická klasika
26.06.2009
 

Donington přináší vždy pěkné závodů, už jen proto, že je zde vždy velmi proměnlivé počasí a pokud je trať mokrá, povrch je díky palivu vypuštěnému z letadel přistávajících na blízkém letišti opravdu velmi kluzký. Vždy zde také v poli velmi silně úřadují domácí jezdci a nejinak tomu bude letos.

Kdo že se tedy bude prát s podmínkami na trati?
Haga přetrpěl víkend na jeho neoblíbené trati a ačkoliv to tak nevypadá, nakonec mohl odjíždět s pozitivní náladou. Spies na něj stáhl jen pět bodů, což není zase tak mnoho. Loni se v Doningtonu sice Hagovi moc nedařilo, ale trať Nori umí a bude opět bojovat o udržení náskoku. Ještě větší radost mohl mít Fabrizio, který udržel svou šňůru pódiových výsledků a prolomil svou smůlu na této trati. Uvidíme, jak bude pokračovat v Doningtonu. Shakey Byrne dostal v Misanu ten nejlepší impuls před domácím závodem. Prolomil slabé výsledky a v Itálii dokonale využil svou zkušenost a umění jízdy na vodě, aby se dostal tam, kam ho všichni před sezónou pasovali. V Doningtonu určitě opět bude bojovat jako lev. Proměnlivý víkend si užil Greg Lavilla, ale jeho zkušenosti z Britského mistráku budou hrát pro něj a dá se čekat boj o top ten. Naopak doma naprosto propadl Lorenzo Lanzi a v Anglii by se měl pokusit o reparát.

Na obvykle superklidném Spiesovi se v Misanu začala projevovat frustrace. Jednak díky Kubovi přišel o osmé superpole a za další mu boj o zmenšení Hagova náskoku znemožnila klouzající spojka v druhém závodě. Ben však přijíždí na jednu z mála tratí, kterou už zná (z loňska z MotoGP) a pojede opět jako o život. Pro Toma Sykese přichází velmi očekávaný závod, který ukáže, jak na tom tento Angličan opravdu je. Nebude lehké tento tlak ustát. Loni v Brands jel však Tom skvěle, tak snad i teď se doma ukáže v dobrém světle. Ale tovární tým Yamahy tentokráte bude mít obrovskou konkurenci. Britský tým Airwawes Yamaha (dříve Ducati), se zkušeným managerem Colinem Wrightem uvedl do světa mnoho hvězd a letos naprosto opanuje Britský šampionát. S tovární technikou přímo od Yamahy Italia dělá Camier divy a Ellison mu zdatně sekunduje. Toto duo při zdejším letošním závodě zbytek pole naprosto deklasovalo a hlavně od Camiera, který po zranění Guintoliho nemá v BSB konkurenci se čekají velké věci. A copak GMT 94 a návrat Davida Checy? Lepší, než s náhradníky, ale pořád hodně špatné.

Zato Honda se po technických inovacích velmi vyšvihla. Kromě ostatního změnil tým Ten Kate odpružení White Power za švédský Öhlins a hned to bylo vidět. Rea jel v životní formě a přivezl týmu tolik očekávané vítězství. Tenhle anglický klučina se bude určitě v Doningtonu prát o to samé…… Checa předvedl též solidní výkony. Kiyonari zažil jeden ze svých houpačkových víkendu, ale všichni víme, jak dobře umí Donington.

Suzuki, přetrpí poslední závod bez Neukirchnera. Kagayama se v Misanu velmi pěkně pral i přes své zranění. Fonsi Nieto bude nahrazen mladým Američanem Blakem Youngem, který nahradil v týmu Rockstar Suzuki Bena Spiese.

Aprilia v domácím závodě vyhořela. Zdá se, že hlavně kvůli podvozku. Max se nepřenesl přes svoji naštvanost a poprvé se nechal zahanbit poměrně solidním Nakanem.

BMW předvedla dobrou jízdu na vodě a chvilku dokonce vedla. ALE na suchu bylo působení stroje skoro stejně trapné, jako pád Corsera v zaváděcím kole. Na tomhle musí v Německu zapracovat.

Kawasaki zažila velmi nepovedený víkend. Vše by mohl zachránit Hacking, ale ten neznal pravidla a ztratil díky tomu závod, má teď možnost vše napravit v jeho rodné Anglii. Scassa a Salom se budou taky snažit, ale tým PSG – 1 nepřijede. Oficiálně nestihl opravit motocykly (oba dva nevydržely do konce závodu), ale důvody jsou nejspíš zcela jiné. Nejvýše vlajku zelených zvedne asi domácí hrubián Simon Andrews. Sice zatím v BSB nezajel perfektní výsledky, ale divoká karta pro tohoto mohutného pilota byla dobrá volba. S Kawasaki bez jakékoliv elektroniky solidně prohání špičku a zrovna na Doningtonu byl velmi rychlý. Bojovnost mu rozhodně nechybí a je radost pohledět na jeho styl. Nechme se překvapit.

Misano bylo neuvěřitelné a výkony, které Kuba předváděl, braly dech. Všichni jsme po loňsku doufaly v pěkné výsledky, ale to, že Kuba vyhraje superpole a utne tak Spiesovu rekordní šňůru, to čekal málokdo. Když člověk viděl odhodlání a zdravou agresi s jakou Kuba jel v posledním sektoru, mrazilo ho v zádech. A co pak v závodech, kde Kuba každou chvilku dobýval pódiové pozice. Jak víme nakonec to velmi těsně nevyšlo, ale dvě čtvrtá místa jsou naprosto luxusní a ještě lepší je celková devátá příčka (jen bod za osmým Checou) na kterou se Kuba posunul.

Donington Park
Tento okruh ležící poblíž letiště East Midlands je známý svou velkou náročností plynoucí z hodně „slepých“ zatáček vedoucích přes horizont, a také díky již zmiňovanému faktu, že mokrá trať je díky palivu vypuštěnému z letadel přistávajících na blízkém letišti opravdu velmi kluzká.

Délka okruhu: 4023 m.
Počet zatáček: 15
Pravých: 10
Levých: 5
Délka cílové rovinky: 550 m.
Maximální převýšení: 8 %
Pole position: levá strana dráhy

Rekord okruhu: 2007 Troy Bayliss (Ducati) 1'30''370
Nejrychlejší kolo závodu: 2007 Troy Bayliss (Ducati) 1'31''575
Jakubovo nejrychlejší kolo: 2007 Druhý závod (Ducati) 1'32''475



Supersporty – Velká bitva
Yamaha se v Misanu dobře předvedla. Solidní výkony Carla Crutchlowa jsou toho jasným důkazem. Ten se v Misanu od prvních kol držel špičky pole a stejné tempo dokázal udržet i po restartu závodu. Svou výbornou formu zužitkoval ve vítězství. Týmový kolega Fabien Foret dokázal na italském okruhu vybojovat osmou příčku a v celkovém pořadí mu patří sedmé místo hned za Andrew Pittem.


Kalich hořkosti si opět vypil tovární tým Hondy. Chlapci od Ronalda Ten Kateho si ustlali v kačírku a z Misana odjížděli bez bodu. Přesto to vůbec nevypadalo zle. Pitt se držel vpředu, ale ztráta přilnavosti gum jej poslala mimo okruh. O několik kol později to samé zopakoval Sofuoglu. Snad přijde v Anglii zlepšení.


Přesto mohla Honda slavit. Alespoň ta Královéhradecká. Massimo Roccoli, jezdec KL Intermota, byl na domácí půdě ohromně motivován. Své výborné výkony předváděl po celý závodní víkend a vyvrcholením toho všeho byla třetí příčka v závodě. Gratulace!

Kawasaki doufá v prolomení dobrých výsledků. Přesto ale může být se závodem v Misanu vcelku spokojená. Fujiwara i Lascorz byli vidět a druhý jmenovány prohrál souboj o třetí místo právě s Roccolim. Uvidíme, jak se jim bude dařit na Doningtonu.

Triumph se chce ukázat doma. V Misanu se Garrymu moc nedařilo a nakonec závod ani nedokončil. Nannelli, ačkoliv měl lehčí pád, dokázal vybojovat devátou příčku. Na britském ostrově budou chtít předvést určitě lepší výkon. Oba na to mají.

K Matesovi nebylo opět štěstí nakloněno tváří. Sotva rozehrál boj v druhé rozjížďce, technická závada ho zastavila. Už se opakujeme, ale tohle se jednou prolomit musí. Donington sice není Matesovou silnou (nebo spíše šťastnou) tratí, ale už by bylo na čase. Těžké časy přejdou. Jsme s Tebou Maty!

Rekord okruhu: 2007 Katsuaki Fujiwara (Honda) 1'33''848
Nejrychlejší kolo závodu: 2007 Katsuaki Fujiwara (Honda) 1'33''848
Matějovo nejrychlejší kolo: 2007 Závod STK 1000 (Honda) 1'35''820

Co se tedy vše bude v Doningtonu dít?
Pátek 26. 6. 2009
10.00 – 12.00 120’  WSBK/WSS TECHNICAL /SPORTING CHECKS
12.45 – 13.45 60’ WSBK FREE PRACTICE
14.00 – 14.45 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
15.30 – 16.30 60’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
16.45 – 17.30 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE

Sobota 27. 6. 2009
09.45 – 10.30 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45 – 11.30 45’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
13.00 – 13.45 45’ W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.00 – 14.45 45’ WSBK FREE PRACTICE
15.00 – 15.12 12’ WSBK SUPERPOLE (1)
15.19 – 15.31 12’ WSBK SUPERPOLE (2)
15.38 – 15.50 12’ WSBK SUPERPOLE (3)
16.10 – 16.40 30’ SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.55 – 17.25 30’ SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

Neděle 28. 6. 2009
09.20 – 09.40 20’ WSBK WARM UP
09.50 – 10.10 20’ W SUPERSPORT WARM UP
10,45 – 11,20 Superstock 1000 race
12.00 WSBK RACE 1 (24 laps, 101.424 km)
13.25 W SUPERSPORT RACE (22 laps, 97.972 km)
15.30 WSBK RACE 2 (24 laps, 101.424 km)

K časům přičtěte jednu hodinu!

V Doningtonu bude celý víkend zataženo s teplotami 12 – 20°C a ranními mlhami.  Naštěstí to nakonec vypadá, že moc pršet nebude. Pouze v sobotu je to docela pravděpodobné.

Jako obvykle se na Vás budeme těšit u nás na fóru www.fansof96.cz. Přijďte společně podpořit kluky a  fandit s námi.

Příjemné zážitky u fandění za tým www.fansof96.cz  přeje Stargater


Další články sekce