KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Barbera pojede v roce 2009 pro Sito Ponse

Text: Jiří Mikšík, Foto: Aprilia
20.08.2008
 

Pátý muž aktuelního pořadí dvěstěpadesátek, Španěl Hectór Barbera pojede v sezónách 2009 a 2010 za tým Sito Ponse a sice pro stáj Jack & Jones WRB. A nejen o Barberovi, nýbrž i o dalších novinkách tříd 125 a 250 ccm je další článek.

Přestupové novinky ze světa dvěstěpadesátek.

Tým Jack & Jones WRB se možná bude jmenovat jinak.
Team, který  vede bývalý mistr světa dvěstěpadesátek Sito Pons (dlouholetý šéf týmu Honda MotoGP a 500 ccm - pochopitelně pod různými sponzorskými jmény) a který se letos věnoval třídě 125 ccm, pojede v příštím roce hlavně třídu 250 ccm. "Máme zájem, aby v týmu i nadále zůstal Nicolas Terol", říká k otázce dalšího jezdce týmový manager Manolo Burillo. "Doufáme, že sponzoři (PepePhone a Valira), kteří podporují v letošním roce Barberu nám umožní nový projekt jak pro třídu 125 tak 250 ccm." řekl dále Burillo.

Mattia Pasini ke KTM?
U KTM vše závisí na rozhodnutí Mika Kallia, zůstane nebo pojede MotoGP? V každém případě chce odejít Japonec Hiroshi Aoyama a právě jeho by měl nahradit Ital Mattia Pasini, neboť existence jeho dosavadní stáje World Polaris pro příští sezónu je značně nejistá.

Marco Simoncelli zůstává.
Ačkoliv mají stáje MotoGP velký zájem o novou italskou hvězdu jménem Marco Simoncelli, tak tento vedoucí muž dvěstěpadesátek zůstane i na rok 2009 u týmu Metis Gilera, neboť k žádnému satelitnímu týmu (stejně jako Mika Kallio) nechce a v ryze tovární stáji kubatury MotoGP zas pro něho ZATÍM není odpovídající místo.

Gábor Talmacsi pojede tovární motocykl Aprilia 250 ccm v Teamu Ungarn.
Mistr světa a současný čtvrtý muž tabulky stopětadvacítek má ve smlouvě, že pro rok 2009 dostane tovární Aprilii RSA třídy 250 ccm.
A to se sice stane, ale bude to v čistě maďarském týmu. Bude jím jedna velká španělská stavební firma a stavba nového okruhu v okolí Balatonu je pochopitelně pro tento záměr vynikající. 

Aspar Martinez se stejnými piloty.
Pokud se neuskuteční projekt MotoGP Jorge Martineze ( a ten se viděno dnešním datem zdá být utopií), tak tento tovární tým pojede i v roce 2009 se stejnými piloty, tedy Alvarem Bautistou a Hectorem Faubelem, oba na továrních motocyklech Aprilia RSA 250.

Španěl Julian Simon za Onde 2000?
Dosavadní pilot týmu Repsol KTM Julian Simon by měl jet v příštím roce za italský tým Onde 2000, který doposud působil pouze ve třídě do 125 ccm. Druhým jezdcem týmu v této třídě by měl být Pablo Nieto, který z věkových důvodů (28 let) musí přestoupit o třídu výš !!!
 
Tým Lotus Daniela Amatriana s Joanem Olivem?
 Už na pondělních testech v Brně jezdil na Debonově motocyklu další španělský jezdec Joan Olive, sestava týmu na rok 2009 bude asi vypadat následovně: Aleix Espargarò, a místo Alexe Debona právě Joan Olive. Zkušený Debon totiž ani náhodou nenahradil Jorge Lorenza, v současné chvíli mu patří až třetí místo se ztrátou 41 bodů na Simoncelliho.

A co je nového ve stopětadvacítkách? Všichni chtějí jezdit tovární Aprilii RSA.

I když dvě Grand Prix vyhráli stroje Aprilia RS (v Číně Ital Andrea Iannone a v Doningtonu Brit Scott Redding), tak je jasné, že bez továrního motocyklu z Noale v této třídě prostě štěstí nikomu nepokvete.

Ital Raffaele De Rosa hledá nový tým, ale s tovární Aprilií.
A není rozhodně sám, také další jezdec satelitního týmu KTM (ISPA Aran), vloni celkově třetí Japonec Tomoyoshi Koyama se vrací do Ajo Motorsport, kde bude mít  dispozici sice "Derbi", ale jak jistě všichni ví, tak Francouz Mike di Meglio na motocyklu tohoto jména vede tabulku mistrovství světa o 44 bodů.


Další články sekce