KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Baylissovo Waterloo, ale Troy je prostě Troy

Text: Jiří Mikšík, Foto: Petr Štola
Baylissovo Waterloo, ale Troy je prostě Troy
04.06.2008
 

Každý z nás si jistě prožil už to svoje \"Waterloo\", a dvojnásobný mistr světa superbiků Troy Bayliss ho zažil minulý víkend.

Horší víkend, než potkal Troye Baylisse v jeho definitivně poslední závodní sezóně na okruhu "Miller Motorsports Park" v USA se jen těžko opakuje. 

"Prostě bylo to moje privátní Waterloo", říká stále ještě vedoucí muž superbikového šampionátu.

"Jednou ranou vůbec nebodovat a největší soupeř (Carlos Checa) si zároveň připsat 50 bodů, co může být horšího", říká suše tovární pilot týmu Ducati Xerox.

A přesto vede Troy Bayliss nadále tabulku mistrovství světa.

V prvním závodě Bayliss upadl, to může pochopitelně potkat každého. A v jízdě druhé problémy s řaděním, a než je mechanici odstranili, měl už Troy ztrátu 2 kol na špici...a tedy opět bez bodů.

Co se týká Top Speedu, tak by musel stát Bayliss na bedně, říká statistika.

Ovšem týmový šéf Ducati-Xerox to vidí trochu jinak: "Každý trochu nezaujatý dobře vidí, že ze současných pravidel nemáme vůbec (myšleno všechny motocykly Ducati) žádnou výhodu, ba naopak. A jediný důvod, proč vede Troy  tabulku mistrovství světa, je pouze Troy ! Ten je totiž "zodpovědný" za ty rozdíly", komentoval aktuální situaci šéf továrního týmu Ducati.

Fakt je fakt a Ducati nemá proti Suzuki na rovinkách vůbec žádnou šanci, ale i Honda a Yamaha se hodně zlepšili a jsou rychlejší než Ducati.

Hodně zklamaný Bayliss komentoval uplynulý víkend následovně: "Po tak těžké a tvrdé práci cestovat domů se ziskem NULA bodů, tak to je síla". "A ztratit naráz 50 bodů, je ještě horší. Ale já jsem vždy říkal, 70 bodů náskoku není za současné situace zas tak mnoho a je možno je hodně rychle ztratit!", říkal Troy. 

Pravdou ovšem je, že Bayliss měl o víkendu i hodně štěstí. Moc nechybělo, a při jeho pádu v první jízdě mohl být přejet od soupeřů.

"Padl mi rovnou pod přední kolo, a já nevěděl kam mám jet. Byl to maximálně metr rozdílu", říkal tovární jezdec Suzuki, Němec Max Neukirchner.

Takže sice Waterloo, ale se šťastným koncem !

 


Další články sekce