KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. září do 23. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Bridgestone proti Michelinu

Text: Jiří Mikšík, Foto: Bridgestone
Bridgestone proti Michelinu
21.04.2008
 

Zatímco vloni bylo v kubatuře MotoGP několikrát téma jednotné pneumatiky jako hlavní bod diskuzí, tak po třech závodech sezóny 2008 je toto téma už zapomenuto.

V loňském roce vyhráli Casey Stoner, Loris Capirossi a Chris Vermeulen celkem 12 z 18 závodů MotoGP. A to vše zásluhou nových japonských pneumatic Bridgestone? Dokonce Valentino Rossi si jako podmínku pro sezónu 2008 “vymodlil” stejné pneumatiky jako bezkonkurenční nový mistr světa Casey Stoner. Jako by “The Doctor” zapomněl, že všech svých pět titulů v královské třídě (500 cc a MotoGP) vyhrál na Michelinech... 

Po závodech v Qataru (Stoner-Bridgestone), Jerezu (Pedrosa-Michelin) a Estorilu (Lorenzo-Michelin) není toto téma vůbec žhavé, ba naopak. Je zde zdravý boj mezi dvěma pneumatikářskými firmami a o nějakém dominantním postavení jedné firmy se absolutně nedá hovořit. Michelinu se podařilo nejen Bridgestone dohonit, dá se dokonce napsat, že v současné době má tato francouzská firma proti japonské malinký náskok.

A jsou u Bridgestone znepokojeni, nebo je to jen námět k přemýšlení? “V Estorilu jsme dopadli lépe, než jsme očekávali. Vždyť ani v loňském roce jsme zde neobstáli zrovna nejlépe (2007 skončil závod pro Japonce následovně: 3. Stoner, 5. Melandri, 6. Hopkins – pozn. redakce).  Přesto nejsme úplně spokojeni, hlavně v porovnání s naší konkrencí“ říká Tohru Ubukata, muž zodpovědný za vývoj pneumatik Bridgestone pro MotoGP a všimněte si, že za žádnou cenu nevysloví  tento Japonec svými ústy jméno Michelin.

„Podmínky v Estorilu byly velmi těžké, ale stejné pro všechny. V sobotu dokázali někteří naši jezdci jezdit časy 1:37, v závodě se však pouze Casey a Valentino dostávali pod 1.38. Na konkurenčních pneumatikách jezdili vpředu Lorenzo a Pedrosa rychleji a konstantně“. A jelikož v Číně chce Bridgestone zůstat na úrovni loňského roku (2007 zde bylo pořadí: 1. Stoner, 3. Hopkins, 5. Melandri, 6. Capirossi, 7. Vermeulen – poznámka redakce), tak při pondělním testu po Grand Prix Portugalska jezdili všichni ! jezdci Bridgestone nové typy pneumatik pro Čínu.

„A byli jsme velmi rádi, že zde zůstali a testovali všechny naše týmy. Bylo to pro nás výborné, že díky novým poznatkům z tohoto testu budeme moci vyvinout hlavně nové zadní pneumatiky,  Ovšem stejnou pozornost věnujeme pneumatikám  na Quali a do deště. Mají novou směs a dávají jezdcům větší jistotu, neboť mají lepší grip, než ty předchozí“ řekl dále Tohru Ubukata - na snímku s jedním z techniků - bývalým jezdcem Grand Prix kubatury 250 cc, Klausem Noehlesem z Německa.


Další články sekce