KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. dubna do 28. dubna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Carmelo Ezpeleta o MotoGP 2010

Text: Jiří Mikšík, Foto: Gresini Honda
20.03.2009
 

Představování týmů MotoGP je přibližně v polovině, některé týmy se představují pouze virtuálně - Fiat Yamaha, nebo třeba zraněný Dani Pedrosa byl u představení svého týmu Repsol Honda také jen přes televizní obrazovku, ale tým Fausta Gresiniho - San Carlo Honda, měl své oficiální představení. A tohoho velkolepého show v Miláně se pochopitelně zúčastnil i šéf Dorny, Carmelo Ezpeleta, a na otázky přítomných novinářů se rozpovídal i o budoucnosti královské kubatury MotoGP. A zde jsou nejen jeho názory, ale i další připravované změny na sezónu 2010.

"Nasadili jsme laťku, jak snížíme výdaje MotoGP" řekl Ezpeleta. "Jediný problém, který má kubatura MotoGP, jsou totiž výdaje. Je již víc jak jisté, že v roce 2010 uvidíme motocykly na dráze pouhé dva dny, V pátek bude paddock otevřen pro veřejnost. motocykly však pojedou pouze v sobotu a v neděli".

Podle Gazzetta dello Sport by dále neměly existovat žádné náhradní motorky a motor by měl vydržet tři závody. Má být zavedeno pravidlo, že "Rookie" nesmí být členem žádného továrního týmu. Ale zvláštní klasifikace satelitních týmů zřejmě neprojde.

"Cílem je, předvést sice maximální "show", ale při redukovaných výdajích", říká dále v rozhovoru šéf Dorny, "V roce 2008 vydržely některé motory jen 600 kilometrů, to jsou enormní a zbytečné náklady. Na začátku jsme to respektovali, nyní už né". A dále dodal: "Chci ještě jednou opakovat, MotoGP je vrchol ledovce motocyklového sportu, není nic většího. Nemůžeme proto udělat žádný krok zpět ! Ale musíme najít správný poměr mezi výdaji a vývojem motocyklů". 

Ezpeleta zůstává i nadále optimistou, v roce 2010 bude dle něho na programu celkem 18 závodů MotoGP a je dále přesvědčen o tom, že pojede 20 motocyklů.

Kde je však vezme? To je zatím hodně ve tmě: Vždyť Honda, Yamaha a Suzuki už dopředu řekli, že jich se rozšíření stávajícího počtu netýká, a tak je šance pouze u Ducati...nebo snad Hayate?

Další mítink, který se má dotýkat dalšího dramatického snížení výdajů, je na pořadu během testů IRTA v Jerezu. 


Další články sekce