KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. března do 24. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Čísla před Misanem

Tisková zpráva Dorna Sports, foto: Ducati
Čísla před Misanem
28.08.2008
 

Opět několik nových statistických údajů před aktuální Grand Prix.

21 – V den závodu Grand Prix San Marina to bude přesně na den 21 let od historicky prvního vítězství Aprilie v Grand Prix, které snad až velkou náhodou bylo také na okruhu v Misanu. Toto první vítězství zaznamenala Aprilia ve třídě 250 ccm a dosáhl do Loris Reggiani z Itálie. Od roku 1987 a tohoto startu v Misanu, absolvovala Aprilia ve třídě 250 ccm celkem 318 závodů, ze kterých vyšla 135 krát vítězně. Je to větší počet vítězství, než v této době zaznamenala Honda.

15.004 – Přesně takový měl Valentino Rossi náskok na druhého jezdce v cíli Grand Prix ČR. Je to historicky největší rozdíl v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP v suchém závodě. Předchozí největší rozdíl činil 13,166 sekundy a dosáhl ho Daniel Pedrosa vloni v Německu. Naposledy, kdy jezdec vyhrál závod nejprestižnější třídy o více jak 15 sekund, bylo v roce 1997, kdy Mick Doohan vyhrál v Rakousku o 22,077 sekundy.

13 – Jezdci ze San Marina vyhráli celkem 13 závodů Grand Prix. Manuel Poggiali vyhrál 12 z nich (7x 125 a 5x 250), jeden přidal Alex de Angelis (250cc).

10 – Doposud se konalo celkem 10 podniků Grand Prix San Marina. První GP San Marina se konala v roce 1981 v Imole, GP San Marina se konalo na třech různých okruzích. Dvakrát v Imole (1981 a 1983), čtyřikrát pak v Mugellu (1982, 1984, 1991, 1993) a Misanu (1985, 1986, 1987, 2007).

7 – Posledních sedm závodů MotoGP představilo tři různé výrobce na cílovém pódiu.

6 – Casey Stoner dokázal šestkrát v řadě vyhrát kvalifikaci MotoGP, je to nejdelší série v historii novodobé, čtyřtaktní éry MotoGP. Je to také nejdelší série od roku 1997, kdy Mick Doohan vyhrál kvalifikaci dvanáctkrát v řadě.

5 – Prvních pět jezdců v cíli loňského závodu používalo pneumatiky Bridgestone.

5 – Prvních pět jezdců v cíli závodu MotoGP v Brně, použilo pět různých značek motocyklů. Pouze jednou se něco takového v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP stalo, bylo to při loňské GP Catalunye.

2 – V závodě MotoGP v roce 2007 na okruhu v Misanu skončili poprvé v nové éře MotoGP dva jezdci s motocykly Suzuki na stupních pro vítěze.

1.249 – Takto malý rozdíl dělil v cíli loňského závodu 250 ccm prvních pět jezdců. Je to nejtěsnější dojezd první pětice jezdců v této třídě od holandské Dutch TT v roce 1999, kdy prvních pět jezdců v cíli dělilo pouze 0,742 sekundy. Tenkrát to bylo v pořadí Loris Capirossi, Valentino Rossi, Jeremy McWilliams, Tohru Ukawa a Shinya nakano.


Další články sekce