KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. dubna do 28. dubna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Corsi a Terol po 3 měsících znovu na motocyklu

Text: Jiří Mikšík, Foto: Aprilia Racing
18.02.2009
 

Privátní test na okruhu Ricarda Torma ve Valencii absolvoval tým WRB, tedy stáj Sita Ponse. Ovšem na trať vyjeli pouze vícemistr světa Ital Simone Corsi a pátý jezdec konečné tabulky MS 2008, Španěl Nicolas Terol - tedy jezdci nejslabší obsahové kubatury. A stále chybí Hector Barbera a Axel Pons, a také maďarský tým s jezdci Mattiou Pasinim a Imre Tothem.

Po třech měsících nesvezení se na motocyklu se konečně na továrních motocyklech Aprilia RSA 125 ccm představili na okruhu Ricrda Torma Ital Simone Corsi a jeho týmový kolega ze Španělska, Nicolas Terol - jezdci týmu WRB ex-mistra světa Sita Ponse.

Po opatrném začátku prvního dne, kdy vůbec nepřálo počasí, a jezdci se de facto jen zajížděli - viz dosažené časy: Nicola Terol (30 kol) - 1'42 "2, Simone Corsi (33) - 1'42 "9, tak včera zajel Simone Corsi nejlepší čas 1'41 "3, tedy jen o 0,4 sekundy pomalejší než nejrychlejší kolo při GP Valencia v říjnu 2008 - 1'40" 9, od Mistra světa Mike Di Meglia). A týmový kolega Nicolas Terol byl na desetinu stejně rychlý, i on má zaevidovaný čas 1'41 "3.

Ačkoliv motocykl Aprilia RSA je skoro identický s motocyklem z roku 2008, tak tento test byl velmi důležitý pro nového šéfmechanika, Pietra Capraru, tedy toho, který vloni stál za úspěchy Andrea Doviziosa v MotoGP.

A tak zatímco u WRB - 125 ccm panuje spokojenost, tak o třídu výše se o tom rozhodně nedá mluvit. Oba dva jezdci Hector Barbera a Axel Pons - syn Sita Ponse, stále nemají motorky, Barbera tovární speciál RSA a Pons LE. 

Důvodem je, že sponzoři Hectora Barbery, stále ještě nezaplatili požadované sponzorské peníze a továrna Aprilia motocykly celkem pochopitelně nevydala.

Je to hodně nepříjemná situace nejen pro Barberu, ale i pro Barberova šéfmechanika Rossana Brazziho, který celou situaci ohotnotil dvěma slovy: “Stiamo aspettando” - neboli "Čekáme"...viz snímek!



"Pons nyní hledá nějaké řešení a diskutuje s Aprilií o možnostech řešení této patové situace. Aprilia nabídla týmu určité možnosti, které byly velmi výhodné. Ale nyní je díky krizi utažený opasek a to tak dlouho, že platí: "Bez peněz nebude motorka". A tak jen doufáme, že se problém nějak vyřeší a v polovině března v Estorilu při dalších testech budeme přitom", říká muž, který je považován za největšího experta v kubatuře dvěstěpadesátek, Rossano Brazzi. 

Jedna věc je zajímavá a stojí za povšimnutí: Hlavní sponzor Barbery, španělská firma Globalia, tedy součást mobilního operátora „PepePhone“, byla a je i sponzorem Fonsi Nieta, a ten musel ze všech možných aktivit na rok 2009 "vycouvat" kvůli nedostatku sponzorských peněz, a stal se proto testovacím jezdcem týmu L'Oréal Laglisse Team manažéra Jaime Fernández Avilése v nové kubatuře Moto2...

Že by podobnost čistě náhodná?

A dalšímu týmu, kterému chybí peníze od sponzorů (jak píše italský web "GPone") a který rovněž doposud netestoval, je maďarský tým pana Totha s jezdci Mattiou Pasinim - Aprilia RSA a Imre Toth - Aprilia LE !!!

 

 


Další články sekce