KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. února do 17. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Další Top Ten pro Tomáše Mikšovského

Foto: archív Tomáše Mikšovského
Další Top Ten pro Tomáše Mikšovského
11.08.2008
 

Tomáš Mikšovský absolvoval další vytrvalostní závod mistrovství světa, z německého Oscherslebenu si odváží osmou pozici.

V pořadí čtvrtý závod Mistrovství světa Endurance se konal na německém okruhu Motorsport Arena Oschersleben. Český motocyklový závodník Tomáš Mikšovský se ho zúčastnil opět v sedle motocyklu Honda CBR 1000RR týmu RMT 21 Racing. Po 16. pozici v kvalifikaci si německý tým během osmihodinového závodu výrazně polepšil, když se v cíli náročného závodu radoval z osmé pozice.

Tomáš Mikšovský:
„Tyto čtyři závodní dny byly pro nás velmi náročné. Ve středu jsem zastal úlohu testovacího jezdce, když jsem celý den věnoval přípravě novému motocyklu Honda CBR 1000RR modelový rok 2008. Motocykl disponuje zcela novým podvozkem Sachs a tak ve spolupráci s techniky jsme po celý den sbírali data pro další vývoj. Nový model Fireblada má velký potenciál ve středních otáčkách a přední i zadní odpružení fungovalo taky dobře, bohužel motocykl nebyl stále připraven pro enduranční závody a proto jsme absolvovali 8 hodin v Oscherslebenu opět se starými motorkami. Ve čtvrtek začaly první oficiální seznamováky, kvalifikace a noční tréninky, v nichž jsme řešili nastavení podvozku a vhodný výběr pneumatik pro denní a noční jízdy. Do kvalifikace jsme použili tréninkový motocykl a po první kvaldě jsme se postavili na startovní rošt s průměrným časem na 16. pozici z 55 startujících. Ve druhé kvalifikaci všem týmům nepřálo počasí a tak se nikdo nezlepšil. Do warm upu jsme přehodili kompletní podvozek z tréningovky na závodní motocykl a ukázalo se, že nedrží stopu v zatáčkách. Provedli jsme pár změn a podvozek se začal chovat lépe. Nebylo to ovšem ideální. Tým poslal na startovní rošt mě, což bylo pro mě opět velkou výzvou, protože starty typu Le Mans mám velice oblíbené. Ovšem start byl víceméně průměrný. Od prvních kol jsem zajížděl stabilní časy, které byly lepší než z kvalifikace a to mě doslova hnalo kupředu. Po 34 kolech jsem zajel do boxů na první střídání, v té době se náš tým pohyboval na 7. místě. Matti odvedl také tvrdou práci a po své hodině jízdy, kdy absolvoval dvakrát jízdu za safety-carem, byl náš tým na místě jedenáctém. Jízda ve dvou jezdcích byla opravdu náročná a tak nebyl čas ani na žádnou masáž. Pouze něco málo do žaludku a opět do kombinézy. Po třech hodinách jsme byli zpět na 7.místě, ve zbylých hodinách se náš tým pohyboval v top ten a to byl náš cíl. Po osmi hodinách to bylo v cíli konečné 8. místo, ze kterého jsme měli velkou radost. Ztráta na první tým Kawasaki France byla „pouhých“ 7 kol, přitom náš tým dokončil celých 298kol. Absolvovali jsme celý závod bez problémů, akorát v průběhu jízdy jsme měli problémy s přilnavostí předního kola. Po smolném závodním víkendu v Suzuce odjíždím z německého Oscherslebenu  spokojen a doufám, že se zúčastním předposledního klání ve francouzském Magny-cours, kde se jede tradičních 24 hodin. Děkuji všem sponzorům, kteří mi umožnili startovat v „domácím“ závodě německého týmu RMT #21.“


Další články sekce