KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Dlouhé čekání ukončil Pedrosa

Zdroj: Repsol YPF, foto: Repsol YPF
Dlouhé čekání ukončil Pedrosa
06.07.2009
 

Po 19 závodech pustu se továrna Honda konečně dočkala, vítězství v MotoGP jí zajistil Španěl Dani Pedrosa.

Celkem překvapivým vítězem americké Grand Prix se stal na okruhu Laguna Seca jezdec týmu Repsol Honda Dani Pedrosa. Po více jak roce trápení a zranění se konečně tento ne mnoho usměvavý jezdec vrátil na nejvyšší stupínek pódia, kde byl naposledy vloni po Grand Prix Catalunye. Pedrosa šel za svým cílem od samotného startu, po kterém se usadil ve vedení závodu. Dlouho to vypadalo, že mu nedokáže nikdo konkurovat, až se v úplně posledním kole za jeho záda dostal italský obhájce světového titulu Valentino Rossi. Pedrosa i tak udržel vedení a po 32 kolech závodu se radoval z vítězství. Jeho týmovému kolegovi Andrea Doviziosovi naopak stály v cestě za úspěchem sedmičky. Mladý Ital totiž v sedmém kole havaroval v sedmé zatáčce okruhu a cíl tak neviděl.

Daniel Pedrosa:
„Tohle je fantastické vítězství, navíc o to radostnější, že je po tak dlouhé době. Začátek sezony byl hodně obtížný, ostatně obtížné to je od loňského Sachsenringu, protože od té doby jsem byl několikrát zraněný a nedokázal jsem stoprocentně jezdit na motorce. Chtěl bych za to poděkovat nejen mému týmu, ale i doktorům, kterých na mě pracovalo opravdu hodně. Do závodu jsem dobře odstartoval a chytil dobrý závodní rytmus jízdy. Jediná má chyba pravděpodobně byla to zpomalení v posledním kole, neuvědomil jsem si, že je Valentino tak blízko. Každopádně to byl dobrý závod a skvělý den.“

Andrea Dovizioso:
„Jelo se mi dobře a v dobrém rytmu, myslel jsem, že by to mohl být nakonec dobrý výsledek. Bohužel jsem udělal chybu a upadl jsem. V prvních kolech jsem jel za Valentinem a chtěl jsem ho dojet. Už jsem za ním byl na konci cílové rovinky, ale ta končí slepou zatáčkou a já jí zavřel a neviděl jsem plastové tyče oddělující dráhu od boxové komunikace. Do jedné jsem vrazil a ohnul si páčku spojky. Od té doby jsem nemohl používat dobře motorovou brzdu. Nedalo se také dobře přeřazovat, nicméně pokoušel jsem se zůstat s vedoucími jezdci. Několikrát mě motorka varovala, že jedu na hraně, ale stejně jsem nakonec ztratil kontrolu nad předním kolem. Jsem opravdu hodně zklamaný.“


Další články sekce