KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. dubna do 28. dubna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Do elektroniky nevidíš

Tisková zpráva Lukáše Šembery
Do elektroniky nevidíš
14.06.2009
 

Lukáše Šemberu vyřadila z dnešního závodu ve španělské Barceloně závada na elektronické řídící jednotce.

Ani další závod světového šampionátu stopětadvacítek za obrovského vedra  poblíž Barcelony, nepřinesl českému nováčkovi v nejnižší třídě bodové uspokojení. Již ve třetím kole musel odstoupit pro technickou závadu na elektronice.

Lukáš Šembera:
„Okruh v Barceloně nebyl pro mne neznámou, poznal jsem ji z loňské sezóny ve španělském mistráku. Začal jsem v klidu a pomalu se rozjížděl a celou hodinu tréninku v pátek jsme věnovali nastavení podvozku ovšem neúspěšně. Pro druhý volný trénink jsme změnili zásadně geometrii motocyklu a podařilo se mi zrychlit. Ovšem s tím se následně objevily jiné problémy. Během kvalifikace jsme dvakrát měnili zadní gumu, protože mi to stále klouzalo. Po druhé změně se již motocykl zklidnil a když jsem se ke konci tréninku zavěsil za Aegertera, tak mi v předposlední zatáčce, kde se drží skoro plný plyn, uklouzlo zadní kolo, následoval high sider, díky němu ž jsem vyjel mimo trať. Když už jsem měl motorku pod kontrolou všiml jsem si, že mířím rovnou do bariéry z pneumatik, jemně jsem nahnul motorku, přední kolo se zapíchnulo do štěrku a já letěl přes řidítka. Po dopadu mne dost věcí bolelo, hlavně hrudník. Nebyl jsem schopen se zhruba 5 minut pořádně nadechnout, naštěstí návštěva na klinice neukázala žádné zranění. Ve polovině nedělního warm upu jsem zajel do boxu kvůli teplotě motocyklu a při té příležitosti mechanici vyměnili baterii, jenž po vyjetí z boxů začala motorku vypínat. Zajel jsem okamžitě znova do boxu, mechanici tam vrátili zpět tu původní a problém zmizel. Domnívali jsme se, že je vše v pořádku. V průběhu zaváděcího i zahřívacího kola bylo vše v pořádku, jak se však ukázalo v závodě samotném, nebyla to pravda. Už v prvním kole po startu na dlouhém rovném úseku trati se problém objevil znova a s každým dalším kolem to bylo hroší a hroší. I přesto jsem bojoval s několik jezdci, jenž po mém předjetí v zatáčce mi to na rovince vrátili. Po třech kolech jsem tak zajel do boxů, kde mechanici zjistili, že problémem byl po nárazu poškozený hlavní řídící elektronický panel.“


Další články sekce