KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Drsných šest hodin

Text a foto: Vladimír Novotný
Drsných šest hodin
05.05.2009
 

Tak máme za sebou první třídenní akci. Po CEC2 a Pirelli Cupu přišla na řadu ve čtvrtek 30.4.2009 první letošní šestihodinovka.

Start proběhl pět minut před dvanáctou a po krásném a slunečném dopoledni to vypadalo, že po středeční zimě prokládané směsí vodních kapek, to bude povedený den.

Pro  závod se na start postavilo na jedné straně dráhy 45 jezdců versus strana druhá 45 motocyklů. Cíl byl jasný, jako vždy, nechat vytvořit  po Ondrově mávnutí  zeleným praporkem velice rychlou směs lidí v kombinézách na dvou kolech, troše hliníku a jiných slitin to vše za zvuku dvou až čtyřválcových motorů. Tohle všechno se podařilo, a tak chybělo pár minut a několik vteřin do dvanácté, když se do startovní a cílové rovinky Masarykova okruhu vyřítilo 44 motocyklů. Byl tam i ten pětačtyřicátý, držel se za řidítka  a marně kroutil plynem, byl to Miloš Čihák, startující v závodě za tým BHR Racing Karviná č.76 a tak ho jeho týmový kolega  Jirka „SID“ Dorňák musel do závodu trošku popotlačit. Milda se vydal vstříc závodu se ztrátou, která by se už dala měřit i na kilometry. Na čele se utvořila tříčlenná skupinka Kamil Holán (74-Vlčáci), Michal „Indi“ Dokoupil (57-IBOS ELI Racing Team) a Honza Hillebrant (98-Motomax), která se jala ujíždět zbytku startovního pole. V začátku se nejlíp mezi šestkami držel tým Endurance Racing Team Midland (222) a za nimi v závěsu tým HRR st.č. 21 v nepřehlédnutelném černo-bílém  designu. V úvodu bylo jedinou změnou to,že se Indi po několika kolech dostal do vedení a snažil se soupeřům lehce poodjet. Ještě před prvním střídáním, po cca půlhodině mizí z čelních pozic tým Motomax.

Máme za sebou první hodinu závodu, v té první šedesátiminutovce jsem si vyrobil pár fotek a vracím se do boxů abych zjistil jak se věci mají.  Máme tu první z dnešních problémů, přišla první diskvalifikace, tým Dafit s.r.o. č.88, pohybující se v první půlhodině na 8-místě mezi Elit SBK a na místě 18. Celkově byl diskvalifikován, protože jeden z jezdců nerespektoval trest za překročení rychlosti v boxech.

Po hodině mluvím s Kamilem Holánem:“ Měli jsme trošku problémy v kvalifikaci, ale nakonec se vše zvládlo a jsem rád že i start samotný se vydařil. Jel jsem na prvním místě, pak se přede mě dostal Indi a jeli jsme spolu. Jsme teprve na začátku a čeká nás ještě pět perných hodin tak uvidíme.  Do boxů jsem nakonec zajel dřív než Indián, jak jsem těžší tak mi to asi víc žere a tak už jsem musel.“

Petr Svoboda (222-Endurance Team Midland): “Start v pohodě, jen mi docela rychle došly síly, ale vydržel jsem celou  plánovanou třičtvrtěhodinku,tak  nemám problém.“

Po hodině se dosti vysoko vyhoupl tým HRR, který ač supersportový a ryze amatérský, pohybuje se teď na  4.pozici celkově, ve desetivteřinovém závěsu za ním je HKT Racing č.199, první z amatérských superbiků.

Potkávám Mildu Čiháka, tak jak Miloši? : „Naše klasika, nechtělo to chytnout a tak mě kolega musel krapet pošťouchnout.  Kolik jsem předjel jezdců v prvních kolech vůbec netuším, každopádně mě  mile překvapila úroveň všech jezdců, která se od první sezony, kdy jsem jel CEC naposled, dosti zvedla a ta vyrovnanost pole je obrovská.“Ve Schwantzovce nám hajnul jezdec týmu č.46-Rikimoto Racing, ale ač ulomené řidítko, posbíral stroj a odjel do boxů.

2. hodina
Nemohl jsem zapomenout Indimu pochválit echtovní károvaný trenky a voptat se co a jak že se vlastně ukázal na CEC: “Dostal jsem nabídku do IBOS ELI Racing týmu, který mi nabídnul bezplatně si zazávodit, protože jim vypadnul jeden ze stálých jezdců. První tři kola jsem jel radši trošku obezřetně, měl jsem studenou gumu a tak jsem radši chvíli počkal, poté jsem dockavknul Kamila Holána  a od tý doby jsme vedení, takže pohodička.“

Pepa Pončík  (MOTORÁJ ČASOPIS CREW -68), se kterým už se měl tu čest seznámit při Pirelli Cupu rozjížděl za Motoráj a..?: “Při ostrém startu mě tam zavřel jeden litr, tudíž moje oblíbená startovací procedura se dneska moc nevyvedla, ale nevadí. V úvodu jsem předjel pár jezdců a jsem v celku spokojený, ze druhého místa v šestkách už to kolega dotáhl do vedení. Vzhledem k tomu že jsem tady třetí den tak už začínám být docela přeježděnýJ.“

Martin Jarombek(68 -MOTORÁJ ČASOPIS CREW ):“Akorát jsem slezl z motorky a ani jsem netušil že jsme první,  v tréninku jsem měl trošku problém s podvozkem, ale ten už  je zažehnaný a tak se mi jelo fajn. Guma vydržela co měla. “

Po necelých dvou hodinách přišla další penalizace, tentokráte respektovaná  a tak si tým č.58-KMK Racing odpykal dvě minuty za nedodržení rychlosti na boxovce a pokračuje v závodě.

Honza Hillebrant (98-Motomax) mi konečně objasňuje kampak se  v první hodině poděl z čela závodu:“Start sepovedl, průběh prvních patnácti kol byl stoprocentí, ale pak přišly horší chvíle kdy jsem na céčku “ uvařil“ přední brzdu a tak jsme propadli výsledkovkou dost dozadu. Ztráta je velká, ale teď už to pojímáme jako trénink a zkušenosti. Na pohodu.“

3. hodina
V boxech potkávám na vozíku přivážet potlučený motocykl týmu st.č.12-motobike@cz, který tak padá z průběžné šesté příčky v licencovaných bajcích a patnácté celkově na místa v přední části čtvrté desítky. Máme tu třetí překročení rychlosti v boxech Jirka Dorňák z týmu BHR st.č.76 nám ulítnul a tak klucí dostali dvě minuty na trestné čáře u výjezdu z boxů.

Robert Papežík (4-MotoRobert), toho času ve vedení:„Zatím to moc nesledujeme,  jedeme hlavně pro zábavu, snad jsem to ani nečekali a ten závod bude ještě dlouhej. Hlavně dojet. Snad to vydrží.

A co tě Roberte vedlo k tomu že jsi odevzdal licenci a jezdíš už teď jen pro zábavu?
„Republiku jsem jezdil osm let, dost to lezlo do peněz,  neměl jsme pocit že by se jednalo  o nějakou profesionální organizaci a vůbec čas co jsem v rámci toho strávil na trati tomu vynaloženým financím a všemu snažení  neodpovídal. Dal jsem si  pár let pauzu a vrátil jsem se na amatérský závody. Tenhle počin IVRacingu byl pro mě motivací k návratu na okruhy.

Když Danovi, manažerovi HKT Racing oznamuju že jeho tým je aktuálně na čele, posílá mě k šípku a když jeho tým posléze klesá na třetí pozici, při mém návratu k nim do boxu se po mě snaží hodit něco co by mě zahnalo, neboť býval  by to že chvíli vedou snad radši ani nevěděl. Ale třetí flek v amatérských superbicích je po přestupu z naháčů super výsledek, snad ho kluci udrží.

A co Dan za HKT Racing č. 199?: „Je to dokonalý, moc se zrychlilo a první dvacítka jede úplně jiný časy než jela loni. A tak jsem zvědav kde to skončí.“

4. hodina
St.č.333 dostává taktéž penále za rychlost v boxech. A co se nám děje s blížící se čtvrtou odpolední a  zároveň čtvrtou hodinou závodu je… nepěkný černý mrak z východu, evidentní bouřka, která se od vodojemu nad Brnem sune na Masec, nooo a vypadá na mazec. Organizačně byla, ale buřina s lijákem, která vypukla v úvodu páté hodiny závodu zvládnutá na jedničku, začalo chléstat a tak vyjel safety car a asi i díky němu jsme neviděli žádné ródeo v únikových zónách a z celé vodní záležitosti vyšli téměř všichni s grácií a bez újmy.

5. hodina
V boxec se chystá k vyjetí na trať Dan Havlín a ukazuje mi s čím jeden z jeho kolegů v týmu RDmoto Yamaha přijel do boxů, tahle rozlomená rozeta je stála několik pozic a rozhodně i šanci bojovat o  pódium.

Na vodě padá Robo Melichar z týmu č.15 - Motoride Acent  Team SK a tak ač s motorkou pokračuje do boxů, tým ztrácí šanci na pódium mezi amatérskými superbiky.

Padá Ondra z HKT Racing,daří se mu ale včas dopravit motorku do depa a tak naděje na pódiové umístění je stále dosti živá… i když Onrova Aprilka je díky děravému chladiči v nepojízdném stavu.

6. hodina
Tým Vangelas je teď na vedoucí pozici mezi amatérskými superbiky, když se pánové dostali i přes tým MotoRobert. Začali ale doslova od píky, když jim odešla v úvodu závodu spojka a tak dotahovali ztrátu dvou kol, jsou ve vedení a vypadá to vypadá…

V poslední hodině bojoval o bednu taky HR Racing tým I., jeho lídrem je Radim Mácha. A ve finále to klukům nevyšlo rozdílem opravdu těsným, kdy  ve finiši po šesti hodinách ztráceli na třetí licencovaný tým, což byli Vlčáci, pouhou jednu vteřinu a 318 tisícin.

Výsledek licencovaných superbiků stál opravdu za to, zvítězil tým IBOS ELI Racing o dvě minutky před týmem BHR Racing Karviná, který mimochodem právě tyto dvě minuty dostal penalizací a třetí tým v pořadí, což byli Vlčáci, ztratil na druhý pouhých semd vteřin.

V nelicencovaných superbicích se nakonec radoval tým Vangelas.com o osmatřicet vteřin před týmem Moto Robert, třetí dojeli a bednu udrželi kluci z HKT Racing týmu, kteří byli o kolo zpět.

Nelicencované supersporty se staly kořistí týmu Motoráj časopis CREW, který měl tři kola náskok před dvojicí týmů, která si to rozdala ve finiši až na cílovou pásku, kdy byl nakonec tým Endurance Racing Team Midland  o 0,044 sec. Dříve v cíli než tým  HRR.

Kompletní fotogalerie Z D E ..........

 

 

 

 

 

 

Kompletní fotogalerie Z D E ..........

 


Další články sekce