KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 15. října do 21. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ejhle a místo Haojue je zde Maxtra

Text: Jiří Mikšík, Foto: TZ
23.04.2008
 

Ačkoliv se příští rok už nepojede Grand Prix Číny - tedy na 99,9 %, tak pokračuje příliv \"čínských\" motorek do tohoto mistrovského seriálu.

Dle zahraničních médií bude 2. května v rámci Grand Prix Číny na okruhu v Šanghaji představen nový čínský projekt kubatury do 125 cc. A o co tedy vlastně jde?

Motocyklová továrna Haojue patří ke konzernu Grand River Group a produkuje licenční motocykly Suzuki pro Čínu.

A jelikož Loncin jako největší čínský výrobce už v závodech od letošního roku startuje (jezdci Jules Cluzel a Alexis Masbou), tak to chce GRG jako druhá největší čínská továrna také...   

Představa jména Haojue ve startovní listině Grand Prix je trochu bizardní a tak se motocykly budou prostě jmenovat "Maxtra".

Haojue převzala celé závodní oddělení včetně personálu na čele s Francem Morem od Fanticu. Tato italská firma se pokusila s přestavěnými Yamahami v roce 2005 účastnit mistrovství světa ve dvěstěpadesátkách (s jezdci Arnaudem Vincentem a Gabrielem Ferro), ovšem bez úspěchu.  

Jako testovací jezdec bude působit Němec Steve Jenkner, první testování Maxtry je plánováno na druhou polovinu sezóny 2008 a v roce 2009 potom plánovaná účast ve světovém šampionátu.

Jako muž odpovědný za konstrukci motorů nebyl angažován nikdo jiný, než dlouletý závodní ředitel Aprilie Jan Witteveen. Vedoucím projektu je bývalý týmový manažér Suzuki, Garry Taylor a podvozek se bude vyrábět ze začátku ve Velké Británii u firmy patřící Stevovi Harrisovi. Jistě si pamatujete, že v dobách nedávných startovaly v závodě pětistovek motocykly Harris - Yamaha.


Další články sekce