KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Essox ADT Endurance Cup Maršovice

Text a foto: Robert Požárek
Essox ADT Endurance Cup  Maršovice
08.10.2008
 

Závody motorek v cross country Maršovice 27. září 2008. Příznivci terénních motorek se setkali v sobotu 27. září v Maršovicích u Sušice v rámci druhého závodu motorek v cross country, který pod názvem ESSOX ADT ENDURANCE CUP pořádá prodejce motorek a čtyřkolek, firma ADT ATV&MOTO SHOP Horažďovice.

Ve spolupráci se zkušenými motokrosovými jezdci – Františkem Melichem a Honzou Matějkou pořadatelé připravili přes 3 km dlouhou trať. „Oddychová část“ tratě vedla po poli. Ideální místo pro předjetí pomalejších soupeřů, úsek kde si jezdci mohli relativně vydechnout a nabrat sil do náročnějších částí. Nešlo ale jen o kroužení po rovném poli, i zde na jezdce čekaly překážky v podobě klád a skoků. Každou chvíli závodníci z pole zmizeli v okolních lesích a remízcích. Právě tady na ně čekalo to pravé cross country – prudké výjezdy a sjezdy plné klacků, popadaných kmenů a sutě, přejezdy kamenitých úseků, kličkování mezi stromy. Místa, na kterých se dalo hodně ztratit i získat. Roli nehrála síla motoru, ale jezdecké umění a zkušenost.

Právě v tom spočívá největší kouzlo cross country  - ve využití přírodních překážek, které často jezdcům připraví nějaké  to překvapení a závody jsou tak zajímavé nejen pro závodníky, ale i diváky. Zvlášť v prudkých lesních výjezdech se diváci měli na co koukat, jezdci občas museli využít pomoci svého doprovodu, aby náročný terén vůbec zvládli. K vidění bylo i několik pádů, které se naštěstí obešli bez zranění.

Celkem se na trati představilo 61 závodníků ve třech kategoriích – Pitbike, Moto B a Moto A. Na kategorii Pitbike čekalo 2x40 minut, závodníci v Moto B jeli 100 minut a nejvíce času, více jak 150 minut, na trati strávili borci v královské kategorii A. A že šlo o skutečně náročný závod bylo vidět na tvářích jezdců během zastávek v servisní zóně i po skončení závodů. Ne všichni vydrželi na trati po celou dobu stanovenou pro jejich kategorii. Zradila je technika nebo došly síly. Ale i tak si všichni zaslouží velký obdiv za předvedené výkony.

Jako první se na start postavilo 15 jezdců kategorie Pitbike. Složení startovního pole bylo skutečně pestré – vedle náctiletých kluků se postavili větrem ošlehaní vlci. V první rozjížďce nejvíce kol – šest – zvládl za stanovených 40 minut zdolat Lukáš Pavelec. O kolo méně mělo celkem pět jezdců. S půlminutovým náskokem skončil na druhém místě Miloš Hlava před třetím Davidem Garreisem.

Kdo si myslel, že „pitbajkáři“ jsou měkoty, ten se musel za své hříšné myšlenky stydět. I přes úmornou čtyřicetiminutovou zkušenost z první rozjížďky se ani jeden borec z této kategorie nezalekl dalších 40 minut na trati a na startovní čáru se postavilo všech 15 přihlášených jezdců. Druhá rozjížďka byla vyrovnanější, nejvíce kol – sedm – zvládli celkem tři závodníci. Pořadí na prvních dvou místech se oproti první rozjíždce nezměnilo – první byl opět Lukáš Pavelec, druhý Miloš Hlava. Na třetí místo se propracoval Pavel Janeček. Pavel ale nedokončil první rozjížďku, proto mu tento skvělý výkon v druhé jízdě nestačil na víc než celkové deváté místo. Druhá rozjížďka příliš nevyšla ani Garreisovi, dojel šestý, to mu však v konečném součtu bodů stačilo na konečné třetí místo.
Velká účast a mládí jezdců v této kategorii nám udělaly velkou radost. Věříme, že z mnohých z nich v budoucnu vyrostou zkušení jezdci a budeme se s nimi vídat na dalších závodech.

Konečné pořadí kategorie Pitbike:
  1.- Lukáš Pavelec
  2.- Miloš Hlava
  3.- David Garreis
  4.- Michal Škarda
  5.- Sten Kubec
  6.- Jiří Toman
  7.- Tomáš Janeček
  8.- Václav Fiala
  9.- Pavel Janeček
10.- Frenki Kubec

Nejpočetnější byla kategorie Moto B, ve které se na start postavilo celkem 34 závodníků. Ti na trati strávili 100 minut. Pro tuto kategorii byla připravena už náročnější trať, o čemž svědčí i počet jezdců, kteří viděli šachovnicový praporek. Velká smůla postihla šest závodníků, kteří skončili hned v prvním kole. První místo obsadil Robert Meyer na stroji Husaberg 550, který zvádl 15 kol. O kolo méně si připsal v cíli druhý Petr Andrlík na témže stroji. O třetí místo se svedl tvrdý souboj. Třináct kol zvádlo celkem 5 jezdců a o konečném pořadí rozhodovali vteřiny. Bronzovou příčku uhájil Libor Šůs na Suzuki RM 250 před dotírajícím Václavem Lísou na Hondě CR 250.

Konečné pořadí kategorie Moto B:
  1.- Robert Mayer (Husaberg 550) 15 kol / 105:26:00
  2.- Petr Andrlík (Husaberg) 14 kol / 104:18:00
  3.- Libor Šůs (Suzuki RM250) 13 kol / 100:37:00
  4.- Václav Lísa (Honda CRF250) 13 kol / 100:58:00
  5.- Ondřej Mašek (Husaberg 550) 13 kol / 102:04:00
  6.- Zdeněk Heberlain (Yamaha 250) 13 kol / 103:22:00
  7.- Vladimír Singer (Husaberg 550) 13 kol / 104:22:00
  8.- Jiří Karaus (Suzuki 400) 12 kol / 100:54:00
  9.- Jiří Palacký (Husaberg 550) 12 kol / 104:14:00
10.- Jiří Štědronský (Honda CRF250) 12 kol / 105:05:00

Diváky nejvíce očekávaná, královská kategorie A startovala jako poslední. Přihlásilo se do ní 12 jezdců. Na ně čekalo přes 150 minut jízdy na těžké trati plné ostrých výjezdů v náročném lesním terénu. Diváci si skutečně přišli na své – krásné dlouhé skoky, ostré průjezdy v zatáčkách a akrobatické prvky v lesních úsecích. Velmi vyrovnaný boj předvedli dva Petrové – Trešl a Žižka, kteří s přehledem obsadili první dvě místa. Oba stihli za stanovený časový úsek ujet 25 kol, o tři minuty v cíli byl rychlejší Petr Trešl z Enduroteamu Tábor (Yamaha 450), druhý skončil Petr Žižka z teamu Městské policie Praha (KTM 300). Třetí místo obsadil Jan Klásek na Yamaze 250.

Závodu v této kategorii se zúčastnili i dva jezdci z týmu pořadatelské firmy - ADT RACE TEAM, Petr Král (TM 450 EN) a Jan Zeman (Honda 125). Honza obsadil výborné čtvrté místo, Petr Král skončil devátý.

Konečné pořadí kategorie Moto A:
  1.- Petr Trešl (Yamaha 450) 25 kol / 152:32:00
  2.- Petr Žižka (KTM 300) 25 kol / 155:42:00
  3.- Jan Klásek (Yamaha 250) 22 kol / 150:24:00
  4.- Jan Zeman (Honda 125) 22 kol / 153:22:00
  5.- Stanislav Denk (Yamaha 250) 22 kol / 153:43:00
  6.- Eduard Hovjacký (Gas Gas) 22 kol / 156:10:00
  7.- Martin Benedikt (Husaberg FE 501) 20 kol / 150:04:00
  8.- Aleš Ernest (KTM 450) 19 kol / 153:02:00
  9.- Petr Král (TM 450 EN) 17 kol / 150:45:00
10.- Alois Pazdera (KTM 450) 14 kol / 157:58:00

Na všechny jezdce v cíli čekali pamětní listy a stupně vítězů byli oceněny i hodnotnými cenami a poháry.

Celkové pořadí a fotografie najdete na stránkách www.atvAmoto.cz.

Velké poděkování patří všem, kteří nám s organizací závodu pomohli – od traťáků přes zdravotníky, Frantu Melicha a Honzu Matějku až po naše sponzory. Těmi jsou Essox – generální partner ( www.essox.cz); Coalex ( www.coalex.cz) a MCF.CZ (www.mcf.cz) – hlavní partneři; Access Motors (www.access-motor.cz), Berner ( www.berner.cz), Castrol (www.castrol.cz.), KT bus, Kymco (www.kymco.cz), Motonet.cz (www.motonet.cz), Temple (www.templestore.cz) – partneři; Off Road Revue (www.offroadrevue.cz), FM Plus hitrádio (www.hitradiofmplus.cz), Radio Šumava (www.radiosumava.cz), ČMN (www.cmn.cz), Motocykl (www.motorpresse.cz/motocykl.asp), Quad off Road (www.iquad.cz), Motorkari.cz (www.motorkari.cz), čtyřkolky24 (www.ctyrkolky24.cz), moto-racing.cz (www.moto-racing.cz) – mediální partneři.

Závěrečný závod motorek v cross country letošní sezóny se bude konat 6. prosince v pískovně u Strakonic. Po jeho skončení bude program pokračovat příjemným posezením na hotelu ***Atawa v Rabí, kde bude připraveno pohoštění, videoprojekce ze všech závodů letošní sezóny apod. Těšíme se na Vás.

 

 

 


Další články sekce