KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Essox ADT Endurance Cup závody motorek v cross country

Text a foto: R. Požárek; foto: V. Hlaváč
Essox ADT Endurance Cup  závody motorek v cross country
16.05.2008
 

V sobotu 10. května pokračoval ESSOX ADT ENDURANCE CUP dalším závodem v Hradišti u Klatov. Po čtyřdílném seriálu závodů čtyřkolek přišly tentokrát na řadu motorky. Pořadatel závodů, ADT ATV&MOTO SHOP Horažďovice, připravil pro příznivce motoristického sportu závody motorek v cross country.

Do Hradiště se sjelo celkem 65 jezdců. Početnější byla kategorie bezlicenčních jezdců, ve které startovalo 43 závodníků. V kategorii licencovaných jezdců se na start postavilo 22 borců.

 

„Byl to náš první závod v cross country, který jsme organizovali. Myslím si, že se nám podařilo připravit zajímavou, přes 4 km dlouhou trať, kombinující část přírodního a známého mx okruhu. Motokrosová část nabízela rychlost a líbivé skoky, přírodní úsek pak vyžadoval technickou zručnost a vyježděnost. Přírodní část jsme vytyčili v přilehlém areálu, v minulosti využívaném armádou. Takže přejezdy tankových okopů, kamenité meze s volnými balvany a dokonce průjezd nefalšovaným zákopem a kamenným polem..atd. Podle komentářů znalců trať obtížnostně na úrovní mistrovství republiky. Tempo bylo po celý závod vysoké, každá zastávka v boxech na dočerpání paliva nebo bleskové občerstvení mohla jezdce stát několik příček v konečném pořadí. Tohle vše nenechalo žádného závodníka odpočinout. Prostě neustálý tělocvik, vyžadující maximální fyzičku a techniku jízdy. Trať se pro odcházející síly stávala s příbývajícím časem stále náročnější. Řekl bych, že se jednalo o jízdu na hranici možností pro velkou část hobíků (jeli 90 min a zkrácenou trať), stejně jako licenčních jezdců“, řekl jeden z pořadatelů, Robert Požárek.

 

 

 1

 

43 borců v kategorii bez licence měřilo své síly na trati 90 minut. Hned po startu došlo k drobné kolizi, která skončila roztrženou bradou a lehkým otřesem jednoho z jezdců. To bylo také nejvážnější zranění celého dne. Zvláště v prudkém lesním stoupání bylo znát, že řada závodníků si v tak složitém terénu není úplně jistá hledáním té nejlepší stopy. Ale jak čas plynul, i ti méně zkušení se s tratí poprali statečně. Na nejvyšší stupínek se postavil Pavel Touš na KTM 250. Druhý, z necelou minutovou ztrátou, dojel Libor Šůs na Suzuki RM 250 a bronzovou příčku se ztrátou pouhých pěti sekund obsadil Jan Zeman na Hondě 125.

 

22 licencovaných jezdců čekal obtížnější závod. Jednak kroužili na trati o 30 minut déle a čekala je také náročnější trať. Speciálně pro tuto kategorii bylo otevřeno několik těžkých, přírodních úseků. Diváci si přišli na své hlavně v lesních úsecích, kde jezdci kličkovali mezi balvany a museli zdolávat prudké svahy. Pod řadou jezdců se motorka doslova roztančila, ale byla znát jejich zkušenost – všichni ustáli závod bez větších problémů. Na nejvyšší stupínek v této kategorii se probojoval Petr Žižka na KTM 300, druhý skončil Petr Trešl na Yamaze 450 a  bronzový skončil Jan Matějka na KTM 250.

 

 

 2

 

Dobrých výsledků dosáhli i jezdci našeho ESSOX ADT RACE TEAMu. Lukáš Janda (Gas Gas 300) skončil na sedmém místě, Filip Hošek (TM 300) byl osmý, Petr Král (TM 450) devátý, Honza Benda (KTM 525) dvanáctý a Steve Hošek (Yamaha YZF 450) šestnáctý.

 

A jaké byly pocity Petra Krále, hlavního organizátora a závodníka v jedné osobě? „Za sebe mohu prohlásit, že se mi po cca 90 minutách jízdy dělaly mžitky před očima. Moje deliritické bloudění tratí vyvrcholilo střetem mé (naštěstí přilbou chráněné) lebky s tyčí vymezující trať. Prostě jsem se na chvilku na trati ztratil. Asi jsem přetížil procesor. Z blaženého odpočinku v prachu trati mě probral až ustaraný dotaz kolegy, kam že to čumím, když mě zvedal ze země. Asi se mi pokoušel podívat do švidravých nepřítomných očí. No tak jsem se vydrápal na motorku a se sebezapřením jsem se nechal svou TM 450 provláčet zbytkem závodu.

Mávnutí praporkem k cíli mě pak už jenom donutilo k zamyšlení, proč ten závod nebyl alespoň o hodinu delší ((:-  Velmi oceňuji bojovný výkon všech startujících. Tohle není opravdu závodění pro rozbředlé metrosexuály. Myslím, že se jednalo o podívanou pro diváky zajímavější než je standardní motokros. Alespoň tak usuzuji podle nadšených výrazů a komentářů nad polochcíplými jezdci bojujícícmi s nástrahami tratě,“ uvedl Petr Král, majitel firmy ADT ATV&MOTO SHOP Horažďovice.

 

výsledky

 

 

reklama

 

 

Velké poděkování patří všem jezdům, pořadatelům, majitelům tratě – bratřím Vizingerům a také partnerům závodu za jejich materiální, finanční a mediální podporu. Pořadatelem závodů je prodejce motorek a čtyřkolek, firma ADT ATV&MOTO SHOP Horažďovice. Partnery projektu motoristických akcí pro rok 2008 jsou: Essox – generální partner ( www.essox.cz); Coalex ( www.coalex.cz) a MCF.CZ (www.mcf.cz) – hlavní partneři; Access Motors (www.access-motor.cz), Berner ( www.berner.cz), Castrol (www.castrol.cz.), KT bus, Kymco (www.kymco.cz), Motonet.cz (www.motonet.cz), Temple (www.templestore.cz) – partneři; Off Road Revue (www.offroadrevue.cz), FM Plus hitrádio (www.hitradiofmplus.cz), Radio Šumava (www.radiosumava.cz), ČMN (www.cmn.cz), Motocykl (www.motorpresse.cz/motocykl.asp), Quad off Road (www.iquad.cz), Motorkari.cz (www.motorkari.cz), čtyřkolky24 (www.ctyrkolky24.cz), moto-racing.cz (www.moto-racing.cz) – mediální partneři.

 

Závodníkům slibujeme, že na podzim připravíme další závody. Kompletní výsledky a fotogalerie z tohoto závodu jsou k dispozici na www.atvAmoto.cz/aktuality. Na těchto stránkách se také dozvíte o dalších motoristických akcích, které jsme pro Vás připravili.

 

partnéři

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

 

 

Další články sekce