KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Fakta a statistiky malajsijské Grand Prix

Tisková zpráva Dorna, foto: Ducati Corse
Fakta a statistiky malajsijské Grand Prix
16.10.2008
 

Již 18. Grand Prix Malajsie se pojede o tomto víkend, poprvé se v tichomoří jelo v roce 1991. V článku naleznete několik zajímavých údajů z dosavadních 17. závodů.

·        Grand Prix Malajsie se konala na třech různých okruzích. Od roku 1991 do roku 1997 to bylo sedmkrát na okruhu Shah Alam, poté v roce 1998 na okruhu Johor a od roku 1999 na okruhu Sepang, kde se tedy pojede jubilejní desátý závod.

·        První dva závody Grand Prix třídy 500cc vyhrál Kenny Roberts jr. s motocyklem Suzuki.

·        Od znovuzavedení čtyřtaktů v MotoGP vyhrála Yamaha v Sepangu třikrát, Ducati dvakrát a Honda jednou.

·        Nejúspěšnějším jezdcem je v Sepangu Valentino Rossi, který zde čtyřikrát vyhrál – vše ve třídě MotoGP.

·        Jediným jezdcem, který v Sepangu vyhrál závody všech tří kubatur, je Casey Stoner, jenž se radoval z loňského vítězství ve třídě MotoGP.

·        Na okruhu v Sepangu vyhrál vždy pouze jezdec, jenž do závodu startoval z první řady.

·        V roce 2006 byla zrušená kvalifikace třídy MotoGP poté, co průtrž mračen nedovolila v sobotu jezdcům prestižní kategorie MotoGP vůbec vyjet. Startovní rošt byl postaven z výsledků tréninkových časů.

·        4. místo Randy de Punieta z loňského roku, je nejlepším výsledkem pro továrnu Kawasaki na okruhu Sepang.

·        6. místo Johna Hopkinse z roku 2006 je od zavedení čtyřtaktní třídy MotoGP nejlepším výsledkem motocyklu Suzuki na okruhu Sepang.

·        V roce 2005 vyhrál závod MotoGP Loris Capirossi. Ve stejném závodě dojel na třetím místě Španěl Carlos Checa, což bylo poprvé pro továrnu Ducati, kdy měla od svého návratu do Grand Prix dva jezdce na pódiu.

·        Okruh Sepang je jedním z již pouhých čtyrech okruhů, kde stále ještě drží rekordní čas na jedno kolo stroje bývalé kubatury MotoGP 990. Těmi dalšími třemi jsou Donington Park, Brno a Valencia.


Další články sekce