KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Fantastický Hiro

Text: Jiří Mikšík, Foto: Scot Racing
04.05.2009
 

Pominu-li motocyklové závody, kdy o podium bojuje Kuba Smrž, či dříve ve 125 ccm třeba Lukáš Pešek, tak mně už dlouho neoslovil a nenadchl závod, než který jsem viděl včera, bohužel až večer z videa - byl jsem pracovně v zahraničí - než byly dvěstěpadesátky z Jerezu a strhující souboj trojice Hiro Aoyama, Alvaro Bautista a Marco Simoncelli, které z úplné blízkosti sekundoval ještě Héctor Barbera.

Jeden z nejsympatičtějších jezdců, které je možno v paddocku vůbec potkat, se Hiro Aoyama, vozící na svém levém rameni na kombinéze stále číslo "74" jeho nezapomenetelného krajana Daijira Kata, se svým včerejším prvním místem po dramatickém SUPEEER závodě (o kterém si s vyjímkou Laguna Seca 2008 může královská kubatura nechat jen zdááááááát), vážně přihlásil mezi velké favority na titul mistra světa dvěstěpadesátek 2009.

Hiro je opravdu sympaťák, přesvědčil mě o tom třeba vloni při Grand Prix České republiky! Během kvalifikačního tréninku kubatury do 125 ccm měl pád jeho krajan Tomo Koyama a jelikož jeho tehdejší tým (myslím Koyamův) zas tak profesionální nebyl...tak Hiro prostě vzal svůj skútr, vyjel na obslužnou komunikaci a svého krajana dopravil do garáže, aby Tomo ještě stihl závěr měřeného tréninku!

Jen pro statistiku, poslední vítězství Hondy v této kubatuře se datuje do Doningtonu 2007, kdy vyhrál Ital Andrea Dovizioso a poslední vítězství japonského jezdce na stroji japonské výroby je ještě o rok starší, Yuki Takahashi na Hondě vyhrál na Sachsenringu v roce 2006.

Přitom mnoho nescházelo a 27-letý rodák z japonského města Chiba byl letos nezaměstnaný. Hiro měl sice podepsanou smlouvu s KTM, ale ta, jak známo, se na konci sezóny 2008 ze závodění v kubatuře 250 ccm úplně stáhla.

"Nevím, jestli mohu vyhrát titul mistra světa, ale Le Mans (tedy příští zastavení cirkusu Grand Prix) je můj oblíbený okruh. Tak vyčkejme, co z toho vyplyne." - říká jezdec italského týmu Scot Honda, který nyní vede tabulku šampionátu o 4 body před druhým Bautistou a o 15 bodů před třetím Barberou.

Závěrem jen trochu nostalgie a mého vlastního hodnocení, bez třídy dvěstěpadesátek bude seriálu Grand Prix  chybět opravdu něco HODNĚ MOOOC!!!


Další články sekce