KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. března do 24. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Favorité se utopili v deštivém Brně

Zdroj: www.motoczech.cz, foto: P. Štola
Favorité se utopili v deštivém Brně
29.06.2009
 

Déšť, který poznamenal průběh 4. závodu MČR, spláchl několik favoritů a naopak pomohl k několika překvapujícím výsledkům.

Memoriál Františka Šťastného – Automotodrom Brno
MČR 125cc Sportproduction
Závod sportovních „dvacek“ byl jedním z pouhých dvou, který se konal ještě na suchém povrchu. Od startu se utrhla trojice Nervo, Radman a Puškár, ale nás více zajímalo dění za bitvou o celkové vítězství. Nejlepší z českých jezdců byl po celý závod Jirka Klejch, který vytvořil společně s Italem Robustellim dvojici bojující o celkové sedmé místo. Důležité ovšem bylo, že náš mladý jezdec s obrovským náskokem vedl a nakonec i vyhrál, v hodnocení domácího šampionátu. Několik sekund za Kleichem se ovšem odehrával souboj početné skupiny, kde jeli také naši zástupci. Z nich měl v prvních kolech závodu navrch Ital startující s českou licencí Pierre Coppa, jenž se dostal na čelo skupiny a tím i na 2. pozici MČR. Bohužel, i když se začal od skupiny oddělovat, cíl mu přáno vidět nebylo. V závěru závodu si Radek Lamich uhlídal Miroslava Sedla za svými zády a mohl se tak radovat z druhé pozice, která ho udržela i nadále na čele celkové klasifikace. Za třetím Mirkem Sedlem byla bezmála minutová díra (v podání českých jezdců), na jejímž konci přijel čtvrtý Kamil Kořízek, jen těsně pronásledován Anežkou Svobodovou, která o víkendu podala v Brně velmi působivý výkon.
V celkové klasifikaci tedy i nadále vede Radek Lamich (81 bodů), na kterého svým třetím letošním vítězstvím snížil ztrátu Jirka Klech (75). Třetí je Miroslav Sedlo (36), a to i přestože nestartuje v maďarských závodech. Na čtvrté místo se již dostala Anežka Svobodová (34), která má o bod více jak pátý Pierre Coppa (33).

MČR 125cc GP + junior
Závodem této třídy začaly v Brně doslova „hnusné“ motocyklové podmínky. Již ve třetím kole se totiž musel závod přerušit kvůli dešti a poté opakovat, tentokrát ovšem již na pouhých pět kol. Deštivých mokrých pět kol zvládl nejlépe Jakub Kornfeil, který sice neabsolvoval kvalifikaci, ale byla mu ředitelem závodu udělená výjimka startovat, ostatně stejně jako Karlu Peškovi, jenž se v noci přesunul do Brna z Assenu, kde on i Kornfeil startovali v závodech DutchTT.
Kornfeil tedy deštivý závod vyhrál, přestože startoval až z předposlední řady. Excelentně zvládl start a poté, kdy ještě na cílové rovince předjel prakticky celé startovní pole, se dostal i přes vítěze kvalifikace Marcela Schröttera, před nímž projel vítězně cílem. 20 bodů do hodnocení MČR bral lídr šampionátu Michal Prášek, jemuž opět výrazně pomohly mokré podmínky. Potřetí v letošní sezoně se na pódium podíval Petr Zářecký, jenž se svou KTM skončil na třetím místě v MČR a na pátém celkově. Petr absolvoval celý závod s velmi bolestivým zraněním kotníku, který si poškodil při sobotní velké havárii. 21 sekund za Zářeckým přijel do cíle Láďa Chmelík, jenž se strojem FGR dojel na 2. pozici mezi juniory, kde palmu vítězství bral i vítěz závodu Jakub Kornfeil. Pódium českých juniorů doplnil Nicol Marcone, jenž celkově v českém mistráku získal deset bodů za 6. místo, které pro něj bylo připravené poté, co dokončil závod za pátým Oldou Podlipným.
Na čele šampionátu 125GP je stále Michal Prášek, který má 76 bodů. Druhý je nyní Petr Zářecký (61), jehož s padesáti body následuje Jakub Kornfeil. Karel Pešek (45), který včera v Brně objel jen jedno kolo v první části a jedno ve druhé, když mu poslušnost odmítl motor jeho stroje Derbi, je na čtvrtém místě celkového pořadí. Pětici nejlepších uzavírá nestárnoucí Olda Podlipný (39). Mezi juniory vede Kornfeil (50) o bod před Jakubem Jantulíkem (49), který včera do mokrého závodu startoval z boxů a nakonec skončil na sedmém místě českého hodnocení. Třetí je Karel Pešek (45).

MČR Superstock 600
Třída Superstock 600 opět nabídla jeden z nejhezčích závodů odpoledne. Na čele se vytvořila dvojice Pawel Szkopek z Polska a Kenny Forey z Francie, která bojovala o body do polského šampionátu. Ovšem o třetí místo prakticky celý závod bojoval náš Michal Salač, který také nakonec tuto pozici před dotírajícími Poláky Bukowskim a Markem Szkopkem uhájil a poprvé v kariéře se tak postavil nejen na pódium závodu Alpe Adria, ale i na nejvyšší stupínek republikového závodu. Mladý jezdec, jenž se připravuje na svůj velký debut v rámci stockových závodů při světovém superbikovém šampionátu, odvedl v neděli opravdu impozantní výkon, kdy hravě zvládl všech deset deštivých kol.
Na druhém místě v MČR dlouho jezdil Václav Bittman, třetí jel Igor Kaláb a čtvrtý Tomáš Holubec, který s přibývajícím počtem kol neustále zrychloval. Nejprve se v sedmém kole dostal před domácího Igora Kalába a poté se dotáhl až na druhého „Batmana“. S ním svedl v posledním kole souboj o druhé místo, který i vyhrál a udělal tak důležitý krok v cestě v boji za domácím titulem. Třetí skončil Vašek Bittman, čtvrtý pak Igor Kaláb. Pětici nejlepších uzavřel Michal Chalupa.
V celkovém pořadí vede Tomáš Holubec (81), kterého nyní pronásleduje na druhém místě vítěz tohoto závodu Michal Salač (68), ovšem pokud Michal pojede stocky ve světě, tak bude muset vynechat poslední závod na Hungaroringu, a tak dalším nejvážnějším soupeřem Holubce o korunu superstocků 600 je nyní celkově třetí Vašek Bittman (61). Čtvrtý Igor Kaláb (54) má cestu za titulem již hodně komplikovanou, stejně jako pátý Michal Chalupa (44), jenž je zároveň posledním jezdcem, který může o titulu uvažovat alespoň v teoretických rovinách.

MČR Superstock 1000
Otázkou před závodem bylo, kdo z dvojice Filla-Mikšovský povede šampionát po nedělním závodě, ovšem po necelých 30 minutách se zásadní otázka změnila na „kdo z dvojice Filla-Mikšovský dokáže překonat Radka Rouse“. Tomáše Mikšovského a Michala Fillu totiž dělily na prvním a druhém místě pouhé dva body, které je sice dělí dál, ale již ne na prvním a druhém, ale na třetím a čtvrtém místě. Oba jezdci totiž cíl závodu neviděli, když o jejich odstoupení rozhodla havárie. Michal Filla havaroval na „áčku“ již ve třetím kole, Tomáš Mikšovský si pak svůj „demoliční“ pád nechal do úplně posledního kola. Demoliční píšu proto, že po jeho pádě z motocyklu Yamaha YZF R1 modelové řady 2009 zbylo v podstatě jen velmi málo větších komponentů, které by se mohly použít do dalšího závodění. V cíli jsme nakonec neviděli ani dalšího českého jezdce, který startoval z první řady, tedy Michala Drobného z týmu DMA Racing, jemuž zase vypověděla službu jeho technika od japonské Hondy.
Deštivé podmínky v tomto závodě zvládl nejlépe nováček třídy Michal Šembera, který stejně jako na mokrém Pannonia-Ringu nenechal nikoho na pochybách, že jakmile asfalt zmokne, patří jednoznačně k nejlepším jezdců této třídy. V Brně to tentokrát dotáhl nejen k vítězství mezi českými jezdci, ale i na pódium v hodnocení Alpe Adria. Ovšem velmi dobře si počínal i Radomil Rous, který si s litrem začíná stále více rozumět, což bylo vidět během celého brněnského víkendu. „Raduna“ přijel do cíle 4 sekundy za Šemberou a se stejným odstupem před opět velmi působivě jedoucím Pavlem Oudou, což znamenalo, že naše pódiu této třídy bylo složené pouze z „litrových“ nováčků. Pětici jezdců v cíli českého šampionátu pak doplnili dva jezdci IV Racing Yamaha Teamu, čtvrtý Viktor Noss a pátý Radim Mácha.
Na čele šampionátu této třídy tedy došlo k zásadní změně. V pozici lídra je nyní Radek Rous (62), který má na svých zádech Michala Šemberu (60). Před Brnem vedoucí Tomáš Mikšovský (52) klesl na třetí místo, zatímco v prvních dvou závodech excelentní Michal Filla (50) po pádech na Pannonii a v Brně klesl na čtvrtou pozici. Pětici nejlepších doplňuje Pavel Ouda (45).

MČR Supersport
Závod supersportů proběhl jednoznačně v nejsložitějších povětrnostních podmínkách. Oproti ostatním závodům zesílil vítr i zintenzivnil déšť, který okolo 3 – 6 kola hraničil s regulérností podmínek k závodění. Na těžkých přívalech vody si dobře počínal František Loučka, který dokázal z našich jezdců zvládnout závod nejlépe. O jeho výborné jízdě svědčí i skutečnost, že si Franta dojel nejen pro body za první místo v MČR, ale i pro solidní bodový přísun v AA, kde byl pátým nejlepším jezdcem závodu supersportů. František Loučka se tak poté, co v minulém závodě přišel o bednu v poslední zatáčce, konečně radoval z mistrovského poháru a hned z toho největšího. Cestu na nejvyšší příčku republikové bedny mu usnadnil Michal Chalupa, který se nejprve dostal na čelo českých jezdců, ale krátce na to havaroval na výjezdu ze zatáčky Františka Šťastného. Na druhém místě dokončil závod Ondřej Korčák, který si tak i ve svém čtvrtém supersportovém závodě dojel pro pódium. První bednu z mistráku si pak připsal Richard Sedlák, který na třetím místě ztratil na Korčáka necelé tři sekundy. Sedlák v posledním kole udržel za svými zády navrátilce Jindřicha Hudečka, jenž po letech opět představil v našem mistráku tradiční stroj Ducati. Rozdíl v cíli mezi ním a třetím Sedlákem byl pouhých 0,6 sekundy, k čemuž mu pomohlo i to, že v závěru závodu jezdil až o tři sekundy rychlejší kola než Richard Sedlák. Skupinku českých jezdců bojující o své třetí místo doplnil nakonec pátý z našich Jirka Fejta, který cílem projel 0,4 sekundy za Hudečkem.
Stabilní výsledky na pódiu vynesly po Brně do čela celkové klasifikace Ondru Korčáka (77). Na druhé místo klesl až do nedělního závodu v celkové klasifikaci vedoucí Jiří Brož (72), kterého o pozici lídra domácí série připravilo nedělní sedmé místo. O třetí místo v celkovém pořadí se nyní přetahuje Jiří Fejta s Miloslavem Beznoskou (oba 51). Lépe je na tom Fejta, který má o jedno druhé místo více jak Beznoska. Vítězný závod dostal na 5. pozici Frantu Loučku.

MČR Superbike
Prakticky od startu závodu bylo jasné, kdo si jede pro 25 bodů do celkové klasifikace MČR. Miloš Čihák nenašel tentokrát mezi českými jezdci konkurenci, a protože i technika se tentokrát umoudřila, dokázal Číha projet jako vítěz republikového klání o plných 97 sekund před druhým Kamilem Holánem. Rozdíly mezi jezdci naší nejprestižnější třídy byly tentokrát opravdu velké, zatímco Čihák jel své nejrychlejší kolo na mokrém asfaltu, jenž byl neustále udržován v lesknoucím se stavu jemným mrholením, za 2:21,051 minuty, druhý z našich v cíli jel své top kolo o sedm sekund pomaleji. O další bezmála sekundu měl pomalejší své nejlepší kolo třetí jezdec v cíli, kterým byl Jiří Dorňák. Jezdec pražského týmu ProRace tak velmi pomohl svému týmovému kamarádovi Miloši Čihákovi, když dokázal porazit vedoucího jezdce šampionátu Zdeňka Brabce. Ten se celý závod trápil s klouzající, starou zadní gumou a cílem tak projel s kolem ztráty na 4. pozici, přesto s půl minutou náskoku na Jaromíra Švece, jenž uzavřel elitní pětici českých superbikerů.
Smůlu měl Tomáš Mikšovský, který ve svém novém týmu Bily Racing dostal k dispozici vedle motocyklu kategorie Superstock 1000 i stroj pro třídu Superbike. Tommy se s nářadím silné třídy srovnal velmi rychle a hned si vyjel pole position, v závodě ovšem cíl neviděl. Nejprve se postupně propadal do středu jezdeckého pole a nakonec závod předčasně ukončil, když mu stop vystavila ucházející pneumatika.
V celkovém pořadí si vedení udržel Zdeněk Brabec (78), ovšem jeho náskok se ztenčil na 12 bodů. Ty nyní dělí Miloše Čiháka (66), který se díky vítězství posunul před svého týmového kolegu Jirku Dorňáka (63). Čtvrté místo patří Jaromíru Švecovi (40), zatímco pátá pozice je okupovaná Michalem Dokoupilem (25), který ovšem na závody Mistrovství ČR nejezdí a své body získal při ojedinělém startu na Hungaroringu.

Přebor ČR Volná 250-600
Závod slabší volné třídy celý závodní program zahajoval, a i proto byl jedním ze dvou, který se jel na suchu, i když v tomto případě ještě stále na několika vlhkých místech po nočním dešti. Zcela jednoznačně si v něm počínal Ondřej Korčák, který od startu šel nekompromisně za cílem zisku dalších 25 bodů. „Oňas“ si postupně vybudoval solidní náskok, který ve druhé polovině závodu již pouze udržoval. Své tažení nakonec dovedl do úspěšného konce.
Ovšem excelentní výkon podal Ondřej Bukovský. Ten nejprve v úvodní suché kvalifikaci hned v první zatáčce zastavil pro poruchu svého stroje – prasklý plyn. Ve druhé kvalifikaci pršelo, a tak v té době aktuálně druhý jezdec celkového pořadí neměl zajetý žádný rychlý čas. Do závodu tak nastupoval z absolutně poslední startovací pozice, tedy z 53. místa! Jeho jízda byla skvělou ukázkou, jak se dokáže závodit ve volné třídě. V cíli prvního kola postoupil z 53. místa na startu na 20. pozici, v dalším kole byl klasifikován na 14. místě, ve třetím kole pak na 11. místě. Čtvrté kolo a jeho cíl viděl modrou Yamahu se startovním číslem 15 již na 6. místě, zatímco páté kolo absolvoval Bukovský pátý. Na konečnou druhou pozici postoupil v sedmém kole, z deseti vypsaných. Jeho jízda v podstatě neměla chybu, přesto se nakonec jedna našla. Ondra při své cestě za 2. místem přehlédl při jedné z havárií vyvěšenou žlutou vlajku. V inkriminovaném místě předjížděl, a tak dostal i trest, kterým bylo přičtení 20 sekund k jeho výslednému času. Ty ho odkázaly nakonec na sedmé místo.
V závodě tedy dojel na 2. pozici Zbyněk Čech, který se svou Yamahou dojel 7,5 sekundy za vítězným Korčákem a udržel tak při životě svou šanci na celkové prvenství. Na pódium se díky trestu pro Ondřeje Bukovského dostal Richard Sedlák, kterému patřilo 3. místo. Souboj o konečné 4. místo absolvoval při svém letošním premiérovém závodě Josef Duchan a Martin Pňovský. Úspěšnější byl nakonec Duchan, který Pňovského pokořil o pouhých 0,3 sekundy.
V čele celkového pořadí je s náskokem 16 bodů Ondra Korčák (91), druhý je Ondřej Bukovský (75), ale nejvážnějším soupeřem bude Korčákovi pravděpodobně třetí Zbyněk Čech (62), který má před sebou případnou nutnost zlikvidovat 29 bodů své ztráty. K tomuto závěru vede skutečnost, že prozatím stále ještě přítelkyně Ondry Bukovského (v brzké době ovšem již manželka) je v očekávání narození prvního potomka, který by měl na svět přijít právě v době mosteckého závodu, a tak Ondra již v Brně našemu portálu prozradil, že do Mostu zcela určitě nepojede. Pětici nejlepších jezdců slabší volné třídy doplňují čtvrtý Richard Sedlák (53) a pátý Lubomír Molin (36), který je však již i bez teoretické možnosti zisku titulu.

Přebor ČR Volná přes 600
Zatímco slabší volná vše zahajovala, silnější třída Přeboru ČR Volná přes 600 naopak vše končila. Vzhledem k pokročilému času startu závodu, ale i díky deštivým podmínkám, byl pohled na startovní rošt této třídy opravdu velmi mizerný. Kvalifikací prošlo 27 českých jezdců, ale na startu jich stálo pouze 14! Svou účast v závodě vzdal i David Valenta, který byl jedním z pěti jezdců, jenž mohli před Brnem ještě ohrozit postavení Petra Řezníčka.
V závodě nakonec vyhrál Tomáš Milichovský, který je právě nejvážnějším konkurentem Petru Řezníčkovi v cestě za jeho titulem. Milichovský polovinu závodu jezdil za Leošem Hlaváčkem, ale v polovině desetikolového závodu jej předjel a šel jasně za vítězstvím. V cíli ho nakonec od druhého Hlaváčka dělilo 3,5 sekundy. Po velmi povedeném výkonu se z poháru za třetí místo mohl radovat Jiří Vališ. S více jak deseti sekundami ztráty přijel do cíle čtvrtý Petr Holanec, pro kterého to byl nejlepší výsledek během posledních třech let jeho závodění. Pětku nejlepších jezdců v mokrém závodě uzavřel Petr Řezníček.
V celkovém pořadí je na čele právě Řezníček (86), který má nyní náskok 16 bodů. Druhý je Tomáš Milichovský (70), který v Brně připravil Řezníčkovi první letošní porážku poté, co severočeský jezdec vyhrál první tři závody. Na třetím místě je Martin Vychodil (39), jenž je zároveň i posledním jezdcem, který ještě může alespoň teoreticky připravit Řezníčka o titul, ovšem musel by vyhrát zbývající dva závody a Řezníček v nich nezískat více jak dva body. Bez šance na titul je již čtvrtý Pavel Bouma (33), který poslední dva závody pro zranění neabsolvoval, stejně jako celkově pátý David Valenta (33).

Kompletní výsledky naleznete na portálu www.motoczech.cz kde v průběhu týdne budou zveřejňované i jednotlivé jezdecké ohlasy na brněnský závod Memoriál Františka Šťastného.


Další články sekce