KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. září do 22. září 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Indiho cesta po závodních kolbištích

Tisková zpráva Indi Racing Teamu
Indiho cesta po závodních kolbištích
02.07.2008
 

Máme za sebou perný týden a půl a to z toho důvodu, že jsme se zúčastnili během této krátké doby šesti závodů ve složení Michal Indi Dokoupil #23 jako jezdec, Milan Urban jako mechanik, Veronika Hankocyová jako podpora teamu a Jan Halbich jako šéfmechanik.

První část se odehrála na maďarském Hungaroringu a to v rámci pořádající agentury BikePromotion. Vzhledem k tomu, že původní Honda CBR 600RR 2007 má již nového majitele a nová motorka byla teprve na cestě, se Indi vydal bojovat o bednu na své sériové Suzuki GSXR 750 ve třídě Superbike a to dvakrát, protože se jely závody-sprinty dva. V obou získal první místo a tak dvakrát vystoupil na stupínek vítězů. S touto agenturou jsme ještě tréninkově odjeli 4hodinovku.

 

Ten samý víkend se na Hungaroringu v neděli jel populární Yamaha Czech Endurance Cup.

 

Michal „Indi“ Dokoupil tento závod odjel v týmu 4SR Testing Team, spolu s Václavem Jirušem. I přes šílené vedro, které v Maďarsku panovalo, odjeli závod pouze ve dvou!

 

Aby zůstali v kategorii do 650ccm tedy SuperSport, půjčil si Indi od přítelkyně sériovou Hondu CBR 600 RR 2005. Start se tentokrát Indimu výjimečně nepovedl a to z toho důvodu, že si omylem při nasedání kopl kvalt a i se spojkou bohužel nejde tato motorka nastartovat jinak než na neutrál. Okamžitě se propadl na konec pole, ovšem ne na dlouho. Indi i Venda svou krásnou stíhací jízdou, bez nehod a bez problému celé pole předehnali a skončili tak celkově i ve své třídě první.

 

Z Hungaroringu se team po neděli přesunul na okruh do Brna, kde Indián odjel další dva závody ve třídě SuperBike v rámci německé agentury s GSXR a ve kterých také vyhrál. Zároveň si zase tréninkově odjel další čtyřhodinovku a byl tak připravený na nadcházející Mezinárodní Mistrovství ČR motocyklů.

 

Vichřici, která se přes nás přehnala jsme ustáli bez problémů, což neplatilo pro všechny závodníky, ale další dny už byly krásné a slunečné.

 

V pátek dorazil na závody Jan Halbich, který připravuje do dalších závodů nový motocykl a to Kawasaki ZX-6R 2008, takže nyní budete vídat číslo #23 na tomto stroji.Odzkoušeli jsme samozřejmě i Yamahu R6, která byla horkým kandidátem, ale Kawasaki seděla pocitově lépe, i když je mohutnější než ostatní šestistovky. Zatím je motocykl v sérii a záběhu, ale brzy proběhnou úpravy jako racingový výfukový systém, který dodá firma Vangelas, znovu kompletní podvozek Bitubo a podobně.

 

Díky najetým nebo spíše nenajetým kilometrům, si dal Indi za cíl se hlavně nejprve s motorkou sžít a během kvalifikací si motocykl na sebe doladit, proto nás nepřekvapilo 27.místo na startu. Pneu Bridgestone odvedlo výbornou práci, protože s novým brněnským povrchem se některé jiné značky pneu moc nesnesly. Přesvědčilo se o tom spousta dalších závodníků, kteří se k nám přišli podívat jak na GSXR 750, tak na ZX6R, v jakém stavu gumy mají. Díky výborným vlastnostem těchto pneu a výborného naladění podvozku panem Halbichem, jsme měli gumy krásně hladké a ani na dráze nepřivedli jezdce do žádných krizových situací.

 

Indi jako vždy výborně odstartoval a pustil se i se „sériovkou“ do takových soubojů, že bylo opravdu na co se koukat! Díky tomu se umístil celkově na 14. místě v rámci Alpe Adria Cupu a v MČR SuperStock 600 na výborném 6.místě.

 

Z tohoto závodního týdne si team IndiRacing odvezl celkově pět pohárů, nějaký ten bodík v Alpe Adria Cupu a body v rámci MČR.

 

Děkujeme všem sponzorům za spolupráci a za možnost se závodů účastnit.

 

Indi 23 Michal Dokoupil:

“Na téměř dvoutýdenní závodění jsme se všichni v teamu moc těšili a cíle byli jasně daný,a to umisťovat se co nejvýše ,a to jak na MMČR tak na BikePromotion.

 

Do Maďarska jsem si přivezl svoje GSXRo a půjčenou motorku od moji hezčí polovičky,zatím co nová Kawasaki procházela odtučňovací kůrou a nezbytnou přípravou motocyklu na MMČR v Brně.Na Hungaroringu jsme si pětidenní působení užili náležitě a byly odměněni po vítězství ve třech přípravných závodech třemi poháry . Zázemí na Hungaroringu bylo ještě v plenkách v probíhající rekonstrukci ,což mělo za následek ,že sprchy byli jen tři v buňce uložené v depu a voda pouze studená a tak já jako příznivec horkých koupelí ,jsem tuto sadomasochistickou akci absolvoval pouze jedenkrát ,proto jsem velice ocenil hned po příjezdu do Brna v neděli krásně teplou nekonečnou sprchu na okruhu (i když stála jedno euro J ) Z Maďarska byla dobrá nálada z výhry v CEC a tak jen zbývalo v Brně odzkoušet nový asfalt a připravit se na MMČR . V pondělí jsme si dali seznamovačku v podobě 4hodinovky s agenturou Bike Promotion a v úterý dvěma sprintovými závody na GSXR, které jsme vyhráli a moje civilní Suzuki si zapsala další úspěch do své krátké závodní kariéry. Ve středu jsme si dali odpočinek a ve čtvrtek jsme se již připravovali pečlivě na závod Noo1. Superstock 600.

 

Nový motocykl přijel ve dobré formě a už jen zbývalo seznámit se s novou technikou na trati a podat co nejlepší výsledek v kvalifikaci a být do závodu už naprosto sehraný s motocyklem Kawasaki. Po dvou kvalifikacích a několika úpravách na motocyklu jsme byli připraveni do závodu a to z 27 pozice na startu. Start se povedl a propasíroval jsem se až na 17 místo ve vláčku motorek který se vytvořil hned po startu . Tempo závodu bylo svižné hned z kraje ,a to zapříčinilo hned několik pádů .Závod se pro mě vyvíjel dobře a postupoval jsem ku předu, po několika výměnách v pořadí a bitvách na krev ,jsem se na konec umístil na výborném 6.tém místě mezi českými jezdci a podařilo se nám ukořistit i jeden bod v AA Cupu.Z desetidenního závodění si odvážíme spoustu nových poznatků, které chceme zúročit na dalším závodu na Mosteckém dromu. Z motorky mám krásný pocit a už se těším, až ji znovu osedlám. Děkuji především firmě Halbich se kterou letos nově spolupracujeme za bezvadně připravenou motorku a v neposlední řadě všem sponzorům, bez kterých by se nám to nepodařilo. Díky.“

 

Další články sekce