KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jedno kolo s Pedrosou

Foto: Repsol YPF
Jedno kolo s Pedrosou
22.10.2008
 

Objeďme si jedno kolo po okruhu ve Valencii s Dani Pedrosou, zatáčku po zatáčce.

Cílová rovinka a 1. zatáčka:
Rovinka není moc dlouhá, ale je docela rychlá. Pak trochu přibrzdit do první zatáčky, kde se na velkých motorkách moc nepředjíždí, ale v malých třídách to celkem šlo. Máme tam trojku a středem dráhy to rychle proletíte. Držíte jí tam až do brzd do druhé zatáčky.

2. zatáčka:
Projíždíte jí na jedničku. Je to místo, kde se obvykle hodně předjíždí. Není po ní dlouhá rovinka, takže ani na výjezdu nedosahujete velkou rychlost. V této zatáčce jste nejblíže divákům, kterých je zde nejvíce. Slyšíte je křičet. Pak řadíte nahoru a vjíždíte do třetí zatáčky.

3. zatáčka:
Je to další levá zatáčka, kterou ovšem narozdíl od té předchozí projíždíte pod plným plynem. Musíte být přesní a dobře najíždět do následující pravé zatáčky.

4. zatáčka:
Jste v první pravé zatáčce, takže máte pravou stranu pneumatiky neprohřátou. Bývají zde proto často pády. Projíždíte jí na dvojku, téměř bez plynu. Pak akcelerujete do páté zatáčky.

5. zatáčka:
Přijeli jste se zařazenou dvojkou a tu tam necháte i v průběhu zatáčky. Na výjezdu musíte být ovšem hodně přesní, protože šestá zatáčka je nahoře na kopci, navíc po ní je další delší rovinka.

6. zatáčka:
Další místo, kde obvykle slyšíte diváky. Vyjedete zatáčku a dvakrát řadíte nahoru, obvykle čtyřku a pětku. Pak už brzdíte do další zatáčky.

8. zatáčka:
Do této zatáčky se hodně tvrdě brzdí. Je to místo, kde opět můžete předjíždět. Není to zatáčka s mnoha tajemstvími, ale je snadné v ní chybovat. Po výjezdu ze zatáčky řadíte nahoru.

9 a 10. zatáčka:
Jste v šikaně. Levá (9. zatáčka), pravá (10. zatáčka). Velmi rychlé zatáčky, vždy pod plným plynem. Když jste v té pravé, tak musíte začít brzdit již v náklonu. Je to hodně nebezpečné místo na okruhu a tak se tam velmi často padá. Dostáváte se do další zatáčky.

11. zatáčka:
Je to vracák, bez přílišných problémů tam zatáhnete na výjezdu za plyn. Řadíte nahoru a na trojku letíte do další zatáčky.

12. zatáčka:
Nenápadná zatáčka, ale velmi úzká. Přeřadíte a máte před sebou obrovskou levou zatáčku.

13. zatáčka:
V této zatáčce se vám vždy protáčí kolo a někdy jedete bokem. Dostáváte se do poslední zatáčky okruhu.

14. zatáčka:
Je to brzdění do poslední zatáčky. Místo, kde se jen velmi málo předjíždí. Jedete jí vždy za dvě, není to problémová zatáčka. Motorka ovšem nabírá hodně na setrvačnosti a téměř vždy vás hrne ven z dráhy. Musíte dobře pracovat s plynem, protože je důležité trefit výjezd na cílovou rovinku.


Další články sekce