přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. listopadu do 19. listopadu.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jezdci HRC o prvním dni IRTA testů

Tisková zpráva HRC
Jezdci HRC o prvním dni IRTA testů
17.02.2008
 

Na okruhu Jerez de la Frontera se představila i kompletní šestice jezdců HRC, ze kterých vyšel i včerejší nejrychlejší jezdec Nicky Hayden.

Chladné podmínky a silný vítr provázel včerejší testování MotoGP na okruhu v Jerezu, kde začaly letošní IRTA testy. Nejpracovitější ze všech jezdců byl Nicky Hayden, který včera absolvoval 107 kol, při kterých střídal poslední model podvozku Hondy RC 212V s modelem, který použil při předchozích testech této zimy. Hayden celý den jezdil s motorem vybaveným standardním pružinovým ovládáním ventilů. Na konci dne zbyl čas i na test několika pneumatik Michelin. Jezdec z Owensboro byl sice nejrychlejší, ale ne nijak výrazně. Pouze o 0,2 sekundy za ním skončil včera Randy de Puniet, který stejně jako ostatní jezdci satelitních týmu, dostal k dispozici již nový motor specifikace 2008. Důležitou zprávou je i návrat Danyho Pedrosy, který testoval zátěž jeho zraněné ruky. Ta mu prozatím nedovolila více jak pět kol v řadě a tak se vždy jezdec továrního týmu Repsol Honda musel rychle vracet do svého boxu, kde mu byla ruka ledována.

 

Nicky Hayden (107 kol; nejlepší čas 1:39,200):

“Byl to pozitivní den. Rozhodně to byl nejlepší z prvních dnů, který jsme v této zimě absolvovali. Věděli jsme, že povětrnostní podmínky dávají velkou šanci tomu, že následující dva dny bude pršet. Zkoušel jsem obě varianty podvozku. Lepší byl ten nový, se kterým jsem měl dobré pocity zejména s důvěrou v přední kolo, a tak jsem ho používal většinu dne. Na konci dne jsem absolvoval simulaci závodu a nevypadalo to špatně. I když jsem byl schopen na závodních pneumatikách jezdit 1:40, tak si myslím, že stále potřebujeme několik věcí zlepšit.“

 

Daniel Pedrosa (37 kol; nejlepší čas 1:41,352):

“Prioritou je zde kontrola mého zdravotního stavu. Ruka ještě není stoprocentní a dnes jsem tak opravdu nedokázal víc jak pět kolo najednou. Ruka velmi bolí zvláště při brzdění a změnách směru jízdy. Po každé jízdě jsem si na to dával led, abych udržel otok na minimum. Večer v ledování budu pokračovat a uvidím jak to zítra dopadne. Pokud to bude dobré, tak budu pokračovat v testování. Dnes to pro mě nebyla zrovna bezpečná jízda a proto jsme ani nedokázali dokončit nějakou práci.“

 

Randy de Puniet (82 kol; nejlepší čas 1:39,444):

“Jsem dnes docela spokojený. Od prvních ranních kol jsem cítil, že je motorka lepší než v listopadu. Začal jsem jezdit shodné a dobré časy na závodních pneumatikách. Vyjel jsem s novou závodní pneumatikou a hned jsem ukrojil šest desetin ze svého nejlepšího listopadového času. Trochu mne to překvapilo. Na konci dne jsem použil kvalifikační pneumatiku a i s ní dosáhl na dobrý čas. Dostali jsme zde nový motor, je silný při akceleraci, ale upřímně, očekával jsem něco jiného. Musíme pracovat na jeho maximálním výkonu.“

 

Alex de Angelis (75 kol; nejlepší čas 1:40,165):

“Byl to pozitivní a obtížný den, zvláště kvůli silnému větru. Bylo zajímavé vyzkoušet si nový motor Honda, který je, ostatně jak jsme očekávali, ve všech aspektech lepší. Stále ovšem potřebujeme najezdit nějaké kilometry. Dobrou odezvu jsme měli dnes i z nového materiálu od Bridgestone.“

 

Shinya Nakano (82 kol; nejlepší čas 1:40,192):

“Jsem opravdu rád, že zde mohu jezdit v nových barvách týmu San Carlo Honda Gresini. Dnes jsme najezdili hodně kol, protože předpověď počasí na zítra není dobrá. Jsem spokojený s novým motorem, protože je z něj snadnější dostat maximální výkon. Také jsme testovali poslední specifikace závodních i kvalifikačních pneumatik Bridgestone a výsledky byly pozitivní.“

 

Andrea Dovizioso (58 kol; nejlepší čas 1:40,767):

“Nikdy jsem na okruhu Jerez neměl dobrý pocit z jízdy, ale s RC212V jsem jezdil ihned rychle a hlavně jsem se jízdou bavil. Nechtěli jsme testovat kvalifikační pneumatiky, raději jsme se soustředili na nastavení rovnováhy a stability podvozku motocyklu. Jsem velmi spokojený s motorem, jednoznačně je silnější než ten předchozí. Pracovali jsme také na pneumatikách Michelin. Testovali jsme různé separace a profily pro ráfky 16 a 16,5 palců. Zlepšili jsme se, ale stále máme několik drobných problémů.“

 

 

Další články sekce