přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. listopadu do 19. listopadu.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jezdci MotoGP o testech v Kataru

Text: Petr Štola; foto: Repsol YPF
Jezdci MotoGP o testech v Kataru
01.03.2008
 

Některé jezdecké ohlasy na noční testování třídy MotoGP v katarském Doha. AKTUALIZOVÁNO: doplnění zbývající jezdci MotoGP.

Chris Vermeulen (8. místo – 1:56,119)

“Zde v Kataru to bylo dobré noční testování. Myslím si, že jsme na GSV-R udělali letos největší pokrok. Jsem z tohoto hlediska opravdu šťastný. Udělali jsme hodně práce na motorce, která nám tak usnadní náš návrat pro závod, který bude již příští týden. Rád bych poděkoval celému týmu za jejich tvrdou práci v této divné době. Nyní se nemohu dočkat závodu.“

 

Loris Capirossi (11. místo – 1:56,450)

“Myslím si, že jsem dnes ztratil příliš mnoho času, protože jsem testoval hodně věcí. Zkoušel jsem tři různé motory a asi jsem z toho byl trochu popletený. Bylo to ovšem důležité. Dobré je, že nyní opravdu rozumíme tomu, kde chceme být. Budeme ovšem muset ještě pracovat, abychom se tam dostali. Také jsem ztratil čas, protože jsem měl velkou havárii, naštěstí jsem byl nezraněný a mohl jsem pokračovat. Byl to dobrý test, protože jsme se naučili hodně věcí.“

 

Jorge Lorenzo (1. místo – 1:54,552)

“Jsem velmi šťastný, protože to byly dva dobré dny testování s výborným průběhem. Po potížích při posledním testu je dobré, že náš výkon byl zde v Kataru stabilní, což mi dává jistotu do závodu. Dnešní závodní simulace byla opravdu pozitivní, ačkoliv si myslím, že musíme ještě udělat nějakou práci na zadním kole, což mi pak dovolí jezdit ještě rychleji. Navzdory všem těmto pozitivním znakům musíme své ambice držet u země, protože jsem ještě nikdy nezávodil s těmito jezdci a tak další velká zkušenost bude první závod. Příští týden bude hodně věcí jiných, takže se na to musíme soustředit. Nemám zkušenost s MotoGP, takže nedokážu říct, jak šampionát  začne, ale řekněme, že zimní testy byly dobré a v šampionátu by to mohlo být ještě lepší!“

 

Valentino Rossi (10. místo – 1:56,256)

“Nemohu říct, že bych byl s tímto testem spokojený a upřímně řečeno, čekal jsem, že zde budu rychlejší. Bohužel jsme ztratili nějakou dobu prací na motorce, kterou jsme se pokoušeli adaptovat na pneumatiku Bridgestone, o které jsme si mysleli, že bude dobrá. Pak jsme toho nechali a věnovali se i jiným pneumatikám a vše se začalo trochu zlepšovat, ale test byl již u konce a nám tak nezbyl čas na dokončení celé naplánované práce. Neabsolvoval jsem závodní simulaci, ale podařilo se mi zajet dvě delší série. Nedokázal jsem se ale o mnoho zlepšit a stále mi chybí několik desetinek. Všeobecně vzato byly všechny zimní testy, kromě tohoto, pro nás pozitivní. Jezdil jsem rychle v Sepangu, i v Jerezu. Je škoda, že se mi to nepovedlo i zde, ale máme pár dobrých nápadů a příští týden je vyzkoušíme.“

 

Toni Elias (16. místo – 1:56,986)

“Dnes jsme chtěli vyzkoušet hodně různých věcí a tak jsme se na to zaměřili a vypustili rychlé kolo. Mohu říct, že jsme očekávali něco víc, ale tohle nám pomůže až se sem vrátíme k závodu, kdy se budou opravdu již počítat časy na všechny kola v závodě. Skončili jsme zimní testování, jsme trochu za naším cílem, ale máme ještě čas na zlepšení jízdních vlastností a na adaptaci k mému jezdeckému stylu.“

 

Sylvain Guintoli (17. místo – 1:57,055)

“Zlepšili jsme závodní rytmus. Měl jsem trochu problémy s nastavením pro kvalifikaci a zatímco jsem se snažil jet na maximu, tak jsem havaroval a zranil si pravou ruku. Myslel jsem, že to bude špatné, ale po prvních lékařských testech to nevypadá tak špatně. Ihned letím do Anglie, kde podstoupím další lékařské vyšetření, které by mělo potvrdit, že jsem OK. Chci zde být na start sezony.“

 

John Hopkins (12. místo – 1:56,612)

“Dnes jsme hlavně pracovali na celkovém nastavení motorky a také jsme měli nějakou práci na výběru finálního podvozku pro závod. Výsledek byl pozitivní i kvůli tomu, že se podařilo hodně zlepšit včerejší čas na závodní pneumatice. Také jsme redukovali výběr pneumatik a již víme, kterou použijeme pro závod. Na závodních pneumatikách se cítím jistý a konkurenceschopný, ovšem kvalifikační pneumatiky jsme dnes nevyzkoušeli. Ven na dráze je chladno, ale to je stejné pro všechny, přesto si myslím, že to může být jeden z hlavních faktorů pro závod. Po včerejších mnoha kolech mě trochu bolelo mé zranění, ale nyní si s Ashleigh tři dny odpočinu na minidovolené v Dubai.“

 

Anthony West (12. místo – 1:57,459)

“Dnes jsme pracovali hlavně na vylepšení nastavení podvozku, jenž jsme zkoušeli včera. I když jsem zklamán svým časem, určitě jsme udělali zlepšení. Dráha je studená a je na ní velmi malá přilnavost, což pro nás bylo hlavním problémem. Absolvovali jsme závodní simulaci s cílem udělat výběr pneumatiky pro příští víkend. Jedna se našla a já jsem s ní spokojen. Je tady ještě trochu práce, kterou je před kvalifikací potřeba udělat, ale já jsem přesvědčený, že s daty, které jsme získali, můžeme náš čas na jedno kolo zlepšit a být tak i konkurenceschopnější.“

 

Daniel Pedrosa (13. místo – 1:56,704)

“Byly to zde docela obtížné dva dny. Zatím neznáme řešení našich problémů. Zkoušeli jsme hodně věcí, ale v tuto chvíli nemáme výsledky, které jsme očekávali. Hlavním problémem je přilnavost. Pneumatiky jsou dobré, můžete to vidět na tom, že chlapci na loňských Hondách s pneu Michelin jezdí velmi rychle. Takže v tom je něco jiného. Možná na to má vliv jízda v noci, kdy je velká vlhkost, ale to je přece stejné pro všechny. Má pravá ruka je již lepší, měl jsem po Jerezu trochu času na rehabilitaci a tak jsem zde byl schopen najezdit více kol než v Jerezu.“

 

Nicky Hayden (7. místo – 1:55,674)

“Jízda v noci mě bavila, ale podmínky to snadné nejsou, hodně se mění teplota dráhy. Dnes večer jsme zkoušeli nějaké závodní pneumatiky a na konci testu i kvalifikační. Trochu jsme se zlepšili, ale nejsme tam, kde bychom měli být. Z Jerezu jsme odjížděli s opravdu dobrým pocitem, teď nás to vrátilo zpět do reality. Nicméně jsem rád, že po tak hodně testech jdeme již závodit. Nyní máme ještě nějakou práci, kterou je potřeba udělat pro zlepšení. Myslím si, že můžeme motorku vylepšit hlavně při brzdění a výjezdech ze zatáček. Nyní bude Honda pár dní přemýšlet o materiálu a já naopak mám nějaký čas na to, abych si prošel ideální stopy. Doufám, že nám to pomůže v dalším zlepšení.“

 

Casey Stoner (5. místo – 1:55,485)

“Měli jsme pro testování pouze několik věcí a já jsem spokojený, protože oba motocykly pracovaly dobře. Příští týden se během tréninků rozhodneme, které nastavení použijeme do závodu. Jsem také opravdu spokojený se závodními pneumatikami, kvalifikační by naopak mohly být trochu lepší, ale nebojím se jich, protože to nejsou důležité pneumatiky pro víkend. Dnes večer jsem při nájezdu do druhé zatáčky havaroval, ale naštěstí nejsem vážně zraněný. Myslím si, že by zástupci bezpečnostní komise měli hovořit o velikosti zdejších kamínků v bezpečnostních zónách, protože ty nejsou jako v Jerezu. Zde jsou hodně velké, je to jako kameny a ty vás můžou zranit i při menších haváriích. Nyní máme pár dnů na uvolnění a pak jdeme závodit. Nemohu se toho dočkat!“

 

Marco Melandri (15. místo – 1:56,902)

“Pokračovali jsme v práci na nastavení motorky a ve srovnání se včerejškem jsme se zlepšili. Pokoušeli jsme se testovat několik závodních pneumatik, ale také jsme zkoušeli více kol na jedné pneumatice. Jsem šťastný, že máme zelenou do šampionátu, protože jsem přesvědčený ve větší potenciál, než nyní ukazujeme.“

 

James Toseland (2. místo – 1:54,592)

"Znám tento okruh docela dobře a tak mi netrvalo dostat se do dobrého rytmu, dokonce ani na tomto motocyklu. Zajet tento čas a skončit druhý, je něco úžasného. Nemyslím si, že bych na superbiku dal 58 a tak jet o čtyři sekundy rychleji než je superpolové kolo je fantastické. Jsem půl sekundy pod kvalifikačním rekordem Valentina Rossiho, to je povzbudivé. Ukazuje to, jak má důvěra s pneumatikami Michelin narostla. Věděl jsem, že jedu rychlé kolo, ale bylo to o něco rychlejší než jsem čekal. Je skvělé vidět všechna ta velká jména až za mým jménem. Bylo by samozřejmě hezké skončit jako nejrychlejší, ale i tak jsem spokojený. Chtěl jsem do MotoGP a být konkurenceschopný a nyní ukazuji, že opravdu mohu.“

Colin Edwards (4. místo – 1:55,464)

“Dnes jsme se pokoušeli hlavně najít nějakou dobrou pneumatiku pro závod. Nakonec jsem našel tu, kterou jsem najít chtěl. Včera jsem při simulaci zajel nejlepší kolo za 57,3, ale dnes jsem tam dal 56,4 se zadní pneumatikou, která měla 22 kol a s přední, která měla 26 kol. Bylo to při 22 kole a tak nevím jestli 56,4 bude stačit k vítězství v závodě, ale jsem si jist, že Michelin pro víkend něco ještě vylepší. Vím, že James si vyhlédl dobrou přední pneumatiku a tak jsem jí vyzkoušel také a zamiloval jsem se do ní.¨"

Randy de Puniet (3. místo – 1:54,973)

“Tyto dva dny byly pro mě a tým velmi produktivní. V podstatě jsme neudělali žádné zásadní změny v nastavení, ale zaměřili jsme se na závodní pneumatiky, abychom získali správnou rychlost. Myslím, že dnes byla motorka dokonce lepší než včera a mě se v těchto podmínkách také dobře jezdilo. Myslím si, že jsme nalezli pozitivní základ pro závod. Chtěl bych poděkovat týmu LCR, HRC i Michelinu za jejich práci během zimních testů.“

Andrea Dovizioso (6. místo – 1:55,550)

“Celý den jsem jezdil rychle a stabilně. Naše motorka je fantastická pro závody. Hledal jsem také možnosti pro nejlepší čas na kvalifikačních pneumatikách, i když jsem dostal možnost je vyzkoušet až v závěru testů, kdy již byla dost vysoká vlhkost. Dnes byla nižší teplota dráhy, ale my kvůli tomu nezměnili náš rozvrh. Odjíždím z Kataru s dobrým pocitem, očekávám, že v závodě budeme mezi nejlepšími.“

Alex de Angelis (9. místo – 1:56,249)

“Jsem šťasten s rychlostí, kterou jsme našli během tohoto posledního předsezónního testu. Problém je, že po desáté hodině večer začne být opravdu chladno a vlhko. Podmínky na dráze se hodně změnily a já havaroval. Naštěstí jsem nebyl vážně zraněn, trochu mě sice bolí pravé předloktí, ale celkově jsem v pořádku. Do závodu mám optimistickou náladu, ale budu si muset dát pozor v prvních kolech, protože bude trochu déle trvat než se ohřejí pneumatiky."

Shinya Nakano (14. místo – 1:56,792)

“Hodně jsem pracoval na přípravě pro první závod. Měl jsem dobré nastavení, ale když jsem později v noci chtěl začít tvrdě jezdit, byla již velká vlhkost a já havaroval. Byla to pro nás nejen přerušená simulace závodu, ale prakticky i konec testování. Nejsem nijak vážně zraněn a po několika dnech odpočinku bych měl být připraven na první závod.“

 

Další články sekce