KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. června do 23. června 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Joska Kubíček nejen o mistrovství světa v Brně

Text a foto: Petr Štola
Joska Kubíček nejen o mistrovství světa v Brně
25.07.2008
 

Tým Intermoto Czech prolomil brněnskou smůlu a při WSBK víkendu zaznamenal dva skvělé výsledky, v následujícím článku si můžete přečíst rozhovor s bossem tohoto týmu, panem Josefem Kubíčkem.

S Joskou Kubíčkem si server www.moto-racing.cz dal sraz v pražském Cinema Palace na Černém mostě. Velmi pracovně vytížený majitel týmu Intermoto Czech si na nás udělal chvilku, přestože je po brněnském závodě lidově řečeno „v jednom kole“. Nad talířem s čínskými nudlemi jsme si povídali o úspěchu při letošním brněnském kole WSBK, ale i o nejbližší budoucnosti týmu Intermoto Czech.

Tak Josko, jaké bylo pro Intermoto letošní Brno?
Pro mě a myslím si, že i pro celý tým, byl tento víkend nejlepším v celé historii týmu Intermoto a jeho účinkování v tomto mistrovství světa. Samozřejmě je tady Mattovo třetí místo z mistrovství světa na Lauzitsringu, což byla bombastická věc, ale předvedení se před domácím publikem, sobotní vítězství Patrika Vostárka jako českýho kluka a nedělní top ten z mistrovství světa je to, co nás nakopává ještě víc a víc. Je to motorem pro naší další práci. Konečně se nám od roku 2004 podařilo prolomit v Brně tu smůlu. V brněnských závodech jsme ovšem přicházeli o hodně již i před mistrovstvím světa, byly to například tituly Mistra republiky, ale další důležité závody v podání Marka Červeného. V Brně se nám prostě nikdy nedařilo, ale teď se to konečně zlomilo.

 

Nervozita stoupá

 

Kdyby si mohl dnes něco na práci během těch tří dní v Brně změnit, udělal by si něco jinak?
No tak to ani nevím, takhle to nedokážu říct. Vždycky se dá něco vylepšit, vždycky pak poznáš, že něco mohlo být organizačně trochu jinak, že si se mohl některým lidem věnovat trochu víc, nebo prostě připravit něco trochu jinak. Tohle jsou ale jen kdyby a kdyby. Já jsem s tím jak pracoval tým a s tím jak jsme zvládli domácí závod, naprosto spokojen.

Jak byli spokojení s Brnem jezdci?
Matthieu řekl, že měl tu obligátní smůlu, která se tentokrát projevila rozepnutou botou. Bez toho se cítil na šesté místo. Ovšem řekl, že je za nás rád, že žije s týmem a ví, že se nám tam nikdy nedařilo. Nakonec i on přiznává, že Brno není jeho nejoblíbenější tratí v celém seriálu. Když viděl, jak jsme šťastný, byl nakonec s výsledkem také spokojený. Patrik Vostárek – k němu myslím není co dodávat. Patrik toho na svoje vyjadřování namluvil tolik, že to nebylo až možný. Myslím, že Patrik byl nesmírně šťastný, vždyť vyhrál všechno co se dalo. Trénink, kvalifikaci, závod, ve kterém navíc měl nejrychlejší kolo a navíc to na cílovce Bazovi nepůjčil, takže má i všechny průjezdy na prvním místě. William je hodně nešťastnej s jeho rukama. Má stále problémy kvůli loňskému zranění. Právě v tuto dobu se podrobuje dalšímu vyšetření a možnostem jiné terapie. Chce startovat za každou cenu, respektive bude startovat za každou cenu, ale je to takovej boj s tím zdravím. Je to boj s větrnými mlýny a já nevím, jak se to bude vyvíjet dál v této sezoně. Komplexní lékařskou zprávu bychom měli dostat do úterka příštího týdne. No a Michal Drobný se určitě nemá za co stydět. V trénincích, kvalifikacích i těch několik kol v závodě odváděl maximální práci. Dokázal se zlepšit a i tím časem a umístěním v kvalifikaci, dal o sobě hodně vědět. Hodně ho mrzí, že ten závod nedokončil.

 

William de Angelis

 


Než jsem v neděli večer odjížděl z Brna, všiml jsem si, že se v kamionu Intermota konala zajímavá schůzka mezi vedením Intermota, Patrikem Vostárkem a podobně. Všiml jsem si, že se u toho drželi nějaké listiny... Můžeš nějak specifikovat, co to bylo za jednání?
Víceméně se jednalo o první náznak dohody na příští rok. Nemá to zatím žádnou konkrétní podobu, ale jednalo se velmi předběžně  o tom, jak by to mělo vypadat příští rok v otázce účasti Patrika Vostárka v Mistrovství světa Supersport. Chtěl bych ovšem zdůraznit naše současné stanovisko, neměnit Patrika Vostárka v současné chvíli za Willyho de Angelise. Není to jen kvůli smlouvám, ale našli jsme jednoznačnou schodu v tom, dokončit práci, kterou jsme započali v evropském šampionátu superstocků 600. Patrik to tam má rozehrané o titul a vzhledem k tomu, že nemůže během víkendu startovat ve dvou závodech, zaujali jsme všichni jednotné stanovisko, zdůrazňuji, že včetně Patrika, že by se Evropa měla dojet.

 

Matthieu Lagrive



Slyšel jsem, že zde ovšem jedna možnost pro Patrika v letošní sezoně přeci jen je...
Ano, je zde jedna šance, jak dát Patrikovi příležitost vyzkoušet si supersporta. Máme zažádáno o udělení divoké karty pro závod mistrovství světa supersportů v italské Vallelunze. Je to ovšem na italské půdě. Dvě karty, které uděluje Italská Motocyklová Federace, jsou již dávno obsazené. Ta jediná, kterou uděluje FG Sport, je naše šance. Jednáme o jejím udělení pro Patrika Vostárka, který by se tak mohl na divokou kartu zúčastnit závodu ve Vallelunze, kde se supestocky nejedou. Nemáme to ovšem ani potvrzené, ale ani vyvrácené. Uděláme maximum proto, aby nám jí dali.

 

Michal Drobný

 


Příští týden jedete na Brands Hatch, s jakými cíli tam budete cestovat?
Matthieu má ten okruh rád, navíc ještě oblíbenější je pro něj následný Donington. Brands Hatch je pro něj známou tratí, jel tam už mnohokrát a tak říkal, že chce nekompromisně zaútočit na nejlepší desítku celkového pořadí, kam se chce vrátit. Co bude s Willym, nevíme. Upřímně musím říct, že žádné náhradní řešení pro případ, že nebude moci startovat, nemáme. Jak jsem říkal, Patrika necháme jet stocky. Brand Hatch je velmi specifická trať a s rukou na srdci říkám, že neznám žádného Čecha nebo Poláka, který by tam dokázal zajet na bodech. Mohli bychom se bavit o jiných tratích, ale jak říkám, neznám nikoho z naší republiky, který by to dokázal na Brands Hatch. Musím v této otázce zdůraznit, že jde o hodně. Potřebujeme, aby se Intermoto dostalo do první desítky hodnocení týmu, protože jde opravdu o hodně. Jedná se o to, že promotér hradí určitou část nákladů na zámořské cesty a pokud má příští rok být těch zámořských závodů ještě víc, tak by to mohlo dělat problémy.

Takže ti Josko přeju hodně toho nejen sportovního štěstí a především splnění všech letošních cílů a přání. Děkuji za rozhovor.

 

Patrik Vostárek

 


Další články sekce