KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. srpna do 18. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kawasaki v roce 2009 s novým týmem (2.)

Text: Jiří Mikšík, Foto: Petr Štola
29.10.2008
 

Nejen supersporty Kawasaki už změnily svou tvář, ke stejnému kroku se odhodlala \"zelená\" továrna i v superbicích. Místo týmu PSG- 1 bude novým oficálním továrním týmem stáj milionáře Paula Birda, doposud v seriálu WSBK s týmem Ventaxia VK Honda a jezdci Lavillou a Walkerem. A proč to zatím nebylo oznámeno oficiálně? Důvod je jediný, Kawasaki má totiž strach, že by od Italů v PSG-1 týmu neobržela nazpět závodní materiál...

"Aktuální pořadí našich jezdců, tedy 18. a 20. místo, horší to už být nemůže !!!" říkají bossové z centrály Kawasaki v Akashi. Takže rozhodnutí Kawasaki je celkem jasné, už né dále s PSG-1, ale s jiným partnerem. A tím je dosavadní tým Ventaxia VK Honda s jezdci Gregoriem Lavillou (v současné době na 12. místě MS WSBK) a Chrisem Walkerem, tedy tým kolem milionáře Paula Birda.

Tento tým není nijak neznámý, v roce 2002 a 2003 vyhrál prestižní BSB. Oficálně se jmenuje PMB, tedy Paul Bird Motorsport.

A tak vedení Kawasaki navštívilo v uplynulých dnech Velkou Británii a prohlédlo si zázemí tohoto týmu a bylo spokojeno. A navštívilo i kuřecí farmy extravagantního milionáře - mimochodem příležitostného jezdce automobilových Rallye. Od jeho feudálního domu k farmám letěli všichni helikoptérou.

Ovšem zatímco FGSport mluví o zaručené věci, tak Paul Bird, jehož samotný sportovní areál má celkem 15 čtverečných kilometrů říká: "Pojedeme určitě WSBK 2009, jsme přihlášeni, ale motocyklový trh je otevřený". 

Týmovým šéfem by měl být ex-mistr světa Klaus Klaffenböck z Rakouska, který s týmem Ventaxia VK Honda spolupracoval už letos jako týmový manažér přibližně od poloviny sezóny a jehož kamión a hospitality využíval Paul Bird celou sezónu 2008.

A jezdecká jednička je také jasná, Japonec Makoto Tamada má smlouvu přímo s továrnou Kawasaki a to na dva roky, navíc je pro tento tým stejně nepostradatelný jako Yukio Kagayama pro Alstare Suzuki, tedy přímé spojení závodního týmu s továrnou.




 


Další články sekce