KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. února do 17. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kdo nahradí Baylisse? (2.)

Text: Jiří Mikšík, Foto: Petr Štola
Kdo nahradí Baylisse? (2.)
31.07.2008
 

Už zítra začíná poslední závod seriálu světových superbiků před letní měsíční přestávkou na klasickém britském okruhu Brands Hatch. A populární téma škatule, škatule hejbejte se, se opět posunulo trochu dopředu. Jaká je tedy aktuelní situace a kdo má na trhu největší cenu? Na to se s pomocí zahraničních odborných médií pokusím zodpovědět v následujícím článku.

Vše podstatné se ale odehrává v následující kapitole, „Kdo nahradí Baylisse?“, neboť pak se začnou pověstné škatule opravdu hejbat.

Jak jsem již napsal, přáním Davide Tardozziho je mít v týmu jednoho Itala a jednoho anglicky mluvícího jezdce. Ačkoliv Chris Vermeulen stále ještě nepodepsal s týmem MotoGP Rizla Suzuki, zdá se, že kandidáta číslo 1 (tedy Vermeulena) může pan Tardozzi zapomenout. .

Další zajímavostí je, že Max Biaggi nemá a nikdy neměl smlouvu s týmem Sterilgarda, nýbrž přímo s továrnou Ducati. A její opce byla posunuta o 14 dní, (v brněnském paddocku v Maxově karavanu se konala přísně utajená schůzka mezi Biaggim a Tardozzim) a tak vyprší nyní v Brands Hatch. Pokud tedy Max Biaggi zůstane u Ducati a stane se jejím továrním jezdcem, mohl by druhým být Brit Shane Byrne, v současné době suverénně vedoucí jezdec britského šampionátu superbiků, nebo by Tardozzi musel slevit ze svého snu a šanci by dostal buď dosavadní jezdec Michel Fabrizio, nebo testovací jezdec Niccoló Canepa. .

Ale podívejme se trochu vedle, do jiných značek a zjistíme následující souvislosti: Na superbikovou scénu vstupuje Aprilia a to se dvěma motocykly: Brno bylo svědkem schůzky nejvyšších bossů Aprilie
Giampiera Sacchiho a ing. Dall'Igniho. Ti chtějí Maxe do sedla nové Aprilie jako číslo „1“, když druhým by měl být dosavadní testovací jezdec Alex Hofmann, ještě vloni stabilní závodník MotoGP. „Nemám sice doposud smlouvu, ale nebylo by logické nechat mě celou sezónu testovat a pak mě “pustit”. Pochopitelně mají v Aprilii momentálně úplně jiné priority, totiž vyhrát mistrovství světa 125 a 250 ccm…“, říkal v Brně Alex Hofmann. A pokud by Biaggi podepsal u Xerox Ducati, tak hodila Aprilie lano i jiným směrem: „Ano, nezakrýváme, že vedle Biaggiho je naším kandidátem Nori Haga“, nechali se slyšet představitelé Aprilie. .

Co se vlastně děje u týmu Yamahy Italia?
Za prvé odchází po třech letech hlavní sponzor, tedy Santander. A gáže obou dosavadních jezdců, tedy Troye Corsera a Nori Hagy se pohybují v rovině 800 000 Euro pro jednoho. Tým Yamaha Italia by měl být po vzoru supersportového týmu přeměněn na Yamaha Europe. Ovšem Corser se začal v poslední době hodně zajímat o současný vývojový stav motocyklu BMW S 1000 RR...V případě odchodu obou dosavadních jezdců se nabízí alternativa příchodu Toni Eliase, tedy Španěla v zády se silným sponzorem a také: “Musím počkat, kdo bude v týmu číslem jedna, pak se musím pokusit být týmovou dvojkou”, říká Broc Parkes (26 let) z Austrálie, aktuelní třetí muž mistrovského seriálu supersportů a jezdec oficielního týmu Yamahy v této kubatuře. .

Jen pro zajímavost na dokreslení celé situace, že Yamaha počítá s odchodem minimálně jednoho současného jezdce, bossové Yamahy kontaktovali v Brně i našeho Jakuba Smrže, bohužel “pět minut po dvanácté”, když ten už předtím prodloužil smlouvu se svým současným týmem. A že je Kuba na trhu žádaným artiklem svědčí i skutečnost, že zájem (i v tomto případě o něco později) projevila v Brně i Sterilgarda. .

Se čtyřmi jezdci by chtěla v příštím roce nastoupit tradiční stáj Ten Kate Honda. “V současné době jednáme jak se sponzory, tak i s Hondou. Tři nebo čtyři závodníci, je otázka pouze jednoho trucku navíc. A máme podporu jak od Hondy, tak i od Hannspree.”, říká týmový šéf Ronald Ten Kate. “Všichni současní jezdci (Checa, Kiyonari, Sofuoglu, Pitt a Rea) mají s námi opci i na rok 2009, která končí v polovině září. Změny budou, ale rozhodně né nějaké radikální”, prozradil dale holandský týmový šéf. Jedna z možností je návrat Karla Muggeridgeho, druhou je přesměrování Kenana Sofuogla nazpět do šampionátu supersportů – proslýchá se v dobře informovaných kruzích, nazývaných jinak také jako “Radio box”. .


Další články sekce