KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. června do 23. června 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kolečko po Assenu s Kubou Smržem

Text: Fans of 96
Kolečko po Assenu s Kubou Smržem
23.04.2009
 

Chlapci z Fans of 96 připravili opět společně s Kubou Smržem návod, jak správně absolvovat jedno kolo na okruhu Dutch TT v Assenu.

„Assen je jedna z nejhezčích tratí na světě, ale po přestavbě se nemůže vyrovnat starýmu okruhu.
Do první zatáčky je třeba se trefit co nejlépe na vnitřek, protože je v mírném ďolíku a hodně záleží na výjezdu do následujících pravých zatáček. První z nich se dá projet pod plným plynem a při výjezdu na obrubník se začíná brzdit do série dvou pravých, které se jedou jedním obloukem, cca. 3 metry od vnějších obrubníků. Před levým vracákem by se v ideálním případě mělo přidat a pak ze široka najet do vracáku, přičemž mít motorku co nejdřív rovně, aby se dalo přidávat. To rozhoduje o rychlosti na následující rovince, kde se dá předjíždět hlavně na brzdy do další série zatáček. Při brždění do další pravé je v ideální stopě hrb, který dokáže hezky rozhodit motorku a hodně jezdců kvůli tomu projíždí tuto šikanu rovně. Dále se v této pravé může jet přes vnitřní obrubníky, což udělá více místa na nájezd do levé táhlé zatáčky, která následuje. Ta se nedá vyjet úplně navenek, opět následuje pravá zatáčka. V té je nejdůležitější udržet co nejvyšší rychlost! Pak je mírná levá a pravá na plnej plyn a brždění do dvojkový levý. Do té je potřeba najet co nejvíc ze široka, okamžitě plyn a honem na levou stranu. Po mírném přibrždění jsou dvě pravé zatáčky, které se jedou jedním obloukem a dá se v nich vydělat hodně času, pokud se dobře trefí a udrží co nejvyšší rychlost. Zároveň se musí do druhé z nich najet co nejvíc ze široka, čímž si zatáčku otevřít a umožnit si dávat co nejvíc plynu na výjezdu. Opět totiž následuje rovinka a jen rychlé zatáčky, kde se projeví každý km/h výjezdové rychlosti navíc. Jako první je hodně rychlá pravá, cca. na čtyřku, která je navíc opět v ďolíku a je to hodně srdcovka. V ideálních podmínkách se dá projet na plno, ale je třeba zavřít oči :-D!!! Následuje pravá - levá, což je oblíbené místo k předjíždění a v té levé se začíná brzdit, protože se trochu utahuje. Tahle série je asi největší srdcovka celého okruhu, kde se dá získat hodně setinek a desetinek, ale zároveň ztratit. V rychlé levé před poslední šikanou taky bývají pády na přední kolo kvůli nerovnosti (např. Rossi a jeho naštíplý zápěstí a já už jsem tam taky zdemoloval několik motorek). Hned po nájezdu do ní se musí hned přidat plnej a postupně se cpát doleva kvůli brždění do cílové šikany. V té se často rozhodují závody a pokud se dobře trefí, je naprosto úžasný jí projet. Strašně rychlá, rytmická a dá se projet prakticky přes všechny obrubníky. Ovšem radši ne přes umělou trávu, to jsme viděli před pár lety u Colina Edwardse...“.


Další články sekce