KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. srpna do 18. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Konec supermanů !

Text: Jiří Mikšík, Foto: Yamaha Racing
11.11.2008
 

\"Jedno rychlé kolo na kvalifikačních pneumatikách a cítil jsem se jako Superman\" říká jeden z nejzkušenějších současných jezdců královské kubatury Colin Edwards a dodává\" \"Toho je teď konec\", říká dále pilot týmu Yamaha Tech3. Proč a jaké jsou výhody, ale i nevýhody jednotných pneumatik? To je téma tohoto článku !

Fakt: Každý jezdec MotoGP obdrží pro závodní víkend maximálně 20 pneumatik a v tomto počtu nebudou žádné EXTRA kvalifikační gumy.

Tohru Ubukata, tedy muž zodpovědný za vývoj motocyklových pneumatik Bridgestone vysvětluje: "Naše pneumatiky jsou vyráběny do takového širokého spektra, kde je zohledněna jak teplota vzduchu, tak teplota závodní tratě. A my se nyní snažíme toto spektrum ještě rozšířit".

Ale zde je jádro pudla: Dle aktuálního stavu půjde buď o pneumatiky tvrdé, či měkké. Při počtu 8 předních a 12-ti zadních pneu se může ale stát následující příklad: "Jezdec se rozhodne pro 4 měkké a 4 tvrdé přední gumy. A pak se může stát, že pro tento okruh je nutné obout jen měkké přední gumy. Dvě už jezdec vyzkoušel v tréninku a dvě si musí nechat na závod. Či-li zbytek tréninkových časů odstaví svůj motocykl do garáže a bude se pouze dívat", říká s trochou nadsázky jeden z týmových šéfů.

A stejně diskutabilní je ale i otázka nasazení pneumatik do deště. V současné době je naplánován pouze jeden druh pneumatik do deště, tedy žádné intermediální gumy...! Takže už při trochu poprchávání, nebo naopak při částečném osýchání závodní trati mohou vyjet jezdci buď se slicky, nebo s pneumatikami do deště - či-li buď ! anebo ?, ani jedno však není ideální řešení. Takže raději zůstanou jezdci sedět v depu. Inu i takový může být scénář současného stavu jednotných pneumatik a úsporného režimu šetření...

Jistě, všem jde o ušetření peněz, ale k čemu budou potom sloužit zimní testy?


Další články sekce