KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. března do 24. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kritika současného Superpole

Text: Jiří Mikšík, Foto: Team Suzuki Alstare
Kritika současného Superpole
07.05.2009
 

Systém současného Superpole je trnem v oku nejen některým jezdcům, ale nyní nově i šéfům týmů.

Jedním z největších kritiků nového systému je "Mr. Superpole", australský tovární jezdec BMW,  Troy Corser. Tento protinožec má ve své výkladní skříni kromě 33 vítězných jízd a 128 podiových umístění také 42 startů z Pole position. Tedy rozhodně o mnoho víc, než kterýkoliv z jiných jezdců !

Od okamžiku, kdy byl tento nový kvalifikační systém zaveden, vyšel Corser zatím úplně naprázdno. Samozřejmě, že můžete namítnout, že to záleží také na nové motorce BMW, ale to zřejmě není jediný důvod: "Starý systém byl lepší", říká 37-letý jezdec.

"V televizi byl každý ze závodníků viděn jedno celé kolo. A nyní je v televizi jen na několik sekund. Kamera začíná s jedním jezdcem, pak rychle "přešaltruje" na druhého a dále na třetího, který měl zrovna v nějakém sektoru nejlepší mezičas. Každý, s kým jsem mluvil, tak mi říkal, že je to v televize prostě o ničem!" A dále pokračuje: "Týmy už nemohou prezentovat v TV své sponzory jak tomu bylo předtím. Dřív bylo jedno superpolové kolo, jak kdyby si firma zaplatila 90-ti sekundovou reklamu. Ta by ji stála normálně 10.000 dolarů, takhle ji dostala defacto zadarmo, nebo ty peníze dala týmu. Teď je to úplně jinak, neboť televize třeba ani toho absolutně nejrychlejšího jezdce skoro během Superpole třeba neukáže...!"

Dalším velkým diskutabilním tématem je použití pouhých dvou quali pneumatik a to ve třech částech Superpole. Tím pádem se tabulka nejlepších časů zamíchá tak, že dle taktiky je třeba úplně vpředu pomalejší pilot, zatímco "Big Star" se najednou ocitne až ve čtvrté řadě. Což je na straně druhé pro diváky velmi interesantní.

Inu každý může mít svůj názor.
"
Nyní s novou myšlenkou přichází šéf týmu Alstare Suzuki, Belgičan Francis Batta.

"Rozhodně není v pořádku, že jezdec má na tři části Superpole pouze dvě quali pneu", říká rozhodně majitel továrního týmu Suzuki, Francis Batta.

"Superpole se nyní stává loterií. Není přece normální, že takoví špičkoví jezdci jako třeba Biaggi či Neukirchner jsou vyřazeni už v první části."

Jen pro úplnost: 
Neukirchner musel spolknout hořkou pilulku v Doha -  19. místo na startovním rosštu, Biaggi potom ve Valencii, kdy vyjížděl do závodu z 18. startovní pozice.

"Můj návrh je následující: Měkké kvalifikační pneumatiky obdrží teprve 8 nejrychlejších jezdců a to až ve třetí části Superpole. Tak budou mít všichni nejlepší piloti k dispozici úplně stejné zbraně!".

Battův návrh, který podpořila i Aprilia, bude předložen komisi už nyní v Monze.



 

 


Další články sekce