přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

KTM v Kataru s dobrým výsledkem testování

Tisková zpráva KTM; foto: KTM / F. Kirn
KTM v Kataru s dobrým výsledkem testování
04.03.2008
 

Všichni tři jezdci KTM 250 dokázali úspěšně absolvovat poslední testování před startem sezóny 2008.

Zcela nové podmínky

Testování v noci dalo jezdcům KTM možnost vyzkoušet si nový podvozek KTM 250 FRR, ale i zvyknout si na osvětlení a nižší teploty dráhy, které k půlnoci klesaly hluboko pod dvacet stupňů. Nový podvozek již dříve ukázal, že jeho využití na pomalejších okruzích, jako je například Valencia nebo Jerez de la Frontera, bude velmi přínosné, ale nyní se dobře projevil i na rychlém okruhu Losail, kde jsou dlouhé zatáčky a 1100 metrů dlouhá rovinka.

 

Sebejistý Kallio

Ačkoliv Mika Kallio udělal během tří testovacích dnů několik chyb, dokázal se nakonec usadit na předním místě své kategorie. „Při testech ve Valencii a Jerezu jsme s naším novým podvozkem dosahovali dobrých výsledků, ale zde v Kataru jsme museli začít úplně od začátku. Okruh Losail je rychlejší. Zde se jezdí v zatáčkách vyšší rychlostí, ale celková přilnavost je naopak nižší. Je to dané částečně kvůli nafoukanému písku a částečně kvůli nižším teplotám asfaltu. Zpočátku jsem neměl v motorku moc důvěry, ale pak jsme změnili nastavení pérování a geometrii. Hodně nám pomohlo to, že jsme celkově motorku zmenšili. Získal jsem důvěru v předek motorky a podařilo se mi zajet i rychlé kolo na použitých pneumatikách,“ říkal Mika Kallio, který také potvrdil fakt, že jízda v noci mu nedělala žádný problém.

 

Jízda po dálnici

Kolega Miky Kallia z týmu Red Bull KTM Hiroshi Aoyama také prohlásil, že neměl žádný problém s jízdou v noci. „Zpočátku to byl divný pocit jezdit po dráze za rozsvícených světel, ale po třech dnech testování jsem si na to zvykl. Je to tak trochu jako jízda po dálnici,“ říká Japonec Aoyama. „Již jsme také dokázali najít správnou pneumatiku pro závod. Jiná situace a jiná dráha, také vede k odlišnému přístupu pro nastavení motorky. Ale nám se podařilo řešení najít a máme tak dobré nastavení pro tento okruh. Je zde ovšem ještě hodně práce před závodem, chci jezdit ještě rychleji a tak musíme nastavení ještě zlepšit.“

 

Simon si na světla musel zvykat

Julian Simon z týmu Repsol KTM prohlásil, že jemu trvalo dlouho, než si na osvětlení zvykl. Největší problém mu dělaly situace, kdy brzdil do zatáček. „Bylo to hodně na nervy, když vás obklopovaly ty stíny,“ říkal Španěl. „Najezdil jsem při těchto testech hodně kol a na podmínky si nakonec zvykl,“ doplnil jezdec, který během posledního dne v jedné z velmi rychlých levých zatáček havaroval, naštěstí bez vážnějších problémů.

 

Silné výkony jezdců týmů podporovaných továrnou KTM

Esteve Rabat z týmu Repsol KTM 125cc postrádal při testech v Kataru svého týmového kolegu Marca Marqueze, který si léčí zraněnou ruku. Přesto pracoval tým tvrdě na nalezení optimálního nastavení pro okruh Losail. Pablo Nieto a Raffaele de Rosa z týmu Onde 2000 KTM také dosáhli časů, kterými se dokázali dostat mezi desítku nejlepších během tří testovacích dnů. Dalšími jezdci, kteří rozhodně stojí za povšimnutí, jsou Tomoyoshi Koyama z týmu ISPA KTM Aran a jeho italský kolega Lorenzo Zanetti, či Randy Krummenacher z továrního Red Bull KTM týmu. Ten sice havaroval během druhého dne, dokázal však uniknout vážnějšímu zranění a poté pomoci na nalezení dobrého nastavení pro první Grand Prix této sezóny.

 

 

Další články sekce