KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 25. března do 31. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Martinez bez Kawasaki ! Kawasaki s Ilmorem ?

Text: Jiří Mikšík, Foto: Kawasaki
23.01.2009
 

Jak vypadá aktuální stav \"případ Kawasaki\"? Shrňme si to podstatné: Jorge Aspar Martinez nebude mít tým MotoGP s motocykly Kawasaki ! Michael Bartholemy odcestoval do Japonska, aby zde jednal přímo s Kawasaki ! Ilmor má zájem na spolupráci ! Marco Melandri si dovede představit rok závodní pauzy ! A tak pěkně po pořádku:

V boji o budoucnost týmu Kawasaki-MotoGP už nehraje zřejmě žádnou roli Jorge Aspar Martinez. Více o tom říká šéf Dorny Carmelo Ezpeleta: "Aspara už projekt Kawasaki nezajímá. Pokud bychom viděli i letos Kawasaki v závodech MotoGP, tak jedině v případě, že bude tato stáj vedena stejnými lidmi, jako vloni".

A proč nemá Martinez zájem? Jsou zde v podstatě dva důvody: Aspar chtěl mít tento tým minimálně na 3 roky a za druhé aspoň jednoho jezdce chtěl nominovat on sám (pochopitelně že se jednalo o Španěla: buď Alexe Debona či Fonsi Nieta). Ovšem jak John Hopkins, tak Marco Melandri mají platné smlouvy s Kawasaki na rok 2009…

Či-li aktuálně to vypadá tak, že pouze Belgičan Michael Bartholemy je jediným, který by mohl vést Kawasaki v tomto roce. Proto také odletěl v úterý do Japonska, aby přímo s managementem Kawasaki diskutoval, za jakých podmínek předají (zapůjčí) motorky privátnímu týmu.

Je zde ještě jedna pikantní záležitost, pokud by Kawasaki v jakékoliv formě nenastoupila do sezóny 2009, tak dostane pokutu 20 milionů Euro. V roce 2007 se totiž uzavíraly dlouhodobé smlouvy s Dornou a Kawasaki podepsala, že se zúčastní šampionátu MotoGP až do roku 2011. A k tomu ještě jednou Carmelo Ezpeleta: "Pokud by letos Kawasaki dodržela smlouvu, tak ji z ní vyváži na roky 2010 a 2011". Inu diplomat diplomatem zůstane.

Mezitím se nechal slyšet i Marco Melandri, jak je to s jeho účastí na závodech v letošní sezóně: "Nebylo by to sice obzvláště heroické, ale také žádný obrovský problém, rok nezávodit ! Já čekám, doufám že brzy padne nějaké rozhodnutí. Je lepší vědět, že nemůžeš závodit, jak žít v nejistotě. A rok pauzy, Biaggi si ji dopřál v 36-ti letech a já jsem skoro o 10 let mladší. V nejhorším případě poletím do Japonska a budu pracovat dle smlouvy v továrně Kawasaki", bral celou věc docela humorně Melandri.<br><br>
"Michael Bartholemy mi bude volat příští středu, jestli vznikne privátní tým Kawasaki na rok 2009. A 31. ledna bych měl obdržet zprávu od Kawasaki, zda mě budou platit v plném rozsahu smlouvy, či snad dostanu nějaké spropitné či vůbec nic. Jen doufám, že tato zpráva nebude obsahovat tu myšlenku, že někde v Japonsku budu muset začít pracovat...", řekl na závěr rozhovoru pro "Gazzetta dello Sport" Marco Melandri.

Naopak aspoň trochu optimisticky působí zpráva, že plánovaný test na Phillip Islandu, byl posunut, aby Kawasaki dodržela zákaz testování týmů MotoGP od 1.12. do 20.1. V zásadě to znamená, že se bossové od Kawasaki vážně zaujímají myšlenkou privátního týmu této značky.

A konečně poslední část "případu Kawasaki": Vedení Ilmor Engineering navázalo oficiálně kontakty s Kawasaki s tím, že by vzniklo technické spojení Kawa - Ilmor.

"Jednali jsme už s vedením týmu, máme zájem a čekáme na rozhodnutí z Japonska", vyjádřil se ředitel managementu Ilmor, Steve Miller.

A jelikož vedení Ilmoru už jednalo i s Carmelo Ezpeletou (Dornou), tak se zdá být tento směr potenciálně pravděpodobný. "Viděli jsme jasně, že Dorna má velký zájem na tom, aby se tým Kawasaki v nějaké podobě udržel při životě, i když už není financován přímo od Kawasaki", říká dále Miller. 

A konečné rozhodnutí má padnout nejpozději příští středu. 

 


Další články sekce