KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. února do 17. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Moto2 staví i Švýcar Eskil Suter

Text: Jiří Mikšík, Foto: CEV
14.01.2009
 

Mistr Evropy v supersportech Angel Rodriguez bude brzy testovat Suterův motocykl třídy Moto2.

O španělských plánech dosavadních týmů supersportů a Formula Extreme jsme už na našich stránkách psali.

A ozývají se i další, dokonce třeba v motorismu hodně exotičtí Ukrajinci mají už vypracován závodní projekt tratě a chtěli by naskočit do závodů Grand Prix právě na této úrovni.

Ale pojďme rychle k firmě "Suter Racing Technology" AG ze švýcarského Turbenthaleru. Tato firma není příznivcům silničních motorek jistě neznámá, podívejme se aspoň na superbikové Petronasy, Kawasaki ZX-RR 2004 až 2006, či konečně Ilmor.

"Společně se španělským týmem Laglisse - v roce 2008 s Carmelem Moralesem mistry Španělska ve Formule Extreme a v Superstocích do 1000 ccm mistry Evropy a s Angelem Rodriguezem mistry Španělska v Supersportech a také mistry Evropy v této třídě - připravujeme šasí, oni pak motory a kapotáže. A ačkoliv jsme teprve v prosinci začali, tak jsme s projektem už tak daleko, že v březnu budou na pořadu první test" říká švýcarský inženýr Eskil Suter.

A dále Suter pokračuje: "Co se týká úspory peněz, tak je to výborný nápad. Odhadované náklady na jednu sezónu pro tým s jedním jezdcem se budou pohybovat mezi 300 - 400 tisíci Euro.

Také šéf týmu Mattia Pasiniho, Maďar Imre Toth je přesvědčen, že tato nová kubatura má budoucnost: "Důležité je, že nový reglement této třídy udrží náklady v určitém objemu, a bude to rozhodně lacinější, než leasing současné  tovární Aprilie".

A třeba i šéf privátního týmu Racing Team Germany, tedy Němec Dirk Heidolf vidí v nové třídě možnosti také pro malé týmy: "Jako privátní tým si nemohu dovolit žádný vývoj, musím se jen dívat, co mi která továrna nabídne. Dnes například kupuji materiál od Hondy. A slyšel jsem také, že Moriwaki už má něco hotové. Dle mého názoru by pomohly také jednotné pneumatiky, ale je potřeba, aby byla nějaká přechodná doba, minimálně 1 rok, tak jak to bylo při přechodu z 500 ccm na MotoGP", myslí si dále Heidolf.   

 

Další články sekce