KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. června do 23. června 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nová jména pro WSBK

Zdroj: gpone, msa, vlastní informace, foto: Petr Š
Nová jména pro WSBK
25.06.2009
 

Několik dalších informací ohledně jezdeckého kolotoče před sezonou 2010.

Již jsme Vás informovali o několika jménech, která zaznívají stále hlasitěji v paddocku superbikového Mistrovství světa. Podívejme se na ně ještě jednou a připomeňme si další detaily.

Za opravdu velmi pravděpodobný je pokládán návrat Jamese Toselanda, který je spojován s týmem Ten Kate Honda, kde má na rok 2010 smlouvu zatím pouze Jonathan Rea. Můj vlastní názor je, že si továrna Honda ponechá v tomto týmu svého zástupce v podobě Ryuichiho Kiyonariho, zatímco veterán Carlos Checa je po letošních nevýrazných výsledcích pravděpodobně připraven na „odstřel“. Nicméně to, jestli ho nahradí právě James Toseland, není vůbec jisté. Angličanův manažer Roger Burnett navštívil závody v italském Misanu, kde se netajil jednáním s týmem Francise Batty, tedy továrním Suzuki Alstare Brux.

A právě tento belgický tým je připraven pozměnit své jezdecké složení, i když z japonské továrny neustále zaznívají hlasy o zachování Yukio Kagayamy, který je pro Japonce vynikajícím vývojovým pilotem. Každopádně tovární tým začal o příští sezoně jednat s britskými mladíky Leonem Haslamem (v červenci mu vyprší obce pro prodloužení smlouvy s týmem Stiggy Racing), ale především s dalším Leonem, tentokrát Camierem (jezdí doma v Británii). Velké slovo má u Suzuki legendární Kevin Schwantz a pokud se závod v Doningtonu podaří „jeho“ Blake Youngovi, je dost možné, že se rozšíří okruh uchazečů o jedno ze sedel opět tří připravovaných strojů.

O Aprilii a jejich plánu přetáhnout Bena Spiese jsme psali včera, dnes se tedy zmiňme o pokusu nasadit druhý tovární tým této značky. Tento tým by po závodních okruzích vedl Gianluca Montiron, který již v letošní sezoně využívá tyto stroje v superstockovém šampionátu. Ve hře pro čtyři tovární stroje Aprilia je několik jezdců. Vedle Spiese to je především jeho krajan Colin Edwards, který by samozřejmě rád zůstal v MotoGP, ale i on sám zřejmě tuší, že jeho dny v nejprestižnějším šampionátu jsou sečtené, a proto jeho manažer začal jednat právě s italskou továrnou. Novicem ve WSBK by pak mohl být další z mnoha mladých Italů. Ve spojitosti se značkou Aprilia se totiž hovoří i o Claudio Cortim.

A co náš Kuba? V Salt Lake City jsem s ním na téma roku 2010 hovořil po sobotní večeři v hospitality Ducati Xerox, kde mi mimochodem Kuba o těchto závodech zařídil přísun teplé stravy. Probírali jednotlivé možnosti. Jedno je jisté, a sice že Kuba má aktuální smlouvu pro rok 2009, ale v jeho současném týmu může zůstat i dále. Jako správný jezdec s vytyčenými cíli, a především, za kterým stojí v pozici privátního pilota stále lepší výsledky, si zažíná otevírat dveře v nejednom továrním týmu. Již v loňském roce byl osloven továrním týmem Yamahy, bohužel v době, měl již podepsanou smlouvu s Guandalinim. Letos to vypadá, že zase bude jedno místo u tohoto týmu volné... Volná místa jsou v současnosti ale i v dalších továrních formacích, a tak se nechme překvapit, kde tan náš kluk z jihočeských Jílovic, kterému před mnoha lety tak šíleně nesedla husa, a který dnes prohání celou světovou superbikovou špičku, v roce 2010 skončí.


Další články sekce