KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nová třídy Grand Prix od roku 2011

Tisková zpráva FIM, foto: Honda
Nová třídy Grand Prix od roku 2011
11.12.2008
 

Nadpis vám neříká sice nic nového, pravidelný návštěvních tohoto portálu již ví, že od roku 2011 vstoupí na světovou scénu nové čtyřtaktní kategorie, nicméně až včera se definitivně rozhodlo, v jaké to bude podobě.

Včera se ve španělské Barceloně sešli pánové Carmelo Ezpeleta (Dorna Sports), Claude Danis (FIM), Herve Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), které tradičně doprovázel pan Paul Butler, jenž i tentokrát figuroval jako zapisovatel jednání. Výsledkem jejich jednání jsou nová technická pravidla pro třídu GP 250, která od roku 2011 ponese název MotoGP2. Zde je několik nejdůležitějších bodů, které budou právě od roku 2011 zavedeny do závodů Grand Prix této třídy.

Motor:
Pouze čtyřtaktní motory o maximální kapacitě 600cc a maximálního počtu čtyř válců. Zákaz oválných pístů a použití turbodmychadel. Maximální otáčky motoru jsou 16000 rpm (čtyřválce), 15500 rpm (tříválce) a 15000 rpm (dvouválce). Pneumatické ventily jsou zakázané. Sací a výfukový systém musí být konvenčního typu. Minimální váha motoru je 53 kg (čtyřválec), 50 kg (tříválec) a 47 kg (dvouválec).

Sací a výfukový systém:
Proměnlivá délka sacího systému je zakázaná. Maximální vnitřní průměr škrtící klapky je 42 mm (čtyřválce), 48 mm (tříválce) a 59 mm (dvouválce). Vstřikovací ventily budou dodatečně omezeny (bude určeno později). Tlak paliva nesmí přesáhnout 5.0 bar. Je zakázáno uměle chladit vtok paliva. Ve spalovací komoře může být pouze směs paliva a vzduchu. Vstřikování paliva do válce je zakázáno. Může se použít pouze komerčně dostupné palivu vyhovující podmínkám EU.

Výfukový systém
Je zakázaná proměnlivá délka výfukových systémů. Maximální hlučnost je 120 dB/A.

Převody:
Je dovoleno maximálně 6 převodových rychlostí. Jsou zakázané elektro-hydraulické nebo elektro-mechanické spojkové systémy.

Zapalování, elektronika a záznam dat:
Mohou se použít pouze systémy schválené organizátory. Pro použití je možné využít vedle dodávaných systému organizátorem i řízení ECU/fuel injection. Elektrické ovládací jednotky k použití jsou časové transpondery, měřiče otáček motoru a systémy na sběr dat. Ceny ECU jednotek vyrobené každým výrobcem nesmí přesáhnout hodnotu 75 000 JPY (650 Euro).

Podvozek:
Podvozek musí být prototyp ve svém návrhu i konstrukce. Je zakázáno použít sériově vyráběný rám, kyvné rameno, palivovou nádrž, sedadlo a kapoty. Minimální váhy jsou 135 kg (čtyřválec), 130 kg (tříválec) a 125 kg (dvouválec). Je zakázáno používat karbonové disky brzd.

Kola a pneumatiky:
Zákaz používání uhlíkových materiálů pro výrobu kol. Maximální hrana kola je 4.00“ vpředu a 6.00“ nebo 6.25“ vzadu. Jediným dovoleným průměrem kol vpředu i vzadu je 17“. Na každém závodě bude řízené množství používaných hladkých pneumatik (slick).

Materiál a stavba:
Bude omezený druh možného použití konvenčního materiálu. Jejich seznam bude dodatečně doplněn. Tyto díly musí být ze železa nebo slitiny železa: pružina ventilu, vačková hřídel, kliková hřídel, spojovací tyče, spojky pístů, brzdové disky. Motorové skříně a hlava válců, musí být ze slitiny hliníku. Stejně tak i písty.

Všeobecné:
Tým může nasadit pouze jeden stroj pro každého jezdce a pouze dva motory pro každého jezdce a každou událost. Bude se registrovat sériové číslo motorů. Motory použité v závodě musí být možné po závodě odkoupit za fixní cenu 20 000 Euro. Tuto transakci musí posvětit IRTA a musí být provedená bezprostředně po skončení hodinové doby pro podání protestu. Tým, který odmítne motor prodat, může být diskvalifikovaný.


Další články sekce