KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Novinky ze světa MotoGP

Text: Jiří Mikšík, Foto: Repsol Honda
10.02.2009
 

Některé zajímavosti ze světa MotoGP se dozvíte v následujícím článku.

Honda potvrdila, že motory satelitních týmů v královské kubatuře budou mít v tomto roce limitovaný počet otáček. Jako důvod je uváděna celková hospodářská krize, neboť dle Shuhei Nakamota z Honda Racing Corporation (HRC) nemají satelitní týmy tolik peněz a díky tomuto limitu používají motory, které mají delší životnost. V praxi jde o to, že satelitní týmy budou mít k dispozici maximálně 18.200 ot/min., zatímco tovární jezdci až 19.000 ot/min. Hned po testech v Sepangu si stěžoval Alex de Angelis, že se cítí v týmu Fausta Gresiniho podhodnocen vůči svému stájovému kolegovi Toni Eliasovi (ten má totiž k dispozici tovární motocykl). Ovšem kromě svých dvou továrních jezdců Dani Pedrosy a Andrea Doviziosa a také už jmenovaného Toni Eliase by dle oficiálního vyjádření HRC měl dostat zvláštní péči i jediný Japonec Yuki Takahashi. 

Team Germany se rozešel se svým jezdcem Toni Wirsingem, to jsme ostatně už avizovali. A tak se týmový šéf  rozhodl, že Team Germany místo nasazení dvou motocykl ve třídě do 250 ccm, pojede v obou nižších třídách. Motocykl Honda RS250R pojede Švýcar Bastien Chesaux a ve třídě do 125 ccm pak s největší pravděpodobností mladý Nizozemec Jasper Iwema, a sice na motocyklu Seel s motorem Honda. Tohoto jezdce známe především z IDM. 

A když už jsme u motocyklů Honda a třídy dvěstěpadesátek, tak zbrusu nové motocykly Honda RS250RW pojedou tři jezdci, Japonec Hiroshi Aoyama, Ital Raffaele De Rosa a Ratthapark Wilairot z Thajska. A ty s označením Honda RS250R pojedou už jmenovaný Švýcar Bastien Chesaux, Španěl Hector Faubel a nováček šampionátu, Shoya Tomizawa, který vloni skončil v japonském mistrovství této třídy na 2. místě.

V roce 2008 byl sponzor "Monster Energy Drinks" ještě spojen s motocykly Kawasaki. Nyní bude tato firma podporovat, to jsme už psali, mistra světa Valentina Rossiho, který bude mít "M" na helmě a čepičce a nově také tým Hervé Poncharala, tedy Tech3 Yamaha. V nejbližší budoucnosti bude tedy zelené písmeno "M" vidět na kapotážích motocyklů Američana Colina Edwardse a Brita Jamese Toselanda.


Hodně rušno je v poslední době okolo synovce legendárního Angela Nieta, tedy Fonsiho. Jak známo, loňský vítěz závodu WSBK v Kataru a šestý muž celkové pořadí tohoto seriálu nemá stále ještě angažmá na rok 2009. Sešlo z Asparovi Kawasaki, sešlo i ze třetího motocyklu Alstare Suzuki pod sponzorem Pepephon a když oznámila superbiková stáj Sterilgarda Ducati, že pojede v úvodu WSBK pouze s Britem Shane Byrnem, sešlo i z dalšího angažmá. A tak by měl Fonsi Nieto vyvíjet nový motocykl Moto2 pro španělskou stáj L'Oréal Laglisse Team manažéra Jaime Fernández Avilése a během sezóny možná naskočit do seriálu WSBK.

Je téměř jisté, že na 20. září plánovaný závod na novém maďarském okruhu "Balatonring" se neukuteční, trať nebude hotova. Naskýtají se dvě možnosti, buď v rámci hospodářské krize ušetřit jeden závod - ostatně s redukcí na 17 podniků pro sezónu 2009 přišel šéf Dorny Carmelo Ezpeleta už začátkem ledna (jenže se nevědělo který závod vyškrtnout a tohle mu jen nahrává do noty) nebo zachovat 18 závodů Grand Prix a nahradit maďarský okruh pro diváky atraktivním portugalským Portimaem. Problémem je ale termín, další portugalský závod v Estorilu se koná 4. října a tak by se musel termín Balatonu vyměnit s nějakým jiným evropským závodem.

 


Další články sekce