KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nový Ninja Cup?

Text: Jiří Mikšík, Foto: Petr Štola
Nový Ninja Cup?
17.04.2009
 

Radio Paddock má tentokráte toto téma: Kubatura Moto2 bude třída s jednotnými motory. A údajně je už vybráno !

Použití jednotných motorů v nové kubatuře 2010 je od Grand Prix Kataru hotovou věcí. Během dvou týdnů by mělo uveřejněno jméno továrny, která dodá motory.

Nejdříve se zdálo, že půjde o Hondu. Nyní dle "zaručených" zpráv půjde o Kawasaki, a věc je prý víc než hotová. 

Velké továrny se chtějí komplet koncentrovat na MotoGP, a Kawasaki tak tím jen rožšíří počet značek, které se seriálu zúčastňují. 

Navíc řadu let tvrdila "zelená armáda" muziku závodů Grand Prix, vzpomeňme třeba Němce Antona Manga, Jihoafričana Korka Ballingtona, Australana Grega Hansforda či Brita Dave Simmondse.  

Faktem také je ale skutečnost, že Kawasaki se nazpět vrátila po 20-ti letech, tedy teprve, až byly zavedeny čtyřtaktní motory.

V současné době má Kawasaki ve světovém šampionátu supersportů velmi dobrý zvuk, především zásluhou španělského jezdce Joan Lascorze, i když ten kraluje doposud hlavně v kvalifikacích.

Velkým současným problémem je ale skutečnost, že konflikt mezi Dornou - tedy organizací, která provozuje závody MotoGP a bude organizovat pochopitelně i novou kubaturu Moto2 - a Infront Sports, tedy druhou organizací, která má zase "předkupní" právo na závody sériových šampionátů.

Po oznámení, že z dvoutaktních dvěstěpadesátek se stane kubatura čtyřtaktů do 600 ccm, tak se začaly různé továrny a týmy o tento nový projekt zajímat.

Jednalo se třeba o US-firmu "Cosentino Engineering" či třeba Ilmor. Velkou výhodu pro všechny zainteresované byla třeba skutečnost, že tyto "malé" firmy by se tak mohly učit v bezprostřední blízkosti světa MotoGP a skok do královské kubatury by se tak zmenšil.

Jakmile ale na veřejnost proniklo, že v této nové třídě budou použity jednotné motory, tak se opět projekty a testování zastavily, jako příklad uvedu španělský tým Blusens BQR. 

A ačkoliv Dorna snila o tom, že v roce 2010 pojedou v šampionátu MotoGP v nové kubatuře společně současné dvěstěpadesátky a nové Moto2, viděno dnešním dnem, je to spíše utopie než realita.  

 


Další články sekce