KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. června do 17. června.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ohlasy jezdců MotoGP na páteční trénování

Foto: Ducati Corse
Ohlasy jezdců MotoGP na páteční trénování
12.04.2008
 

Kompletní osmnáctka jezdeckých ohlasů na páteční dva tréninky třídy MotoGP.

Kawasaki Racing Team

Po nočním dešti byla ráno dráha ještě mokrá a to byla voda na mlýn s názvem Kawasaki. Anthony West se umístil v ranním tréninku na 4. místě, zatímco John Hopkins skončil hned za ním, když své hrdinství prokázal také maximální rychlostí, která je v Estorilu daná nejen dlouhou rovinkou, ale i statečným a především skvělým průjezdem závěrečné zatáčky. Hopkinsova Kawasaki ZX-RR dosáhla na konci cílové rovinky v mokrých podmínkách velmi solidních 307,601 km/h. Vzhledem k předpovědi by měli být pro vývoj víkendu důležité právě ranní časy, dosažené na mokru.

 

John Hopkins (nejlepší čas 1:39,414):

“Ráno byly podmínky špatné, neuvěřitelně silný vítr a voda. Takže jsme zkontrolovali naše mokré nastavení, se kterém se nám dařilo. Při testech v Jerezu, které proběhly po závodě, jsme našli dobré základní nastavení, které dalo motorce lepší stabilitu a přilnavost zadního kola. Odpoledne jsme tedy využili suché dráhy a věnovali se dalšímu zlepšení tohoto nastavení. Také jsme zkoušeli nový podvozek, který vypadá dobře, je s ním snadnější jezdit. Během noci analyzujeme data a rozhodneme se jak dál s tímto novým podvozkem. Tenhle okruh se mi líbí, je náročný na tvrdé brzdění a proto je důležité kvalifikovat se někam do prvních dvou řad, protože je zde těžké předjíždění. Chtěl bych být v kvalifikaci do pátého místa, což si myslím je v našich silách.“

 

Anthony West (nejlepší čas 1:41,572):

“Je to zde docela obtížné, podmínky na dráze nejsou ideální. Ráno jsme jezdili na mokru a tam jsem se cítil dobře. Ke konci tréninku byla dráha místy suchá, místy ještě vlhká. Právě to a k tomu silný vítr, udělali vše hodně složité. Bylo těžké dosáhnou v těchto podmínkách nějakého pokroku s novým podvozkem, nedala se ovlivnit jeho stabilita. Estoril není okruh, kde zvlášť dobře jezdím, takže je před námi ještě hodně práce. Doufám, že zítra budou buď mokré, nebo jen suché podmínky. Nechci aby se to nějak střídalo, protože pak nejde nalézt vhodné nastavení.“

 

San Carlo Honda Gresini

Tým Fausta Gresiniho je oslaben o Alexe de Angelise, jehož výkon, ale i samotná účast na dráze, je ovlivněná angínou a velmi silnou horečkou. Mladý jezdec ze San Marina dokonce vynechal podstatnou část ranního trénování.

 

Shinya Nakano (nejlepší čas 1:39,309):

“S prvními dvěma tréninky jsem velmi spokojený. Ráno jsme na mokro zvolili měkké pneumatiky do deště a s nimi jsem hned jezdil docela rychle. Později dráha osychala a já změnil pneumatiky. Dokázal jsem ještě zrychlit a nakonec skončit jako třetí nejrychlejší. Odpoledne jsem na suché dráze jezdil také dobré časy, ale v těchto nízkých teplotách je velmi těžké vybrat si správnou pneumatiku. Měl jsem trochu problému se zadkem motorky, který byl nestabilní, ale věřím, že to s inženýry vyřešíme.“

 

Alex de Angelis (nejlepší čas 1:41,033):

“Dnes to nebylo dobré. Bohužel poslední dva dny mám vysokou teplotu, která mě trochu oslabila. Díky Mobilní klinice jsem byl schopný jezdit v ranním tréninku, takže všemu personálu hodně děkuji. Bylo dobře, že jsem dokázal dnes jezdit. I když to nebylo v dobré kondici, byl jsem alespoň schopný poznat podmínky na dráze. Odpoledne jsem byl již naštěstí schopen absolvovat celý trénink, i když jsem se cítil hodně slabý. Havaroval jsem, ale naštěstí jsem se nezranil.“

 

Team Alice

Dalo by se říci, že standardní dvě poslední místa. Zajímavou situaci dnes odpoledne prožil Toni Elías, kterému se za jízdy rozpadla spojka. Odtrhl se kus víčka spojky, který udeřil Španěla do nohy. Vyšetření naštěstí nepotvrdilo vážné zranění, pouze ukázalo silnou podlitinu.

 

Toni Elías (nejlepší čas 1:43,262):

“Dnes jsem neměl štěstí. V prvním tréninku jsem nemohl vyzkoušet kvůli dešti změny na motorce, které jsme během tohoto týdne udělali, zatímco odpoledne, když byla dráha suchá, rozpadlo se víko spojky a udeřilo mě do pravé nohy. Nejsem zraněný, ale opravdu to bolí. Horní část chodidla je napuchlá, musím podstoupit nějakou léčbu, abych co nejrychleji zmírnil tu bolest.“

 

Sylvain Guintoli (nejlepší čas 1:41,875):

“Dnes ráno vypadal motocykl i pneumatiky Bridgestone dobře. Odpoledne jsme pokračovali v práci na suchém nastavení. Potřebuji změnit můj jezdecký styl. Není to snadné, musím se na to hodně soustředit. Musím si na to zvyknout a pak pochopím co ta motorka potřebuje a konečně se dostaví i výsledky.“

 

Repsol Honda Team

Daniel Pedrosa svým 16. ranním časem pouze potvrdil, že mu mokrá dráha vůbec nevyhovuje. Odpoledne na suchu již naopak svedl bitvu o celkové prvenství v tomto pátečním trénování.

 

Daniel Pedrosa (nejlepší čas 1:38,507):

“Dnes jsme začali se základním nastavením z Jerezu, nepotřebovali jsme udělat mnoho změn. Ráno byly podmínky velmi složité, pršelo a pak to zase osychalo. Navíc jsem měl problémy s mým jedním  motocyklem a tak jsem musel zastavit ještě před koncem tréninku. Odpoledne to bylo na suchu a tak jsme mohli pracovat na testu pneumatik pro závod. Bude to vzhledem k proměnlivému počasí hodně důležité. Po několika kolech jsem se odpoledne začal opět dostávat do správného estorilského rytmu.“

 

Nicky Hayden (nejlepší čas 1:38,688):

“Byl to celkem pozitivní den, vše se dařilo. Samozřejmě se musíme ještě trochu zlepšit, ale na mokru i na suchu se nám již celkem dařilo. Takže pokud se zítra podaří několik věcí vylepšit, bude to jen dobré pro nedělní závod. Mnoho jsme toho nepředělávali, takže jezdím na podobném nastavení jako v Jerezu. Podmínky nebyly nejlepší. Ráno to bylo trochu mokré, odpoledne zase silný vítr, ale tým pracoval dobře a připravil slušné nastavení, takže uvidíme zítra.“

 

Fiat Yamaha Team

Valentino Rossi v ranním tréninku havaroval, zůstal naštěstí nezraněn a odpoledne tak již mohl naplno využít své znalosti z této nejvzdálenější evropské dráhy.

 

Valentino Rossi (nejlepší čas 1:38,547):

“Jsem z dnešního výsledku šťastný. Byl jsem druhý v obou trénincích, tedy za sucha i na mokru. Pneumatiky Bridgestone pracovaly na mokru skvěle, měl jsem z nich dobrý pocit. Asi jsem jim začal až moc důvěřovat, protože jsem nakonec havaroval. Byl to celkem velký pád a já těžce narazil na zem, jsem v pořádku, jen mě bolí kyčel. Hned jsem sedl na druhou motorku a zajel dokonce ještě lepší čas. Odpoledne to bylo opět perfektní, i když dráha nebyla kvůli silnému větru ideální. Tohle je ovšem Estoril a víme, že zde se mění počasí z minuty na minutu. Musíme se na to připravit. Zítra se musíme opět zlepšit, za jakéhokoliv počasí musíme být připravení na nejlepší výkon.“

 

Jorge Lorenzo (nejlepší čas 1:38,868):

“Jsem pátý, musím se tedy zlepšit. Tohle je ovšem poprvé, co jsem v Estorilu s motorkou MotoGP. Největší problém je nyní počasí, které se neustále mění. Jednu minutu prší, pak najednou svítí sluníčko a neustále do toho fouká silný vítr. Je těžké připravit motorku. Všichni vědí, že to není můj oblíbený okruh, ale nesmím koukat dozadu, musím hledět jen vpřed. Musíme zlepšit motorku, musíme pracovat na pneumatikách, které nejsou ideální. Tentokrát jsem si na mokru již věřil více jak při testu v Jerezu. Dobrá věc je, že nová elektronika, kterou jsme testovali v Jerezu, pracuje dobře. Myslím, že by to mohl být další dobrý víkend, ale všichni jsou zde silní, takže musíme více pracovat.“

 

Yamaha Tech 3

Poprvé s novým motorem, jehož ventily jsou pneumaticky ovládané, se představili jezdci týmu Yamaha Tech 3 a zvláště Američan Colin Edwards se s ním dobře prezentoval, když prakticky celou tréninkovou dobu neklesl pod průběžné třetí místo. Jeho týmový kolega James Toseland se s okruhem Estoril seznamoval poprvé v životě. Své dnešní seznámení si doplnil o jeden pád, ze kterého naštěstí vyvázl nezraněn.

 

Colin Edwards (nejlepší čas 1:38,632):

“Ráno to bylo trochu divné, nevěděl jsem proč, ale motorka neposlouchala. Odpoledne jsem vyjel s nastavením, které se blížilo tomu z Jerezu a Kataru a hned to bylo lepší. Nový motor je skvělý. Se starým motorem to nešlo tak dobře v oblasti mezi trojkou a šestkou, zatímco s tímhle motorem cítíte, že je to opravdu to správné pro závody. Jel jsem za Valentinem a poprvé jsem se ho dokázal udržet na rovince. Normálně mi vždy ujížděl, nyní poprvé ne. Na takovýchto okruzích, kde je dlouhá rovinka, mi chyběly tři desetiny, nyní je tedy mám. Jsem opravdu velmi šťastný. Děkuji Yamaze, protože tohle je skvělé zlepšení.“

 

James Toseland (nejlepší čas 1:40,055):

“Tohle je obtížná dráha, zvláště ty brzdy na konci cílovky, kde musíte zatáčet do ostré zatáčky. Pak je tady ta hrozná šikana, kde dáváte rychlou překlápěčku ze strany na stranu. Studená pneumatika mě dnes odpoledne poslala již v prvním kole ven. Myslím si, že po ranním dešti nebyla dráha zrovna dost čistá.  Najížděl jsem do zatáčky v rychlosti, ve které rozhodně nepřemýšlíte o možnosti havarovat. Další věc, kterou si pak pamatuji je, že sedím na zadku se skrouceným kotníkem, který jsem si již zranil při testech v Jerezu. Jsem ovšem spokojený. Nový motor je jasné zlepšení. Jeho síla je docela agresivní, můžete proto skvěle akcelerovat. Je to jasný krok vpřed, děkuji za něj Yamaze, která slibovala, že nejpozději pro Estoril tento motor dostaneme a své slovo tak splnila.“

 

Ducati Marlboro Team

Mistr světa Casey Stoner byl také jednou z obětí dnešních špatných podmínek na okruhu v portugalském Estorilu. Australan nezvládl svůj stroj Ducati Desmosedici GP8 a na výjezdu ze šikany havaroval. Ital Marco Melandri zvolil jinou strategii v oblasti nastavení motocyklu, bohužel ani to mu nepomohlo odpoutat se ze zadních pozic výsledkových listin.

 

Casey Stoner (nejlepší čas 1:39,202):

“Tady máme úplně jiné problémy než v Jerezu. Stále nemám žádný pocit z předku motorky a vůbec nechápu proč jsem havaroval, když jsem jel tak pomalu a navíc to bylo v době, kdy byla motorka již postavená rovně. Doslova jsem se plahočil po dráze a najednou se motorka rozhodla vyhodit mě ze sedla. V minulosti jsem měl skvělý pocit z předního kola, bohužel je to již minulost. Mám problémy s přilnavostí přední pneumatiky, dnes jsem dokonce držel několikrát motorku na koleně a doslova v poslední chvíli jí zase dostal nahoru. Musíme tyto problémy vyřešit, jsem si jistý, že se změnou nastavení se dostaneme dále. Nebyl to náš nejlepší den, ale na druhou stranu nejsme zase tak daleko od naší rychlosti.“

 

Marco Melandri (nejlepší čas 1:41,112):

“Celý den jsme strávili zvláštní cestou, která ovšem nikam nevedla a my tak ztratili hodně času. Podmínky byly trochu smíšené, sucho i mokro, které ovšem převládalo. Nebylo to snadné, ale stejné pro všechny. Nyní nejsem v dobrém stavu, nedokážu jezdit jak bych chtěl. Zítra trochu změníme styl naší práce v nastavení a doufám, že se někam posuneme.“

 

Rizla Suzuki MotoGP

V dobré práci pokračovala tovární dvojice Suzuki, která konzistentními časy dosahovanými v obou dnešních trénincích obsadila pozice uprostřed výsledkové listiny.

 

Loris Capirossi (nejlepší čas 1:39,591):

“Dnes to bylo opravdu hodně těžké. Ráno jsme se toho moc nenaučili, protože dráha byla hodně obtížná. Odpoledne jsme sice již jezdili na slickách, ale i tak nebyly ideální podmínky. Byla velká zima a my dlouho nemohli najít správné nastavení. Nakonec se nám to ovšem povedlo a na konci dne jsme tak získali nějaký pokrok.“

 

Chris Vermeulen (nejlepší čas 1:39,946):

“Dnes jsme vyzkoušeli všechny povětrnostní podmínky. Ráno bylo sice mokro, ale časem to začalo osychat, i když ne natolik, abychom použili slicky. Jezdilo se na středních pneumatikách, což byla sranda, ale zase jsem měl možnost pozorovat, jak by se v těchto podmínkách dalo jet v závodě. Odpoledne nepršelo, ale stále tam bylo několik vlhkých míst. Dráha byla většinou suchá, ale hodně studená. Nakonec se podařilo udělat krok vpřed, který chceme zítra potvrdit.“

 

JiR Team Scot MotoGP

Andrea Dovizioso se dnes soustředil především na nastavení motocyklu pro závod, svou dobrou práci poté potvrdil šestým nejlepším časem.

 

Andrea Dovizioso (nejlepší čas 1:39,171):

“Velký rozdíl mezi jízdou na motorce MotoGP a 250 ccm na této dráze je to, že tahle závodní dráha má několik velmi pomalých zatáček, kde musíte velmi dobře používat první a druhý převodový stupeň. Na takto výkonném motocyklu to vyžaduje velmi mnoho citu pro plyn, zvláště pak na výjezdech ze zatáček. To je také důvod naší zítřejší práce na elektronickém ovládání motoru. Odpoledne jsem měl dobrou rychlost, kterou jsem neustále zlepšoval. Myslím si, že i zítra se budu dále zlepšovat. Estoril je okruh, který mám hodně rád a to mi pomáhá. Doufám, že i v závodě dokážu jezdit rychle.“

 

LCR Honda MotoGP

Spokojený Randy de Puniet překonal problém se stabilitou při brzdění a nakonec dosáhl na dobrý čas se závodním nastavením a závodními pneumatikami.

 

Randy de Puniet (nejlepší čas 1:39,332):

“Byl to hektický den, ve kterém jsme získali mnoho dat pro zítřejší práci. Ráno jsem se nejprve seznamoval s okruhem a pak se pustil do práce. Trochu jsem bojoval s předkem motorky. Společně s chlapci od Michelinu jsme udělali dobrou práci na výběru pneumatik, které mi nakonec dovolily jezdit stabilně rychlé časy. Měli jsme trochu problém s brzděním a stabilitou, ale nakonec jsme to vyřešili a já byl schopen na závodních pneumatikách ještě zrychlit.“

 

 

Další články sekce