KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ohlasy na dnešní testování ve Valencii

Tisková zpráva Teamu Alice
Ohlasy na dnešní testování ve Valencii
27.10.2008
 

Postupně doplňováno Dnešní den přinesl první práci na motocyklech pro rok 2009, i když většina jezdců jezdila na starých modelech, byla právě dnes oficiálně zahájená okurková sezona.

Mika Kallio (Team Alice; nejlepší čas 1:34,793):
„Po mém prvním dni práce na Ducati jsem velmi šťastný. Tohle je opravdu silný motocykl. Je zábavné na něm jezdit, protože si musíte doslova hrát s jeho charakteristickými rysy. Na téhle motorce cítíte oproti dvěstěpadesátce každý zásah do nastavení. Jakmile vyjedete na dráhu a něco změníte, hned to poznáte v chování Ducati. Pochopit tohle vše bude v prvních dnech velmi důležité. V novém týmu jsem si rychle přivykl a jsem si jist, že v nové sezoně budeme dobře spolupracovat.“

Niccolo Canepa (Team Alice; nejlepší čas 1:34,995):
„Znám už jízdu na Ducati Desmosedici GP8, ale tohle je poprvé, kdy se soustředím na nastavení motorky. V testech během sezony jsme hlavně pracovali na pneumatikách a na modifikace na motorce jsme neměli čas. Nyní se snažím porozumět reakci motorky na různé změny, hodně se učím. Hodně jsme motorku pozměnili a zítra v práci budeme pokračovat.“

Chris Vermeulen (Rizla Suzuki MotoGP; nejlepší čas 1:33,142):
„Dnes to bylo dobré testování. Mohli jsme srovnat časy se včerejším závodem a vyhodnotit naší práci na vývoji motorky. Měli jsme několik nových dílů v motoru, na podvozku a v elektronice. Měli jsme pozitivní i negativní ohlasy, ale to je při testování běžné. Doufám, že Suzuki bude schopná se získanými informacemi pracovat a pro další test příští měsíc na Phillip Islandu nám dodá další zlepšené díly. Stabilně dobré časy jsme jezdili na nových pneumatikách Bridgestone, které se společně s motorkou zdají být dobré.“

Loris Capirossi (Rizla Suzuki MotoGP; nejlepší čas 1:33,325):
„Myslím, že celkově to byl dobrý první test. Najezdil jsem hodně kol a celý den jsem se prakticky nezastavil. Zítra může pršet a tak jsme potřebovali dnes dostat odezvu od hodně věcí. Myslím, že Suzuki udělala dobrou práci na vylepšení motoru, ale stále na něm musíme pracovat, aby byl ještě lepší. Dobře fungovaly také pneumatiky. Bylo dobře, že jsme mohli takto celý den pracovat, mohli jsme porovnat změny v různých podmínkách. Vím, že můžeme být ještě o hodně lepší, než jsme nyní.“

Alex de Angelis (San Carlo Honda Gresini; nejlepší čas 1:33,375):
„Dnes to byl vynikající den a já jsem spokojený. Motor nové motorky má opravdu působivou sílu, nyní již věřím v budoucnost. Skvěle fungovaly také nové pneumatiky. Ovšem máme ještě hodně práce, protože jsme nebyli schopní otestovat všechen materiál dodaný od Bridgestone. Věřím si, podařilo se mi stabilně jezdit rychleji než ve včerejším závodě, proto jsem docela spokojený. Jsem šťastný v mém novém týmu, který mě skvěle uvítal.“

Toni Elias (San Carlo Honda Gresini; nejlepší čas 1:34,129):
„Jsem velmi šťastný, byl jsem dobře přivítán při mém návratu k Hondě a do týmu Fausta Gresiniho. Pro mě je to jako vrátit se domů, protože jsme před mým odchodem společně pracovali dva roky. Vím, že naše společná práce byla vždy úspěšná. Vrátit se do sedla Hondy není snadné, tohle je úplně jiná motorka než ta, na které jsem v roce 2008 jezdil. Po jedné hodině testování se můj pocit zlepšil. Pracujeme v klidu, víme, že to chce čas, abych se vrátil do správného rytmu.“

John Hopkins (Kawasaki Racing Team; nejlepší čas 1:33,760):
„Přední pneumatika, kterou mi dnes ráno přidělili, je identická s tou, kterou jezdil Valentino a Casey celou sezonu, ale na naší motorce až dosud nefungovala. Dnes jsme udělali nějaké změny na základním nastavení naší motorky a hned se to projevilo na jejím chování. Myslím, že je to opravdu pokrok. Nyní mám důvěru v přední kolo a to mi dovoluje jezdit tvrději v zatáčkách. Mám tady dvě motorky s různými motory, což nám dovoluje přímé srovnání a pomáhá v určení naší další cesty. Je také zajímavé zahájit práci s naším novým šéfem týmu Naoyou Kanekem. Celkově to byl velmi produktivní den a jsem spokojený s jeho výsledky. Pokud bude zítra sucho, tak doufám, že budeme schopní pokračovat v našem zlepšení.“

Ohlasy Marca Melandriho a Oliviera Jacqua v tiskové zprávě Kawasaki chyběly. Pouze bylo prezentováno, že se Melandri věnoval práci na základním nastavení ergonomiky jeho obou motocyklů, a že s výsledky prvního testovacího dne byl spokojen.

Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team; nejlepší čas 1:32,921):
„Dnes jsme odstartovali práci na roku 2009 a mě se podařilo poprvé vyzkoušet novou motorku. Je to jen základní, první model, ale můj dojem je z ní dobrý. Zdá se, že v Yamaze odvedli dobrou práci. Pracujeme na zvýšení rychlosti při výjezdech ze zatáček. Vypadá to dobře, ale stále na tom musíme ještě hodně pracovat. Pracovali jsme na nastavení a rozložení těžiště a já při tom byl rychlejší na nové motorce a to je dobře. Další dobrou věcí byly dnes nové pneumatiky. Jsem z jejich výkonu doslova překvapený. Tohle není ideální dráha pro srovnání, ale zdá se, že pneumatiky fungují všem, alespoň dnes všichni jezdili hodně rychle. Hodně to ovlivňují podmínky dráhy, ale každopádně je vidět kvalita pneumatik. Je vidět, že Bridgestone odvedl dobrou práci. Mám nyní zvláštní helmu „mistra světa“, kterou mám rád, a kterou budu používat celé zimní testování. Pokud jde o startovní číslo 1, tak samozřejmě budu používat i nadále mé číslo 46, ale stejně jako dříve si dám jedničku na záda.“

Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team; nejlepší čas 1:33,550):
„Dnes jsem opravdu spokojený, protože každý máme stejné pneumatiky. Vyzkoušel jsem si testovací motorku s několika novými díly, ale byla to práce pouze na shromáždění dat a nových informací. Myslím, že to byl dobrý den, několik kol se povedlo. Měl jsem ovšem odpoledne pád ve dvanácté zatáčce. Byla to má chyba, hodně jsem přidal plyn v době, kdy byla pneumatika ještě studená. Jsem naštěstí nezraněn a tak zítra můžu pokračovat v práci. Budeme opět pracovat s novými pneumatikami. Samozřejmě, že potřebujeme více času, abychom jim začali rozumět.“

Daniel Pedrosa (Repsol Honda Team; nejlepší čas 1:32,672):
„Dnes byly perfektní podmínky pro testování. Slunečno a asfalt měl po včerejším závodě skvělou přilnavost. Testovali jsme nějaké nové specifikace v motoru za účelem zvýšení výkonu a pak jsme se zaměřili na test pneumatik. Zpočátku jsem neměl dobrý pocit, ale společně s mechaniky jsme několik věcí změnili a vše se zlepšilo. Je jasné, že příští rok se bude muset jezdec i motorka přizpůsobit pneumatikám. Kvůli perfektním podmínkám jsme dnes neměli žádný problém s omezeným počtem pneumatik.“

Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team; nejlepší čas 1:33,676):
„Byl to opravdu vzrušující den. Motorka je skvělá, očekával jsem, že budu spokojený. Ve srovnání s mým letošním strojem, má tovární motorka mnoho jiných aspektů, zvláště motor je silnější ve všech charakteristikách. Od začátku byla skvělá i stabilita předního kola. Potřebuji ovšem více času na pochopení elektroniky. Zvláště kontrola trakce, která má strašně moc nastavení. Dnes jsem poprvé také vyzkoušel pneumatiky Bridgestone, zdají se dobré, ale musím trochu změnit můj jízdní styl. Celkově to byl dobrý den, ale ještě se musím hodně učit.“

Casey Stoner (Ducati Marlboro Team; nejlepší čas 1:32,464):
„Pocity z prvního dne testování a z GP9 jsou opravdu skvělé. Vyzkoušeli jsme mnoho věcí, nějaké fungovaly dobře, nějaké naopak ne. To je však normální, protože tohle je úplně jiný motocykl než GP8. Máme ještě několik dílů k testování, ale již s tímto mám dobré pocity při jízdě. Mohu stabilně jezdit rychle. Motor se zdá být více progresivní, jsem s ním spokojený. Při brzdění je motorka stabilnější. Musíme pracovat na zadní části, je to otázka nalezení dobrého nastavení. Spokojený jsem také s pneumatikami. S těmi, co jsem použil ráno, jsem byl schopen stabilně rychle jezdit třicet kol. Myslím, že Nicky je s prvním dnem spokojený, pokračoval ve svém zdokonalení a já věřím, že za několik dnů bude opět skvěle jezdit.“

Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team; nejlepší čas 1:33,960):
„Byl to velmi intenzivní den, plný testování mnoha věcí a porozumění motocyklu. Tohle jsem ovšem očekával. Nejprve jsem si vyzkoušel GP8 a pak přešel na GP9. Je hodně práce, kterou je potřeba udělat, ale jsem šťastný. Je hodně věcí, kterým musím porozumět, ale vím, že motorka má potenciál. Tento první den mi dal hodně poznání z nového týmu i nové motorky. První věc, která je obrovsky cítit, je to velké zrychlení. Cítil jsem se na motorce hned pohodlně, ani jsem moc nezměnil páčky a řidítka. Nastavení jsme také moc neměnili, jen jsme udělali drobné úpravy, trochu změnit mapy, otestovat pár pneumatik, a tak podobně. Vše za účelem porozumět motorce.“




Další články sekce