KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 25. března do 31. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ohlasy na Jerez (čtvrtek)

Foto: Fiat Yamaha
Ohlasy na Jerez (čtvrtek)
27.11.2008
 

Valentino Rossi byl dnes nejrychlejší v Jerezu, jeho, ale i ohlasy dalších jezdců naleznete v tomto článku.

Nejlepší časy testů v Jerezu – 2. den
  1. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team 1'39.429
  2. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda 1'39.447
  3. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team 1'40.426
  4. Toni Elias (SPA) Team San Carlo Honda Gresini 1'40.448
  5. Alex de Angelis (RSM) Team San Carlo Honda Gresini 1'40.486
  6. Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Team 1'40.486
  7. Mika Kallio (FIN) Alice Team 1'40.564
  8. Colin Edwards (USA) Tech 3 Yamaha 1'40.604
  9. Sete Gibernau (SPA) Onde 2000 1'40.856
10. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda 1'40.966
11. Niccolo Canepa (ITA) Alice Team 1'41.077
12. James Toseland (GBR) Tech 3 Yamaha 1'41.740
13. Vittoriano Guareschi (ITA) Ducati Marlboro Team 1'42.906
14. Yuki Takahashi (JPN) Scot Honda 1'42.918

Valentino Rossi:
„Dnes byla dráha trochu více suchá, takže jsme se byli schopní zlepšit. Pracovali jsme hodně na nové motorce, zkoušeli jsme další nové díly, včetně dílů do motoru, se kterými jsme jezdili docela rychle. Vypadá to, že s tímto novým motocyklem jdeme správným směrem, jsem s tím spokojený. Doufám, že získané informace dokáží inženýři zužitkovat ve vývoji. Již se těším co pro nás připraví do Sepangu. Myslím si, že tyto testy s novým pravidlem o pneumatikách, byly pozitivní. Bridgestone odvedl dobrou práci, ovšem myslím si, že budou mít složitou práci při volbě jakou pneumatiku vzít na který okruh. Každopádně příští rok to budou vzrušující bitvy na stejných pneumatikách, za stejných podmínek. Nyní se již těším na krátkou dovolenou. Příští týden jedu do Walesu na rally. Doufám, že to bude velká zábava. Letos to byl fantastický rok a já jsem šťastný, že jsem ho dnes skončil na vrcholu. Není to nic důležitého, ale mě to uklidňuje pře zimní přestávkou.“

Jorge Lorenzo:
„Dnes jsme se soustředili na vývojový motocykl, který má několik nových dílů a nové nastavení od Valentina. Asi jsme s touto motorkou měli trochu výhodu, protože se mi podařilo zlepšit můj čas. Jsem s tím spokojený. Tahle nová motorka je lepší v akceleraci, míň se to zvedá na zadní kolo, plyn je snadnější ovládat, takže to je výhodnější. Závěr těchto dvou dnů je velmi pozitivní, myslím si, že víme, že máme ještě hodně práce na vylepšení motorky i na změně mého jezdeckého stylu. Nyní máme dlouhou dovolenou, těším se na ní, protože od Valencie jsem byl v jednom kole. Bude dobré být dva měsíce s mými přáteli a mou rodinou. Ovšem také se těším na únor a na Sepang, kde bych snad mohl vyzkoušet i nový motor.“

Nicky Hayden:
„Dnes jsme se hodně zlepšili. Je důležité mít těsně na sebe navazující dny s podobnými podmínkami, protože ve Valencii jsme měli jeden suchý den a nebyli jsme tak schopní překontrolovat změny, které jsme přes noc udělali. Dnes jsem se na motorce cítil o mnoho lépe. Je důležité, že jsem se dokázal o sekundu a půl zlepši oproti včerejšímu času. Stále jsme ovšem až za druhými nejlepšími chlapci a já vím, že zlepšit se o tu poslední sekundu je nejhorší. Tým pracuje skvěle. Myslím si, že jsem si začal na tuhle motorku a pneumatiky zvykat, takže mohu domů odletět s klidným svědomím. Jsem rád, že tady byl i Casey. Bylo užitečné s ním a Filippem Preziosim o problémech diskutovat. Ukazuje to, jak těsné jsou vazby v tomto týmu, kde chce každý udělat maximum na vývoji pro příští rok. Chtěl bych to ukonči pozdravem – šťastné díkuvzdání všem do Ameriky.“

Mika Kallio:
„Tohle byl pro nás dobrý start. Trochu stranou byli Rossi a Pedrosa, kteří jezdili ohromně rychle, ale my jsme jen desetinu od třetí pozice, kde je Lorenzo. Včera jsem se trochu staral o to, jak se do toho dostat, protože tohle je těžký okruh pro motorku MotoGP, ale dnes jsme dobře pracovali a dosáhli několik zajímavých výsledků. Samozřejmě časy na kolo toho moc v tuto chvíli neukazují, ale dává nám to trochu naděje do příštího roku.“

Niccolo Canepa:
„S prací udělanou během těchto dvou dnů jsem spokojený. Konečná pozice není nejlepší, ale jsem jen 1,5 sekundy od třetího místa a to v tento okamžik není zase tak špatné. Dokázal jsem svůj loňský čas z tohoto okruhu zlepšit o více jak 1,5 sekundy. Dnes jsme se soustředili na nalezení dobrého rytmu jízdy a také jsem si zvykal na novou zadní brzdu na řidítkách. Vše jde správným směrem.“

Dani Pedrosa:
„Po včerejší práci s motorem, jsme se dnes soustředili na podvozek. Pracovali jsme na zlepšení motorky při brzdění a v průjezdu zatáčkou. Jediným problémem bylo počasí, což znamenalo, že jsme dnes nenajezdili tolik kol. Museli jsme počkat až dráha úplně oschne, takže až do 14:00 jsme nejezdili. Pracovali jsme ovšem dobře a během tří hodin jsme udělali mnoho pozitivního. Našel jsem dnes dobrý pocit na motorce, takže si musíme sednou a analyzovat získané údaje, abychom byli připravení na další test v Sepangu. Na dovolenou nemám žádné plány. Během prosince budu dělat nějakou reklamu pro mé sponzory, pak budu nějakou dobu s mými příbuznými a kamarády.“

Andrea Dovizioso:
„Dnes jsme neměli mnoho času na práci. Našim cílem bylo nalézt nejlepší pozici pro můj jízdní styl. Udělali jsme jen několik změn a při tom porozuměli mnoha věcem. Dále se budeme věnovat pneumatikám Bridgestone, což nebude snadné, protože tyhle pneumatiky jsou jinak stavěné, než ty, na kterých jsem až doposud jezdil. Viděli jsme, že i jiným jezdcům, kteří přešli na Bridgestone, to chvilku trvá. Každopádně jsem spokojený, protože prototyp 2009 se chová daleko lépe než ten z roku 2008. Motor jde hladce a je tak s ním snadnější hledat limity. Zde jsem nejezdil moc rychle, ale tohle je teprve začátek mého učení. Máme mnoho myšlenek do dalších testů v Sepangu. Dani jezdil velmi rychle, což dokazuje, že motorka má potenciál.“

Toni Elias:
„Jsem hrozně šťastný, že jsem zpět v týmu Gresini a na Hondě. Včera jsme chtěli pracovat krok za krokem, protože chci pracovat v klidu, postupovat logicky a nedělat chyby. Pracovali jsme většinu času na zadku motorky, protože jsme měli nějaké problémy s přilnavostí. Testovali jsme nějaké různé nastavení, které by naší motorku přizpůsobilo na nové pneumatiky Bridgestone. Jsem spokojený, protože dnes se nám podařilo nalézt dobrý kompromis mezi motorkou a pneumatikami. Již mám také lepší cit pro zadní pneumatiku. Můj čas byl lepší a i já se cítil klidněji. I když samozřejmě musíme pokračovat v práci, tak si myslím, že jsme zde odvedli dobrý výkon. V Sepangu již dostaneme motorku, na které pojedu v roce 2009.“

Alex de Angelis:
„Toto byl velmi důležitý test. Pracovali jsme hlavně na nastavení a zkoumali jsme chování pneumatik Bridgestone. S novými řády je důležité dobře přizpůsobit motorku pneumatikám a ne naopak, jako tomu bylo dříve. Samozřejmě, že v práci na nastavení budeme pokračovat, abychom dostali z motorky co nejvíce. Musím říci, že první poznatky jsou pozitivní. Tahle motorka, motor i povozek, je lepší. Tahle motorka je také lepší i na mou výšku. Dnes jsme dosáhli působivých výsledků a skončili nedaleko třetího místa. Od Valencie pracuji s novým šéfem Antonio Jimenezem, který vloni pracoval s Nakanem, s ním jsem velmi spokojený.“

Yuki Takahashi:
„Během těchto dvou dní jsem se dobře bavil, na motorce MotoGP je zábavné jezdit. Skutečná zábava přišla později, když jsem konečně získal důvěru na motorce. Můj cíl zde byl najezdit co nejvíce kilometrů a pochopit, jak motorka reaguje na změny. Tohle vše je pro mě nové. Nebyl to snadný test, na tomto okruhu se těžko dosahuje dobrý čas. Ráno byla zima a vlhko a odpoledne jsem nechtěl podstupovat zbytečné riziko. Ve Valencii jsem ještě jezdil bez ovládání elektroniky, zde jsem jí začal trochu používat.“


Další články sekce