KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ohlasy na testy v Doha (3)

Foto: Yamaha
Ohlasy na testy v Doha (3)
04.03.2009
 

Noční testy v katarském Doha prověřily připravenost týmů na letošní sezonu MotoGP.

Valentino Rossi (75 kol; 1:56,972):
„Zezačátku jsme jezdili docela rychle, ale jakmile se ochladilo a zhoršila se přilnavost, tak jsme se celkem trápili. Odstartoval jsem do simulace závodu, ale ve skutečnosti jsem jezdil stále pomaleji a pomaleji. Takže jsme jí nedokončili a raději se soustředili na test nějakých dílů a na práci s nastavením. Naše pozice není špatná, jsme třetí a blízko za Lorenzem. Stoner ovšem jezdil hrozně rychle, ale nedělám si z toho velké starosti, protože máme před závodem jistý nápad, jakou cestou zlepšit motorku. Domnívám se, že za měsíc, kdy bude již tepleji, budeme připravení lépe. Tohle není můj oblíbený okruh, není dobrý ani pro naší motorku a cíl pro závod je dosáhnout lepší výsledek než v loňském roce. Nyní bude poslední test v Jerezu, očekávám, že tem budeme již silnější.“

Jorge Lorenzo (82 kol; 1:56,733):
„Jsem dnes večer hodně šťastný, protože tento trénink byl pro nás o mnoho lepší. Zvlášť dobrá byla simulace závodu, ale ve skutečnosti byl zlepšením celý večer. Vyzkoušeli jsme nějaké jiné nastavení a to nám pomohlo. Hlavně jsem našel dobrý a pohodlný způsob práce s motorkou, což znamená, že mohu jezdit rychleji. Nyní se na pneumatikách Bridgestone již cítím lépe. Během simulace závodu jsem byl schopen jezdit velmi stabilní časy a držet dobrý rytmus jízdy. Všichni pracovali za tímto cílem velmi tvrdě a já jsem spokojený, že končíme tento test po dobrém výkonu. Nyní se těším na závod.“

Casey Stoner (31 kol; 1:55,744):
„Jsem velmi spokojený s dosaženým časem a rytmem jízdy, který jsem dnes produkoval, i když bych možná preferoval ještě několik kol a test ještě trochu více nového materiálu. Viděli jsme ovšem, že okolo desáté hodiny se hodně zhoršily podmínky na dráze. Hlavně v místě, kde se brzdí do druhé zatáčky, bylo velké riziko pádu. Podobně jako v loňském roce, zde byla šance upadnout i při normální jízdě. Měl jsem s druhou motorkou problémy a tak jsme se rozhodli ukončit testování dříve. Podařilo se nám trochu pracovat s elektronikou a s novou kyvnou vidlicí, něco bylo dobré, něco naopak ne. Zápěstí slouží docela dobře, již to není tak bolestivé jako v Sepangu, i když pohyblivost se o mnoho nezlepšila. Uvidíme, jak to bude fungovat na jiném okruhu, kde je víc zatáček s tvrdým brzděním a více zatáčení do leva, to je totiž místo, kde mě to nejvíc bolí.“

Nicky Hayden (53 kol; 1:57,225):
„Udělalo se hodně pokroku a tak jsem opravdu spokojený. Ráno jsem si říkal, že je ta správná doba posunout se kupředu, protože je před námi pouze dvoudenní test před startem sezony. Jsem rád, že se nám tohle povedlo. Je tu samozřejmě ještě spousta práce, ale můj tým tvrdě pracoval a tak nyní máme mnoho informací o směru naší další práce. Líbila se mi nová kyvná vidlice, ale je ještě mnoho práce, kterou musíme s týmem udělat. Musíme porovnávat s předchozí verzí a udělat konečné rozhodnutí. Chtěl jsem najezdit ještě více kol, ale po desáté hodině se změnily podmínky. Hodně chlapců havarovalo nebo vyjelo mimo dráhu, takže jsme se rozhodli neriskovat. Dnes jsem také zkoušel výměnu motorek, abych v případě deště věděl jak vše dělat.“

Randy de Puniet (77 kol; 1:57,401):
„Celkově jsem s tímto třídenním testem spokojený. Ve srovnání se Sepangem jsme udělali důležitý krok vřed. Dnes večer jsem měl na motorce dobrý pocit, přizpůsobil jsem svůj jezdecký styl a začal jsem chápat, jak používat pneumatiky Bridgestone především v zatáčkách. Stoner jel neuvěřitelně rychle, takže musíme dál tvrdě pracovat.“

Andrea Dovizioso (74 kol; 1:57,449):
„Hodně jsme se během těchto tří dní naučili, takže jsem spokojený. Dnes náš test neprobíhal podle plánů, protože jsme asi po hodině začali bojovat s vibracemi, které nám vše zkomplikovali a my tak museli změnit náš plán. Jel jsem v jednom kuse 15 kol a to nám ukázalo, že musíme udělat na motorce nějaké úpravy, aby to lépe vyhovovalo pneumatikám Bridgestone. Na tomto okruhu musíme vylepšit přilnavost především na výjezdech ze zatáček. I když je před námi mnoho práce, jsem spokojený s tím, co jsme doposud udělali.“

Alex de Angelis (61 kol; 1:57,591):
„Dnes byly podmínky dráhy lepší, ale my se nedokázali zlepšit tolik, kolik jsme očekávali. Trpěli jsme vibracemi zadního kola a tak jsme pracovali a přizpůsobení motorky k pneumatikám Bridgestone. Na konci jsme se trochu zlepšili. Celkově jsem s tímto třídenním testem spokojený, motorka je rychlá, ale my potřebujeme zlepšit práci za účelem využití plného potenciálu této motorky.“

Toni Elias (66 kol; 1:57,804):
„Pokračovali jsme v práci na nastavení geometrie a pokoušeli jsme se zlepšit můj pocit ze zadního kola. Testovali jsme nějaké zásadní řešení, ale nedostali jsme výsledky, jaké jsme chtěli. Myslím si, že potřebujeme lepší přilnavost a více styčné plochy pneumatiky s asfaltem.“

Yuki Takahashi (61 kol; 1:58,412):
„Ještě se učím práci na této motorce, ale již se lepší mé pocity i časy. Udělali jsme pokrok. Dnes jsem začal trochu tvrději jezdit a měl jsem lehký pád. Pokračoval jsem v práci na mém druhém motocyklu. Stále se učím, ale před testy v Jerezu se cítím jistý.“

Mika Kallio (54 kol; 1:57,938):
„Ve srovnání se včerejškem, šlo dnes vše lépe, i když předek motorky nefungoval nejlépe. Nenašel jsem správnou důvěru ještě více přitlačit. Jsem přesvědčen, že až se sem vrátíme pro první závod sezony, bude vše ještě lepší. Podmínky na dráze budou lepší a to by mělo usnadnit naší práci.

Niccolo Canepa (50 kol; 1:57,946):
„Stejně jako včera jsme se nedostali na dráhu v posledních hodinách, protože již bylo velké chladno. Někteří jezdci se zlepšili v posledních minutách a dostali se před nás. Ale to mi dnes nevadí. Jsem se svou prací spokojený, přestože jsem udělal malou chybu a uklouzl jsem. Naštěstí se mi nic vážného nestalo. Nyní odjíždím domů s důvěrou a vysokým očekáváním. Jsem spokojenější než po testech v Sepangu.“

Marco Melandri (73 kol; 1:58,851):
„Byly to tři dobré dny. Jsme pěkně daleko s přilnavostí zadního kola, tam se musíme opravdu zlepšit. Musíme udělat velké změny, abychom viděli opravdový potenciál. Nejsme na sto procentech, takže musíme tvrdě pracovat, abychom se přiblížili ke konkurenci.“

Chris Vermeulen (70 kol; 1:57,224):
„Byli jsme schopní jet simulaci závodu, vyzkoušet nějaká nastavení a rozhodně na této dráze udělat pokrok směrem kupředu. Ještě ovšem stále musíme pracovat na rychlosti motoru, stále jsme ještě na rovinkách pomalejší a to není do závodů dobré.“

Loris Capirossi (42 kol; 1:57,253):
„Jsem opravdu spokojený, tohle je rozhodně lepší stav, jak vloni. Bylo důležité si potvrdit, že motorka je zde konkurenceschopná. Motor je to, na čem musíme pracovat. Bojujeme s maximální rychlostí, což je pro nás nejproblematičtější věc.“


Další články sekce