KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 15. října do 21. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Pešek je s přestupem spokojen

Text: ČTK; Foto: Auto Kelly CP GP Racing
Pešek je s přestupem spokojen
22.04.2008
 

Český motocyklový jezdec Lukáš Pešek je zatím maximálně spokojen se svými výkony v úvodních třech závodech mistrovství světa, v kterých se představil ve třídě do 250 ccm. Čtvrtý muž loňské sezony stopětadvacítek po pádu na úvod v Kataru dvakrát dojel na desátém místě a získal tak dvanáct bodů.

V první polovině sezony je přitom jeho hlavním cílem sbírat zkušenosti ve vyšší třídě a pohybovat se kolem desátého až patnáctého místa. "Určitě je to zatím nad očekávání. Mám z toho radost. Chci ale ještě více dopředu," řekl dvaadvacetiletý Pešek na dnešní tiskové konferenci v Praze.

 

Ani na chvíli proto nelitoval, že se po skončení loňské sezony rozhodl opustit nejslabší kubaturu. "Sice se mě na to dost často někdo ptá, ale opravdu toho nelituji. Jsem spokojený, že jsem to udělal. Nechtěl jsem zůstat ve stopětadvacítkách. Můj cíl je jinde," podotkl Pešek, který by se rád v budoucnosti prosadil do královské třídy MotoGP.

 

Pražský jezdec si je ale vědom, že stále má velké rezervy. "A když se pohybuji kolem desátého místa, tak jsou asi všude," smál se Pešek. Jeho jednoznačně největším problémem jsou ale výkony v druhé polovině závodu, kdy se musí vyrovnat s jízdou na opotřebovaných pneumatikách. "Jedná se o posledních pět deset kol. Když (pneumatiky) odejdou, nevím jak jet. Chybí mi zkušenosti, které musím získat. A to se dá jen v závodech, nejde to nějak natrénovat," uvedl člen týmu Auto Kelly CP Grand Prix Racing.

 

Zkušenosti, které nasbíral ve slabší třídě, prý nehrají žádnou roli. "Stopětadvacítka nebyla na opotřebování (pneumatik) tak náchylná, nebyl tam takový výkon. Motorka se dala ovládat tělem, tady rukama. A když se vám splaší sto koní, není jednoduché to udržet," vysvětloval Pešek. Nejhorší je to podle něho v dlouhých rychlých zatáčkách. "Ty pomalé člověk nějak ukroutí. V dlouhých, kdy potřebuje jet rychle a s plynem, tam to nejde," řekl.

 

Zcela opačně než v případě pneumatik je na tom Pešek se starty, které mu ve slabší kubatuře moc nešly. Po přestupu do dvěstěpadesátek na začátcích závodů tolik neztrácí. "Stopětadvacítka měla jen padesát koní a bylo to o tom, že člověk dal plný plyn a snažil se motorku rozhýbat. Teď jich mám sto a spíše musím zápasit s tím, abych udržel přední kolo na zemi a co nejrychleji to rozjel. Je to hodně o citu," porovnával Pešek.

 

Domácí česká motocyklová jednička se po roce v MS opět potkává i s krajanem Karlem Abrahamem a oba jsou na tom zatím podobně. Získali stejný počet bodů. Pešek však výsledky brněnského konkurenta moc nesleduje. "Po závodě se kouknu, jak na tom je, ale není to moje priorita. Nejsem tam, abych jezdil národní mistrovství, ale mistrovství světa. Nechci jezdit do smrti desátý patnáctý. Můj cíl je být první," řekl Pešek.

 

Rozšířit svou bodovou sbírku se bude snažit o příštím víkendu, kdy se uskuteční čtvrtý podnik seriálu v Číně. A do Šanghaje se bude český jezdec vracet rád, před rokem se tam radoval ze svého premiérového vítězství ve světovém šampionátu.

 

"Zatím se tam jelo dvakrát a vždy jsem bojoval o první místo. Je jasné, že teď na to nenavážu, ale doufám, že to dopadne dobře. Chtěl bych se dostat opět do první desítky a třeba se posunout ještě kousek blíže k čelu," přál si Pešek.

 

 

Další články sekce