přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. listopadu do 19. listopadu.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Petr Pilát oficiálním továrním jezdcem KTM

Tisková zpráva KTM; foto: petrpilat.cz
Petr Pilát oficiálním továrním jezdcem KTM
29.02.2008
 

Teprve sedmnáctiletý Petr Pilát se stal oficiálním továrním jezdcem rakouské KTM.

Talentovaný Čech Petr Pilát se stal oficiálním továrním jezdcem rakouské továrny KTM, za kterou bude vystupovat při freestylových motokrosových akcí. Pit Beirer, ředitel KTM Offroad divize, řekl, že od nováčka v továrním týmu KTM očekává velké věci. „Petr je ještě velmi mladý a my s ním podepsali smlouvu na rok 2008 a 2009,“ říká Pit Beirer. „Není to pouze velmi sympatický chlapec, ale je to také velký profesionál, který pečlivě plánuje své triky. Předpovídám mu ohromnou budoucnost. Myslím si, že až dostane mezinárodní zkušenosti, bude schopen dosáhnout standardů jako nejlepší američtí jezdci.“

 

Freestyle má kořeny v USA, ale soutěže jako Red Bull X-Fighters (http://www.redbullxfighters.com/), která má letos šest závodů (duben: Mexiko, květen: Brazílie a Itálie, červen: USA, červenec: Německo a Španělsko) navštěvuje obrovské mezinárodní publikum. Ve svém prvním roku u KTM pojede Petr „Pilník“ Pilát kompletní X-Fighters a několik dalších špičkových událostí, ve kterých nastoupí proti nejlepším freestylistům světa.

 

Petr Pilát, kterému je nyní 17 let, se dostal do podvědomí veřejnosti ve svých čtrnácti letech, kdy jako nejmladší jezdec historie dokázal před 17000 diváky v pražské Sazka Areně úspěšně skočit „back flip“. Navzdory svému mládí je Pilát velmi zkušený jezdec, který první motokrosový závod jel v pouhých šesti letech. O rok později poté zaznamenal své první vítězství a když mu ještě nebylo ani devět let, mohl se pyšnit titulem českého šampióna třídy 65 ccm. Od svých deseti let začal zkoušet freestylové triky, užívat si adrenalinu  a pohody při freestylu. V roce 2004 těžce havaroval, zlomil si obě ruce a zranil játra i slezinu. Nikdy ho však havárie neodradila od jeho cílů, které ho dnes dostaly až do pozice továrního pilota KTM.

 

 

Další články sekce