KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. dubna do 28. dubna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

První lajna s českou účastí

Tisková zpráva Jakube Smrže
První lajna s českou účastí
28.02.2009
 

Do zítřejšího premiérového závodu MS nové superbikové sezóny 2009 vyjede Kuba Smrž ze čtvrté příčky. Bude to podruhé v jeho kariéře. Navíc o to pikantnější, že se mu to podařilo právě při premiéře nového formátu sobotní kvalifikace, jenž promotér superbikové šampionátu představil.

Skoro by se dalo konstatovat, že Kuba Smrž prošel novým sítem Superpole, jako nejjemnější píseček, bez jakéhokoliv odporu. Avšak zase až tak jednoduché to nebylo, jak ostatně sám popisuje. Nicméně je pravda, že fantasticky naladil českého motocyklového fanouška před úvodním závodem sezóny a je skvělé, že se tak máme na co těšit a komu i vydatně držet nejen všechny palce, ale i pěsti. Druhý den tréninkových klání „u klokanů“ se neobešel bez drobných komplikací a 25-letý Jihočech po druhém kvalifikační tréninku klesl jen na 3.příčku. Ve volném tréninku však už ne na záložním motocyklu, si před nadcházejícím Superpole spravil své sebevědomí druhou příčkou. V jeho třech sekcích Kuba ze svého základního času postupně umazával  desetinky až na neuvěřitelných 1.31,600, což mu vyneslo podruhé v kariéře start z první řady, když k tomu aby dostal trofej za třetí místo chyběly jen nicotné 4 tisíciny vteřiny.

Jakub Smrž: „Dnes ráno jsme se chtěli spíše soustředit na nastavení motorky, ovšem při prvním kole po vyjetí z boxů do kvalifikace začala zlobit a nestihl se vyřešit problém s elektronikou. Tím pádem jsem byl nucen jezdit na motorce č.2, jenž zatím nemá „závodní“ motor, což byl i důvod proč jsem nebyl v kvalifikaci schopen se přiblížit svému včerejšímu maximu, ale vyzkoušeli jsme si hodně potřebných věcí. Do volného tréninku už byla Ducati č. 1 v pořádku  a my mohli pokračovat v práci podle plánu a výsledkem tak byla druhá příčka ve volném tréninku a hlavně pak velmi podobný čas mému maximu. Pro nový formát Superpole jsme zvolili následující strategii, nastoupit do první části se standardní gumou a postoupit dál, což se nám celkem bezpečně podařilo.  V jeho druhé části jsem se pak dokonce znova se standardní gumou dostal pod 1.32. Ještě jsem zkusil kvalifikační gumu, ale udělal jsem pár chyb a tak jsem zrychlil jen velmi minimálně. I tak však na čas 1.31,665 stačil na postup do finální části, kde si to posledních osm jezdců rozdalo o zbývající postavení na startovním roštu, před zítřejším závodem. Podařilo se mi vyjet si s drobným zlepšením první lajnu, což je pro nás ten nejlepší možný začátek sezóny. I když mne trochu mrzí, že k 3.místu chybělo jen těch pár tisícinek. I tak je první řada nad naše očekávání, vezmeme-li v úvahu kolik kilometrů tu konkurence při testech najezdila. Zítra hlavně musím dobře odstartovat a udržet se první kola na špici, pak je možné všechno.“


Další články sekce