přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rekordní sezóna brněnského Automotodromu

Tisková zpráva Automotodromu Brno; foto: Kawasaki
Rekordní sezóna brněnského Automotodromu
18.03.2008
 

Brněnský Automotodrom zaznamenal nejúspěšnější sezónu ve své novodobé historii. V roce 2007 zavítalo na Masarykův okruh téměř půl milionu návštěvníků a podnik Cardion ab Grand Prix České republiky byl Mezinárodní asociací jezdců a týmů (IRTA) vyhlášen nejlepším podnikem MotoGP sezóny 2007.

O vzrůstající oblibě brněnského okruhu mezi veřejností vypovídá návštěvnost motoristických podniků, která se v konečném součtu oproti sezóně 2006 zvýšila téměř o čtyřicet procent. Atraktivní program sezóny 2007 přilákal na Masarykův okruh necelých 420 000 návštěvníků, zatímco v předchozím roce jich na okruh přišlo zhruba 300 000.

 

Obrovskému zájmu veřejnosti se těšil především podnik Cardion ab Grand Prix České republiky, na který se přišlo podívat 245 039 motoristických fanoušků. Takto nastavenou laťku návštěvnosti nepřekonal žádný jiný z osmnácti světových okruhů, kde se seriál MotoGP v roce 2007 odehrával. Brněnský podnik se tak stal nejnavštěvovanějším podnikem MotoGP v sezóně 2007. Výrazný růst návštěvnosti zaznamenaly rovněž podniky Mistrovství světa cestovních vozů a Mistrovství světa superbiků.

 

Největším úspěchem sezóny 2007 je pro brněnský okruh bezpochyby ocenění Mezinárodní asociace jezdců a týmů (IRTA – International Road Racing Teams Association). Takzvaná IRTA Trofej je každoročně udělována okruhu, který je jezdci seriálu MotoGP vyhodnocen jako nejlepší organizátor podniku MotoGP. V bodovém hodnocení oceňují jezdci především bezpečnost okruhu, technickou připravenost závodní dráhy či úroveň zázemí pro jezdce a týmy.

 

Prestižní IRTA Trofej získal brněnský Automotodrom již v letech 1999 a 2004. Ocenění za úspěšnou organizaci podniku Cardion ab Grand Prix České republiky 2007 převezmou zástupci okruhu letos v srpnu při další brněnské Grand Prix.

 

Návštěvnost jednotlivých podniků na brněnském Automotodromu:

Tuning Jaro – 3 000 diváků (3 000 v roce 2006)

Jarní cena Brna – 3 500 (3 000)

MS cestovních vozů – 52 000 (35 000)

Memoriál F. Šťastného – 3 000 (3 000)

MS superbiků – 55 000 (40 000)

Cardion ab Grand Prix – 245 039 (159 000)

Memoriál J. Huleše – 3 000 (3 000)

FIA Grand Tourismo – 13 00 (17 000)

A1 Grand Prix – 35 000 (38 500)

Epilog – 3 000 (3 000)

CELKEM419 039 (301 000)

 

Další články sekce