přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Repsol Honda chce rozšířit své úspěchy z Jerezu

Tisková zpráva Repsol YPF
Repsol Honda chce rozšířit své úspěchy z Jerezu
23.03.2008
 

Tovární tým Repsol Honda má ze španělského Jerezu de la Frontera již mnoho dobrých výsledků ze závodů 500 ccm a poté MotoGP, tyto výsledky chce nyní dále rozšířit.

Šest vítězství na okruhu Jerez de la Frontera má na svém kontě tým Repsol Honda, který zde slavil triumfy s Mickem Doohanem (1996), Alexem Criville (1997-1999) a poté s Valentino Rossim (2002 a 2003). V loňském roce zvítězil v kvalifikaci Daniel Pedrosa, o den později zaznamenal Pedrosa druhé místo. Pódium v barvách Repsolu zde slavil v roce 2006 i Nicky Hayden, který tehdy v Jerezu startoval třetím místem svou cestu za světovým titulem.

 

Ačkoliv Daniel Pedrosa svůj domácí okruh má rád, nikdy na něm nedokázal zvítězit v závodě kategorie 125 ccm, ba dokonce při svých třech startech zde nedosáhl v nejslabší kategorii ani na pódium. V silnějších dvěstěpadesátkách zde již slavil vítězství, když se radoval v roce 2005. Hayden a Pedrosa se pokusí v Jerezu získat dobré výsledky, klíč k nim by měl být dobře připravený stroj Honda RC212V. Stabilita a rovnováha nastavení je důležitým faktorem pro úspěch na okruhu, kde jezdci absolvují během jednoho kola mnoho zatáček ve vysoké rychlosti. Továrna Honda doufá, že na okruhu, kde se prozatím jelo 21 závodů Grand Prix, letos rozšíří svůj počet vítězství, který se v nejprestižnější kategorii na okruhu Jerez de la Frontera zastavil na čísle 15.

 

Daniel Pedrosa (3. místo v šampionátu MotoGP 2008):

“Od Kataru jsem cvičil, abych nabral sílu. V Jerezu by tedy měla být má pravá ruka již stoprocentní. Je to pro mě velmi důležitý závod, který si chci užít. Miluji tu atmosféru a to velké množství fanoušků. Tu atmosféru cítíte po celém okruhu, zvláště ovšem v zatáčkách Nieto a Pelugui, kde jsou fanoušci opravdu blízko. Hodně lidí má i svou zápornou stranu, například po paddocku se nedá chodit a to může rušit mou práci. Na tomto okruhu mám rád všechny zatáčky, i když ta poslední zatáčka Sito Ponse je asi nejkrásnější. Nejdůležitější je pro dobré kolo poslední sekce okruhu, kde rozhoduje rychlost ve dvou pravých zatáčkách. Dráha je celkem bezpečná, i když v některých částech by jí mohli zlepšit. Také tam poslední dobou začíná být dost nerovností, zatím toho není mnoho a tak přilnavost je stále dobrá. Tady nezáleží na maximální rychlosti, ale na motoru, který bude šetřit vaše pneumatiky. Důležitý je ovšem dobrý podvozek, který vám dovolí brzdit do rychlých i pomalých zatáček. Je to okruh, který vyžaduje docela agresivní styl.“

 

Nicky Hayden (10. místo v šampionátu MotoGP 2008):

“Katar pro nás nebyl nejlepší, ale v Jerezu budeme usilovně pracovat, abychom dopadli lépe. Motorka by měla být pro Jerez dobrá a pneumatiky tam pracovaly skvěle. Myslím si, že je to dobrá dráha, kde není rozhodující maximální rychlost. Mám rád okruhy, kde jsou všechny typy zatáček a to právě Jerez je. Je tam skvělá atmosféra, když přijedete v neděli na stadión, je to tam doslova šílené. V dnešní době můžete plánovat a projektovat okruhy na počítačích, můžete upravovat jejich design, můžete dělat všemožné triky, ale bouřlivou atmosféru si koupit nemůžete. Dokonce i když budete rozdávat lístky, nedokážete zaručit atmosféru jako v Jerezu. Z jízdního hlediska zde potřebujete dobrou přilnavost pro všechny dlouhé zatáčky a potřebujete motorku, která v té rychlosti dokáže dobře zatáčet. Je to jeden z mých oblíbených okruhů.“

 

Další články sekce