KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. února do 17. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Republika skončila na Hungaroringu

Text a foto: Petr Štola
Republika skončila na Hungaroringu
08.09.2008
 

N a maďarském okruhu Hungaroring uzavřelo svou letošní kapitolu mistrovství republiky silničních motocyklů.

PČR Volná do 600
Již v průběhu první kvalifikace havaroval největší kandidát na titul přeborníka ČR. Vašek Jiruš v rychlé pravé zatáčce nezvládl stroj a vyjel do štěrkové zóny. Při pokusu o rychlý návrat zpět na trať havaroval. Úder do hlavy a zničená přilba byly tou menší bolestí, horší bylo zranění ramene, kde bylo podezření na zlomeninu klíční kosti. Majitel prosperující firmy na výrobu motocyklového oblečení 4SR potřeboval k jistotě titulu 10 bodů a tak se rozhodl do závodu nastoupit. V budapešťské nemocnici jezdce odmítli ošetřit, přestože byl ochoten vše financovat ihned na místě, přesto Vašek nastoupil do závodu s ramenem zafixovaným  ve stahovacím obinadle a s prášky tlumící bolest. Jasný cíl šesté místo se podařilo splnit, když nakonec dojel druhý za vítězem závodu Michalem Salačem, jenž byl zároveň i největší hrozbou pro letošního vítěze Přeboru ČR Volná do 600. Po návštěvě nemocnice, ihned po návratu do vlasti, bylo diagnostikované všechny poškození Jirušova ramene. Závěr byl jednoznačný – zlomenina levé klíční kosti!
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 39 jezdců.

PČR Volná nad 600
I v této třídě byly karty jasně dané. Pavel Bouma potřeboval k jistotě získat 11 bodů, což je výsledek do 5. místa. Největším soupeřem v boji o titul mu byl jeho týmový kolega Petr Řezníček. Jenže vše bylo nakonec jinak. Petr závod nedokončil, když mu v sedmém kole upadlo řazení, ze kterého se uvolnil jeden z upínacích šroubků. „Je to hrozný, čtyři dny tady jezdím a nic. Pak přijde závod a já takhle skončím,“ komentoval Petr Řezníček ztrátu nejen možnosti boje o titul, ale nakonec i pódiového umístění v celkovém pořadí, když se přes něj dostal vítěz z Hungaroringu Libor Milota i v závodě čtvrtý Radim Mácha. Pavel Bouma tak s přehledem kontroloval druhým místem a ziskem dalších 20 bodů svůj titul v silnější kategorii volné třídy.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 47 jezdců.

MČR 125 Sportproduction
V souboji mezi Jiřím Klejchem a Radkem Chlíbkem se rozhodlo o vítězi závodu v hodnocení MČR. Po několika kolech, kdy vedl mladý jezdec Havrda-Brož Racing Teamu, zúročil Radek Chlíbek své zkušenosti a šel před Klejcha. Nakonec si připsal i vítězství, které ho poslalo na třetí místo celkové klasifikace. O titul se nenechal připravit Petr Kolář, který si ho jistil bezproblémovým 4. místem. Druhý Klejch skončil se ztrátou pěti bodů, což při vítězství mohl smazat a vzhledem k tomu, že Kolář získal titul bez jediného vítězství v sezoně, radoval by se Klejch. Ale i o takových věcech jsou závody.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 20 jezdců.

MČR 125 GP:
Šestibodový náskok měl Karel Pešek před posledním závodem. Druhým jezdcem byl Michal Prášek, který se pochopitelně ještě chtěl pokusit o obhajobu titulu. Nicméně krátce po startu závodu zastavil jeho Hondu upadlý „steft“ motoru japonského stroje. Mladý Pešek si i přesto dojel pro celkem jednoznačné vítězství. Po odstoupením tehdy ještě celkově druhého Práška se o tuto pozici rozhořel na dálku deseti sekund souboj mezi Slovákem Jakubem Jantulíkem a našim Nicol Marconem. Slovenský jezdec dojel do cíle na druhé pozici a stejná příčka mu nakonec patřila i v celkové klasifikaci. Michal Prášek nakonec zakončil sezonu až za třetím Marconem.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 20 jezdců.

MČR 125 GP JUNIOR:
Mezi juniory dominoval pražský Karel Pešek, kterého nezastavila ani ztráta ze závodu v minulém týdnu, jenž proběhl na okruhu v Brně. Pešek nakonec zvítězil při svých čtyřech dokončených závodech o 13 bodů před Jakubem Jantulíkem. I zde byl třetí Nicol Marcone, jenž tak Heron Racing Teamu splatil důvěru do něj vloženou. Pravidelným sběrem bodů se na čtvrtou pozici dostal Ervín Krajčovič, jenž však již ztrácel 25 bodů na třetího Marconeho.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 11 jezdců.

Superstock 600:
Od startu se do čela dostal brněnský Igor Kaláb, který si na prvním místě vytvořil několikasekundový náskok. Radomil Rous naopak start neměl nejlepší a tak byl první kola zavřen za soupeři. Když se dostal na druhou pozici, která mu zajišťovala republikový titul, nehodlal se s tím smířit a vydal se vstříc likvidaci obrovského náskoku Igora Kalába. I díky nejrychlejšímu kolu v závodě 1:44,888 se mu podařilo dvě zatáčky před cílem závěrečného kola Kalába dojet a okamžitě i předjet. Cílem tak prolétl na první pozici, na které ho o čtyři desetiny později následoval i hodně smutný Igor Kaláb. Naopak velmi spokojený byl třetí muž v cíli tohoto závodu, tedy Tomáš Holubec. Tomu nakonec patří stejná pozice i v celkovém pořadí, kde za Mistrem ČR Radomilem Rousem skončil druhý Igor Kaláb o 6 bodů.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 18 jezdců.

Superstock 1000:

Jednoznačným lídrem mezi našimi jezdci byl Petr Čermák, který se po startu závodu stal právoplatným členem tříčlenné vedoucím skupiny. Celý závod bojoval „Čermoň“ o vítězství v Alpe Adria, když mezi českými jezdci měl až patnáctisekundový náskok. Nakonec rozhodl nájezd do pravoúhlé, předposlední pravotočivé zatáčky. V ní chtěl Čermák podjet domácího Kispatakiho, který mu to pochopitelně zavřel. Následoval doslova brutální pád našeho jezdce, který naštěstí vyvázl nezraněn, nicméně s dalším odepsaným motocyklem. „Jak jsem stál na brzdě a viděl jsem jak mi to zavírá, hned jsem věděl, že bude motorka na odpis. Když máš zabrzděný přední kolo, tak to pak v této rychlosti jde na totálku,“ komentoval jezdec Czech Road Racing Teamu situaci, při které jeho Yamaha YZF R1 udělala ve vzduchu několik přemetů a po několika odrazech od země skončila na několik kusů zabořená pod svodidly. V závodě i v celkovém pořadí tak zcela dominantně zvítězil Kamil Prager, pro kterého to bylo další vítězství z mnoha triumfů jeho bohaté a úspěšné kariéry.

Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 22 jezdců.

Supersport:
Již jistý Mistr ČR této třídy Radek Rous se soustředil pouze na závod kategorie superstock 600 a tak tentokrát zcela jednoznačně dominoval šlapanický Michal Filla, který stylem start-cíl zvítězil nejen v hodnocení mezi českými jezdci, ale i mezi jezdci Alpe Adria. Druhému Slovinci Pintarovi nadělil více jak 12 sekund, druhý z našich jezdců Jirka Brož pak na závěr sezony dostal sekund 14. V celkovém hodnocení tedy zvítězil Radek Rous před Jirkou Brožem, kterého následoval Michal Filla, jenž však neabsolvoval dva z pěti možných závodů.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 28 jezdců.

Superbike:
Při slabé účasti českých jezdců a při absenci Jirky Dražďáka, bylo o držiteli titulu rozhodnuto prakticky ještě před startem závodu. Miloš Čihák potřeboval jediné – dojet do cíle. To se mu nakonec i podařilo, když byl klasifikován na druhém místě. Vítězem závodu se stal Marek Svoboda, který si po dvou třetích a jednom druhém místě dojel pro první vítězství této sezony. Na třetím místě skončil v závěrečném závodě této sezony, znojemský Zdeněk Brabec, pro něhož to bylo premiérové pódium nejen v Mistrovství ČR, kterého se účastní třetím rokem (před letošní sezonou to bylo dva roky ve třídě Superstock 1000), ale i premiérového vítězství v závodě republikového šampionátu pořádaného pod patronací Autoklubu ČR, tedy i volné třídy, kde Zdeněk Brabec sbíral body v letech 2002 – 2005. Mistrovský titul tedy obhájil Miloš Čihák, Marek Svoboda se nakonec dostal na druhou pozici, tedy i pro něj to byla obhajoba loňské pozice. Jiří Dražďák sice nenalezl v domácím šampionátu této sezony přemožitele, nicméně dvě absence (Most a nyní Hungaroring) jej poslali až na třetí místo celkového pořadí.
Do letošního šampionátu této třídy nějakým způsobem zasáhlo celkem 14 jezdců.


Další články sekce