KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. srpna do 18. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rossi v roce 2010 ve dvou třídách?

Text: Jiří Mikšík, Foto: Fiat Yamaha
04.06.2009
 

Pokud není zrovna o čem psát seriózně, tak vznikají různé novinářské kachny. A tohle je asi jedna z nich.

Valentino Rossi  a Yamaha musí občas reagovat na ty nejdivočejší spekulace. Ta nejnovější z nich se týká jeho závodění v roce 2010 a to hned ve dvou třídách, tedy v té nové kubatuře Moto2 a potom pochopitelně v MotoGP.

Ovšem tak úplně na kuřích nožkách postavená fáma to zas není a kdo zná Valentina, tak je jasné, že se chce stát nejúspěšnějším motocyklistou všech dob a k tomu by mu mohlo závodění ve dvou třídách během jednoho víkendu rozhodně pomoci, tak jak tomu bylo v dobách Giacoma Agostiniho (122 vítězných závodů Grand Prix, 15 titulů mistra světa - 159 podiových umístění) či Angela Nieta (90 - 13 - 139), zatímco Rossiho bilance je "jen" následující (98 - 8 - 155).

Posledním jezdcem, kterému se podařilo být mistrem světa ve dvou třídách v jednom roce byl v sezóně 1985 Američan Freddie Spencer, který tehdy vyhrál tituly ve třídách 250 a 500 ccm na motocyklech Honda.

V případě Valentina Rossiho je jeden velký problém, v Moto2 budou použity jednotné motory Honda, tedy konkurenční motory jeho současného zaměstnavatele Yamahy.

Jedno je jisté, pokud by se nedávno FIM, IRTA a Dorna rozhodly pro Yamahu, jako dodavatele jednotných motorů do nové třídy Moto2, byla by výchozí pozice asi úplně jiná.

A jak vidí celou situaci boss Yamahy, Davide Brivio: "Motory Honda jsou pochopitelně důvod, který mluví proti. Ovšem ještě větším problémem by byla časová náročnost, kterou by musel Valentino podstoupit, aby se mohl plně věnovat závodění ve dvou kubaturách. Navíc nesmíme zapomínat na tlak, který s sebou závodění v MotoGP přináší. Vyžaduje to obrovskou koncentraci a tuto koncentraci dělit na dvě třídy, by bylo prostě znát. Takže si myslím, že to prostě není možné".


Další články sekce