přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. října do 22. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rozhovor: Jorge Lorenzo

Text a foto: YamahaMotoGP.com
Rozhovor: Jorge Lorenzo
22.01.2008
 

Druhý ze zajímavých rozhovorů uvnitř letošního press kitu továrního týmu Fiat Yamaha je zpověď dvojnásobného Mistra světa třídy 250 ccm Jorge Lorenza.

Jorge, můžeš nám říci o tvých prvních pocitech z jízdy na motocyklu Yamaha MotoGP?

Když jsem poprvé jel s M1, byl jsem pyšný a hrdý! Zaprvé jsem pyšný, protože jsem se stal v pouhých dvaceti letech továrním jezdcem Yamahy a pak, když jsem skončil můj první test s Yamahou, řekl jsem si: Tak tohle je začátek! Bylo to velmi emotivní, byl jsem zvědavý jak silný je ten motocykl. Myslím si, že tohle je sen všech jezdců, kteří dělají tuto práci a v tu chvíli jsem si uvědomil, jak málo lidí dostalo šanci prožít tyto pocity. Cítil jsem se hrozně šťastný. Po několika sekundách jsem si uvědomil, že jsem tuto šanci dostal kvůli mé tvrdé práci, kterou jsem vkládal do mé kariéry. Rád bych této příležitosti využil k tomu, abych poděkoval Yamaze za poskytnutí této šance, věřím, že tuto příležitost všem lidem okolo Yamahy jednou splatím.

 

Jaký pro tebe byl váš prozatímní zimní testovací program? Udělalo se dost pokroku, víc než jste očekávali?

Zimní testovací program začal dobře a skončil ještě lépe. Po několika úvodních dnech mého testování s M1 jsem se cítil pohodlněji. Myslím si, že jsem se od prvního testu docela zlepšil a jsem si jist, že v brzké době budu schopen jezdit docela rychle. Nevím kdy to bude, protože stále si zvykám na motocykl MotoGP, ale jsem si jist, že nakonec odvedeme skvělou práci. Od začátku mám na motocyklu dobrý pocit, baví mě to, zvláště pak, když už jsem schopný jet po zadním kole téměř celý kilometr. Možná jsem očekával, že na začátku budu trochu rychlejší, ale celkově musím říci, že jsem neočekával v to, že můj výkon se bude tolik zlepšovat. V Jerezu jsem jezdil rychle, je to znamení toho, že mezi prvním a posledním testem jsem se zlepšil o sekundu. To není vůbec špatné!

 

Co si myslíš o tvém novém týmu, o tvém novém týmovém kolegovi?

Co mě překvapilo nejvíce, byla atmosféra uvnitř boxu. Nečekal jsem, že to bude tak rodinné, tolik přátelské. Navzdory srdečnému přijetí jsem také našel naprosto profesionální prostředí. Myslím si, že jsem v nejlepším týmu na světě. Prostředí je skvělé, technici pilně pracují, motorky...mechanici...jídlo! Všechno je perfektní! Ačkoliv jsem přišel z plně profesionálního týmu, jednoznačně je v MotoGP absolutně profesionálnější.

Valentino... Co o něm říct? Valentino je nejvšestrannější závodník, který je v tomto sportu. On má všechno: je skvělý na brzdách, na rovince, v zatáčkách, v rychlosti... nejvíce přidává plynem, dělá show na trati i mimo ní. On je prostě perfektní! Bude velmi obtížné dostat se na jeho úroveň, ale samozřejmě udělám vše, abych se o to pokusil.

 

Co je podle tebe nejhorší na přizpůsobení se k motocyklu MotoGP a co naopak nejsnazší?

Nejtěžší je pro mě brzdění, zvláště tvrdé brzdění. Trochu jsem se již v této oblasti zlepšil a domnívám se, že se můžu dále zlepšovat. Je to záležitostí tréninku a testování. Výkon motorky pro mě není tolik obtížný a proto si myslím, že můj styl se na tento motocykl docela hodí. Potřebuji ovšem opravdu pracovat na brzdách, to je věc, kde můžou být vidět hodně rozdíly mezi jezdci. Každopádně zcela jasně je vidět mé zlepšení oproti první jízdě na M1. Děkuji mému týmu, který mi již hodně pomohl. Během několika prvních závodů musím zapracovat na mém stylu a přizpůsobit ho motocyklu.

 

Co říkáš na pro tebe nové pneumatiky Michelin?

Motocykly MotoGP jsou silnější než 250 ccm, je normální, že očekáváte více přilnavosti vašich pneumatik. Od prvního testu jsem pochopil, že pneumatikám mohu důvěřovat více, než jsem důvěřoval těm na motorce 250 ccm. Pneumatiky Michelin mi vždy pomohou, nemají neočekávané reakce. To pro mne bylo pozitivní zjištění, mohl jsem jít do většího rizika. Jsem si jist, že Michelin se chce dostat zpět nahoru a já vím, že lidé od Michelinu udělají maximální práci během zimních testů. Jsem si docela jistý, že letos nebude žádný rozdíl mezi pneumatikami Michelin a jejich konkurencí.

 

Jaká je tvá nejlepší vzpomínka na tvou dosavadní kariéru?

Je to trochu komické, ale nejlepší moment mé kariéry, navzdory tomu, co si všichni myslí, je chvíle, kdy jsem podepsal smlouvu s Yamahou. Samozřejmě je zde můj první světový titul, mám milión dalších skvělých okamžiků, ale nedokážu je nyní popsat podrobně. Mezi tři nejlepší okamžiky řadím můj titul z roku 2007. Myslím si, že to jsou vzpomínky, na které nezapomenu až do konce mé kariéry, stejně jako vzpomínky z mého života.

 

Jaká je tvá oblíbená závodní dráha a ve které zemi rád závodíš?

Absolutně nejoblíbenější je Assen. Už jsem tam třikrát vyhrál, je to okruh, který se nejvíc hodí mému jezdeckému stylu. Země, ve které nejraději závodím, je „mé“ Španělsko. Mezi španělskými okruhy je můj favorit Jerez. Tam jezdím rád, ale Barcelona a Valencia jsou také mé domácí okruhy. Nemohu pomyslet na šampionát bez těchto tří okruhů. Všechny závody, které jsem na španělských drahách jel, byly pro mě nezapomenutelné. Je to jako být uprostřed arény a cítit teplo každého z fanoušků. Není pro mě nic, jako jezdit ve Španělsku!

 

Co děláš ve svém volném čase, jaké druhy koníčků a sportů máš rád?

Když nezávodím, rád hraji videohry, poslouchám hudbu, surfuji na internetu a jsem s přáteli. To je to, co normálně dělám, když jsem doma. Jednou z mých vášní byl fotbal, ale nyní již nemám čas na to, abych jezdil na zápasy jako dříve. Každopádně jsem fanoušek „Barcy“ a když mohu, rád sleduji jejich zápasy. Od doby, kdy mám v týmu mnoho italských kamarádů, fandím také Interu Milan. Zároveň s fotbalem rád hraji tenis, což je dobré pro tělo.

 

Můžeš nám říct trochu o tvém tréninkovém režimu?

Můj tréninkový režim je velmi přísný, ale naštěstí rád cvičím v tělocvičně, mám rád dokonalé tvary těla. Normálně trénuji každý den čtyři hodiny. Můj denní program se skládá z kardiovaskulárního cvičení, roztahování, ohýbaní a několika dalších cviků na tvar těla a váhy. Mám osobního trenéra, který je stále u mě.

 

Co si myslíš o prvním nočním závodě v Kataru?

Myslím si, že je to velmi zajímavé. Jsem opravdu vzrušený tím, že se toho zúčastním. Jsem zvědavý jaké to bude jezdit v noci. Myslím na fanoušky, kteří tam budou a mnoho lidí, kteří to budou sledovat v televizi. To bude budíček! Jediné co je špatné, je to, že ve Španělsku bude toho dne velmi důležité politické hlasování a tak doufám, že to neovlivní množství španělských fanoušků u televize. Každopádně si myslím, že to bude paráda!

 

Co je tvým cílem pro tuto sezónu? Vítězství v závodě? Pódium?

Všeobecně vzato si myslím, že důležité je dosáhnout vytyčených cílů. Kdy to bude, to není důležité. Každý chce plnit cíle hned, ale důležité je splnit cíle ve zdraví. Nevím zda dosáhnu své cíle v jednom nebo ve dvou letech. Jediné s čím jsem si jist je, že dříve, či později, budu před všemi ostatními.

 

 

Další články sekce