KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rozhovor s Matesem Smržem

Text a foto: Petr Štola
09.06.2009
 

Rozhovor s účastníkem supersportového Mistrovství světa nejen o závodech a závodních motorkách motorkách.

Máš za sebou pět Supersportových závodů na světové úrovni, nyní jsi měl delší pauzu pro zranění z Monzy a vynechal jsi tedy dva zámořské závody v Kyalami a USA. Jak hodnotíš dosavadní průběh sezóny?
Jsem z toho všeho docela zklamaný. Měl jsem o celé sezóně jinou představu a po loňském roce, kdy se mi poměrně dařilo, jsem čekal, že to bude dobré i letos. Všichni co mě sledují ví, že můj začátek byl hodně složitý a nedovolil mi jezdit, tak jak jsem zvyklý. Nyní už jedu 100% pod křídli svého otce a doufám, že zbytek sezóny už bude jenom lepší. Už další závod v Misanu pojedu na nové motorce a také budu mít nového týmového kolegu. Zatím se mi opravdu nedaří, ale tohle všechno snad bude k něčemu dobré.

Co pro tebe bylo během těchto závodů nejtěžší?
Asi zvyknout si na menší výkon šestky a učit se jezdit čistě a rychle. Záměrně jsem napsal „učit se“, protože mi to stále nejde. Zatím trpím pocitem, že litrová motorka je pro můj jízdní styl vhodnější nářadí…

 


Budou do Misana nějaké změny na tvé motorce?
Jak už jsem říkal. Do závodu v Monze jsem startoval na loňské motorce týmu BE-1, bez Supersportové elektriky a nyní budu mít motorku úplně novou, kterou bude stavět tátovo tým MS Racing. Jaká bude a z čeho postavená přesně nevím.

Jak trávíš volné dny, když nejsi na závodech?
Z pravidla když dorazím domu ze závodů, jsem každý den v práci, od konce loňského roku jsem přebral veškerou zodpovědnost za druhý náš obchod a to zabere spoustu času.

To znamená, že obchody máš dva. Jak to tedy je?
Koncem roku 2006 jsem v Českých Budějovicích založil obchod s oficiálním dealerstvím Kawasaki a koncem roku 2008 jsem převzal dealerství Hondy po svém otci, které již funguje od začátku roku 2002.

Můžeš trochu fanouškům přiblížit, v čem spočívá tvá práce a kde najdou tyto dva obchody?Nyní pracuji hlavně na rozvoji těchto obchodů. Mám spoustu plánů, jak docílit toho, abychom v Českých Budějovicích byli jako jeden obchod pod jedním názvem schopni pokrýt všechny požadavky zákazníků. V Českých Budějovicích se nacházíme na Rudolfovské ulici přímo u Viaduktu, kde mimo jiné sídlí taky závodní tým MS Racing.

 

 


V závěru loňského roku se změnil název tvé firmy, z MS Motosport se stalo SMRŽ MOTO, bylo cílem zapojit tvé jméno více do podnikatelských aktivit?
Přesně tak. V podnikání asi nic převratného nevymyslím, ale v závodění jsem s Jakubem už něčeho docílil a myslím, že není špatné dát do názvu své jméno. Věřím, že SMRŽ MOTO napoví i někomu, kdo neví, že mám obchod s motorkami.

Vím, že během roku děláte v obchodě různé prodejní akce, máte nějakou výhodnou nabídku pro zákazníky i v těchto dnech?
Jednu akci spojenou se značkou Honda máme za sebou, to byla servisní kampaň, kde byla ½ hodina práce a jeden litr oleje zdarma. Co se týká Kawasaki, tak od 15. do 19. července půjčujeme nové motocykly. Pokud někdo uvažuje o koupi nové motorky a chtěl by si jí bezplatně vyzkoušet, toto je ideální příležitost. Více informací naleznete na našem webu (www.smrzmoto.cz – poznámka redakce).

Samozřejmě prodáváš všechny modely Kawasaki, k srdci máš nejblíže asi supersporty, ale co Matěj Smrž a například motokros?
Já osobně mám motokros velice rád. Když jsem ještě neměl dealerství Kawasaki, jako malý kluk jsem si tuto značku dokázal spojit pouze s motokrosovými motocykly.

Kawasaki dělá také několik druhů čtyřkolek, od lehké sportovní KFX450, po výkonnou užitkovou, KVF750i 4x4. Vyzkoušel si už někdy i některou z těchto čtyřkolek?
Ano, vyzkoušel. Někdo to má rád, někomu to příliš nesedí a je spíše pořád nakloněn motorkám. Já osobně mám čtyřkolky velice rád, více tedy užitkové. Jde na nich jezdit jak rychle, tak pomalu v těžkém terénu.

Ale vraťme se k závodům. S jakými cíli pojedeš nyní do Misana?
S cílem sžít se co nejrychleji s novou motorkou a pochopitelně v závodě zajet už konečně na nějaký ten bod. Jak už jsem řekl, po loňském roce je třeba konečně něco zajet a spravit si trochu chuť. Závodí se pro výsledky a dobrý pocit a to já určitě ani jedno zatím nemám.


Další články sekce