KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 25. března do 31. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Scénář jak z hororu?

Text: Jiří Mikšík, Foto: Honda
06.12.2008
 

Odchod Hondy ze světa Formule-1 nemá zatím žádný nežádoucí vliv na aktivity Hondy v MotoGP. I když je jasné, že bude muset továrna Honda spořit i v motocyklových šampionátech, ale dle mluvčího Honda Europe Paula Ormanda, není plánováno žádné drastické opatření u továrního týmu Repsol Hondy.

Továrna Honda musí díky celosvětové finanční krizi někde uspořit 120 miliónu, aby ji přestála bez škod.

A tak se celkem jasně nabízí otázka, musí si šéf Dorny CEO Carmelo Ezpeleta kvůli eventuálnímu omezení sportovních aktivit Hondy dělat vůbec starosti?

Pochopitelně, že musí. Vždyť jen částečný odchod Hondy by byla pro tohoto Španěla doslova katastrofa.

Pro rok 2009 se přihlásilo celkem 19 startujících ve třídě MotoGP.  Z tohoto počtu je 6 motocyklů vybaveno motory Honda, pět pochází od Ducati, čtyři jsou Yamahy a po dvou nasadí Suzuki a Kawasaki.

Faktem naštěstí je, že u týmů Gresini (jezdci Toni Elias a Alex de Angelis), Scot (Yuki Takahashi) a LCR (Randy de Puinet) je největší část rozpočtu zajištěna sponzorskými penězi.

Pro motorky vůči "Formuli 1" hovoří kromě menšího rozpočtu naštěstí jejich úspěšnost, zatímco Barrichello a Button skončili v MS na 14. a 18. místě, tak Honda je v MotoGP stále velmi konkurence schopná.

Jistě, už je dávno pryč dominance poloviny 90. let ze strany Micka Doohana, či později éra  Valentina Rossiho. Ovšem Dani Pedrosa, ačkoliv byl během sezóny zraněn, přece jen vyhrál letos dva závody Grand Prix a skončil celkově jako třetí.

Navíc nesmíme zapomenout, že i Repsol je v továrním týmu Hondy už 15 let spokojený a kvalitní partner.

Momentálně není tedy nějaký hrozivý zásah ze strany Hondy na programu dne, ale pokud se podíváme na kubaturu 250-tek, tak si musíme uvědomit, že i Honda se dokáže rozhodnout VELMI RYCHLE !


Další články sekce